Gezondheid alle pijlers

Concerta

03-05-2007 23:24 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met concerta?
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat? weet ik of ik er ervaring mee heb
Alle reacties Link kopieren
Hallo Nina Simone,

Ik heb geen ervaring maar mijn zoon wel. Hij gebruikt dit medicijn voor zijn ADHD. Eerst had hij 36 mg maar dit was te zwaar: hij at heel slecht en sliep heel laat in. Nu gebruikt hij 18 mg en dit gaat beter, het bederft zijn eetlust niet. Het slapen was nog wel een probleem maar nu slikt hij melatonine 1 mg. Dit kun je alleen bij de apotheek krijgen, wat je bij de drogist kunt kopen, helpt niet want dit is veel minder dan 1 mg. Door het gebruik van concerta is hij rustiger en geconcentreerder geworden. En het is natuurlijk een groot voordeel dat je het maar een keer per dag hoeft te slikken. Hij slikt het altijd om 08.00 uur, ook in het weekend. Als je in het weekend uitslaapt en dan pas concerta neemt, dan kun je -ondanks gebruik van melatonine- veel moeilijker in slaap komen. Ik hoop dat ik zo voldoende inlichtingen heb gegeven. Groetjes.
Alle reacties Link kopieren
Ja, slik al een tijd concerta 36 mg. Ik heb wel het idee dat ik van concerta hoofdpijn krijg. Iemand anders nog die zelfde ervaring?



Verder heb ik tot dusver geen vervelende bijwerkingen dus ben er tot nu toe heel positief over (hoewel als de hoofdpijn aan blijft houden..dan wil ik er mee stoppen)
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Mijn zoontje heeft een tijdje Concerta geslikt voor zijn adhd dit om te proberen ipv de Ritalin omdat hij deze 4 maal per dag moet slikken. Hij werd van de Concerta heel erg agressief en heeft dit met Ritalin niet. Zonder medicatie is hij ook nooit agressief. Ook werkte het niet zo lang zoals beloofd werd. Ik weet niet meer hoeveel mg Concerta hij slikte maar het gaat net als Ritalin naar lichaams gewicht.Wij zijn er dus na een paar maanden mee gestopt en nu slikt hij zijn gewone dosis Ritalin weer.