Gezondheid alle pijlers

Cold turkey stoppen met roken

05-08-2012 18:13 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo lieve Viva-dames,

Ik ben er klaar mee. Ik wil stoppen met roken. De afgelopen 11 jaar heb ik ongeveer een pakje per dag gerookt, en ik wil het niet meer. De voornaamste reden is toch wel het geld, laat ik daar eerlijk in zijn. Hoewel ik het financieel zeker niet slecht heb, vind ik het toch behoorlijk zonde van het geld om maandelijks ongeveer ¤ 150 euro uit te geven aan deze verslaving.

Ik heb in de afgelopen 11 jaar slechts 4 dagen niet gerookt, dat kwam door het trekken van de verstandskiezen, waarbij ik doodsbenauwd was dat ik een nicotine-vergiftiging zou oplopen. Heb toen 4 dagen met een pleister gelopen, maar daar wil ik nu niet aan gaan beginnen.

Nou dames, wie is er nog meer van plan om te stoppen of is recent gestopt?

X Tuttie
Vandaag bij een buurvrouw in huis geweest die in huis rookt.

Man, ik kreeg gewoon geen lucht meer daar! Afschuwelijk!

Vond het gewoon sneu voor haar kinderen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Denk eens aan de voordelen: je huid gaat er veel beter uit zien, niet meer zo grauw/vaal; je houdt veel geld over; je gezondheid in het algemeen gaat er op vooruit; je stinkt niet meer! Stoppen maakt je een stuk aantrekkelijker!!!!
quote:Eindeloos schreef op 05 augustus 2012 @ 19:59:

[...]

Misschien ?Dus zelfs een hartinfarct stimuleert niet om te stoppen met roken? Pff heavy hoor. Ik heb voor een paar jaar terug een longfunctietest gehad en heb nog 75% longinhoud maar het is mij ook nog niet gelukt om te stoppen
quote:Eindeloos schreef op 05 augustus 2012 @ 19:09:

Een paar maanden geleden gestopt, ivm hartinfarct. Ja, das wel even schrikken.

Maar net zo hard weer begonnen.

Ja............. verslaafd.Tja,en daarom wordt onze ziektekosteverzekering zo duur!
Toen ik een jaar of 6/7 geleden gestopt ben (ben echt de tel kwijt) heeft een rookmetertje erg geholpen, die telt hoeveel geld je bespaart en hoelang je meer gaat leven (voor wat dat waard is....) maar wat mij het meeste hielp was dat het ook telde hoeveel sigaretten ik niet gerookt had, voor mij de grootste stimulans!

http://www.silkquit.org/stop-smoking/quit-meter.aspx
modulex wijzigde dit bericht op 05-08-2012 20:30
Reden: en dan nu de juiste link!
% gewijzigd
Goed besluit Tuttie!

Ik heb 25 jaar gerookt. (tijdens zwangerschappen niet) Ik ben afgelopen donderdag cold turkey gestopt. Drie dagen nu! En ik ben zo verslaafd als de pest, met iedere 2 dagen een pak (30 stuks) sigaretten, ben zo blij dat ik gestopt ben! Ik voel me nu al fitter. En wat al eerder werd genoemd, het is zo fijn om niet meer afhankelijk te zijn van die vieze stink sigaretten.

Ik ga dit zeker volhouden, gewoon om dat ik niet meer wil roken!

Succes Tut:)
quote:Eindeloos schreef op 05 augustus 2012 @ 20:00:

[...]

Nou, dan blijft er echt niet veel over

Je leeft echt gewoon verder. Toen je nog een kind was kon je ook zonder.

Ik ben toen voor veel minder dan een hartinfarct gestopt. Het is overigens erg lang geleden. Ik geloof dat de belangrijkste motivatie was dat ik nerveus werd van roken en dan niet goed meer kon werken.
it's a big club and you ain't in it
Nu 3 weken gestopt met roken na 18 jaar te hebben gerookt. Makkelijk is het niet maar als je iets wilt! Ik heb veel gelezen op internet over de geestelijke verslaving en hoe die te doorbreken. Werkt goed voor me. Ook bij icoach geregistreerd, krijg elke dag een mailtje met bemoedigende woorden.

Bereid je goed voor, stop niet overhaast!!!

Succes :Imao:
Ik ben nu 1 week gestopt! Zo pats boem in 1x! De zwangerschaps test wees aan dat ik al aantal weekjes zwanger zou zijn
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Hoe kan iemand nou doorgaan net roken na n hartinfarct of iets dergelijks? Snap dat niet!

Ik snap dat t moeilijk is, maar je moet t ook willen en schijnbaar wil je dan niet..

Ik rookte ook al ongeveer 14 jaar. Maar wil gewoon echt niet roken terwijl k zwanger ben
Toevallig gisteren gestopt, zie topic van gisteren, ik heb vandaag voor het eerst de hele dag niet gerookt.

Ik moet ook net als Woepsie stoppen vanwege zwangerschap.

Succes, je bent dus niet alleen? Wanneer ga je stoppen? Of is dit ook jou eerste stopdag?
Oh ja en ik ga dus geen lasertherapie doen maar ook cold turkey dat deed ik afgelopen februari ook en dat heb ik 5 maanden volgehouden, eerder 7 maanden tot 2 pogingen en een paar keer 2 of 3 maanden. Nu moet het gewoon afgelopen zijn...
Wat bij mij geholpen heeft; champix tabletten gekregen van de huisarts! Wondermiddel Google andere even dan lees je wat ervaringen.
quote:kiara1 schreef op 06 augustus 2012 @ 00:28:

Wat bij mij geholpen heeft; champix tabletten gekregen van de huisarts! Wondermiddel Google andere even dan lees je wat ervaringen.Toen mijn vriend klaar was met afbouwen hield hij het niet meer vol en we hebben het afbouwen zelfs nog verlengd, want in feite mocht hij er al eerder mee stoppen, hij kreeg een extra lang afbouwschema en toch blijkt dat dat niet voldoende was geweest.
Ja ik stop met je mee! 2 uurtjes geleden m'n laatste gerookt! Was daarvoor al gestopt met roken ivm zwangerschap maar na geboorte van m'n dochtertje in mei heel erg stom weer aan die rot sigaretten begonnen. Ik wil het niet meer, het is zo fijn om niet meer verslaafd te zijn eraan! Het lukt ons wel!
Nou Tutie dat zijn er al 4 die recent zijn gestopt en mee doen....dit is je kans en de onze om elkaar te steunen toch? Of ben je al afgehaakt en denk je, laat maar ik heb al opgegeven?
Vond t soms wel vervelend op t werk. Daar wordt veel gerookt, maar heb er verder nog niet echt moeite mee. Pakje sigaretten ligt ook gewoon in de kast. Hoelang ben je zwanger star?
quote:kiara1 schreef op 06 augustus 2012 @ 00:28:

Wat bij mij geholpen heeft; champix tabletten gekregen van de huisarts! Wondermiddel Google andere even dan lees je wat ervaringen.

Placebo-effect noemen ze dat ook wel.

De ontwenningsverschijnselen zijn toch na enkele dagen verdwenen en is ook zeker niet het moeilijkste aan stoppen met roken. De geestelijke afhankelijkheid is vele malen groter. Ook gek eigenlijk dat je je afhankelijk maakt van een nieuw middel (met alle bijwerkingen vandien), terwijl je echt, echt, echt zonder hulpmiddelen kunt stoppen. Dan heb je ook nog een extra trots gevoel dat je het alleen hebt gedaan. En het kost je nog handenvol geld ook waarschijnlijk.

Betere tip: het boek 'de opluchting' van Jan Geurts.
quote:rionyriony schreef op 05 augustus 2012 @ 19:32:

[...]

Is toch zielig voor je hond. Niet alleen de tabaksrook en de alcoholstank maar dalijk zit hij zonder baas te verkommeren in het asiel. Dat moet je toch wat doen.
Ik heb dvd van allenn Carr bekeken en sinds gister gestopt. Heb al van alles geprobeerd. Maar wil nu echt doorzetten, heb echt last van longen. Hoop dat lukt!! Tijdens zwangerschap lukte het prima trouwens.
Ik ben nu 39 dagen gestopt met roken. Zonder hulp middelen. Ik had een topic geopend en met mij zijn er ook gestopt. We hebben elkaar gesteund wanneer we het moeilijk hadden. en dat heeft mij echt heel erg geholpen. Ik ben het met de rest eens je moet echt niet meer willen roken anders lukt het je niet. Op de moeilijke momenten terug denken aan je doel. Waarom ben je gestopt met roken. Ik heb meer dan 100 redenen om niet te roken en geen 1 om wel te roken. Want er zijn geen voordelen van roken. Ik ben er van overtuigd dat ik niet verslaafd ben aan een sigaret of aan de nicotine waardoor je hulpmiddelen moet gebruiken maar verslaafd ben aan de gewoonte die ik gecreëerd heb na al die jaren. En ja het is heel moeilijk om die gewoonte te doorbreken maar absoluut niet onmogelijk. zoek veel afleiding, het helpt echt.

Groetjes
@ woepsie 5 weken ongeveer dus nog pril en jij?
Hoi!

Ik heb me speciaal aangemeld om met jullie mee te doen. Lees hier trouwens al wel een tijd mee

Ben een tijdje terug twee jaar gestopt geweest maar sinds een jaar ongeveer weer aan het roken, stom he!

Nu sinds een week gestopt, ook cold turkey. Is best moeilijk moet ik zeggen. Hoe gaat het met de inmiddels gestopten?
Even een hart onder de riem: ik ben 5 jaar terug (5 jaar en 1 maand om precies te zijn) cold turkey gestopt. Zou hulpmiddelen gebruiken - nicotinepleisters- maar daar werd ik zo beroerd en dizzy van dat ik dat na een paar uur al voor gezien hield. Ik had daarvoor 25 jaar lang als een ketter gerookt, het was voor mij in 1 keer klaar, heb ook nooit van 'poging' of 'proberen' gesproken maar altijd gezegd 'ik stop'. Heel goed voorbereid en ingelezen, en gewoon naar iedereen in mijn omgeving toe aangekondigd - ook omdat ik dan niet meer terug kon.

De eerste paar maanden vooral heb ik het niet makkelijk gehad maar me wel heel duidelijk voor ogen gehouden wat mijn doel was. Zorg voor voldoende afleiding - ga lekker sporten dat heeft mij er echt doorheen gesleurd - en realiseer je dat het neerkomt op 1 ding: die ene, eerste peuk niet meer opsteken. Na al die tijd moet ik er serieus niet aan denken om nog ooit te roken, ik vind het oprecht een vieze gewoonte en ben nog iedere dag blij dat ik niet meer zo afhankelijk ben van het naarbinnen zuigen van vergif...

Heel veel succes toegewenst jullie kunnen het!

@ star

Ik denk dat ik morgen 6 weken ben. Heb er vrijwel geen moeite mee. Man "eiste" dat ik al voor die tijd gestopt was met roken, omdat hij bang was dat ik niet kon stoppen. (hij rookt absoluut niet) maar ik had zoiets van ik stop wanneer ik zwanger ben.. En dat lukt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven