Gezondheid alle pijlers

concentratie

01-09-2011 22:15 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
ontspanningsoefeningen, mediteren?
Gewoon doorzetten, je moet dit gewoon leren

daarnaast kun je in een omgeving gaan zitten waar je weinig afleiding hebt, bijvoorbeeld in een rustig hoekje van een bibliotheek.
Spreek een tijd met jezelf af (begin met steeds een half uur) en dwing jezelf om dan aan je huiswerk te zitten. Ookal lees je dezelfde alinea 20x, langzaamaan merk je dat het steeds makkelijker wordt om je te concentreren.
GIngko Biloba schijnt te kunnen helpen. Geen idee nog hoor. Maar ben ook op zoek naar hulpmiddelen.
Ik sluit mezelf het liefst op in een kamer waar verder niets afleidends staat(computer/tv) en waar ik alleen ben. Soms gaat dit niet, dan probeer ik beneden te gaan zitten (mits ouders niet tv zitten te kijken).

Wat voor mij ook helpt, is om muziek aan te zetten. Niet te hard, net hard genoeg om de tekst goed te kunnen verstaan(anders ga ik me daarop concentreren, in plaats van op mijn huiswerk).
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Ik begrijp dat je na een tijd weer aan de studie bent gegaan. Net zoals je weer moet wennen zla je na jaren weer gaat sporten, moet je aan weer studeren ook wennen.Hou het idee levend waar je het voor doet, en het zal allemaal vast wel weer komen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven