Gezondheid alle pijlers

Concerta

03-05-2007 23:24 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met concerta?
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat? weet ik of ik er ervaring mee heb
Alle reacties Link kopieren
Hallo Nina Simone,

Ik heb geen ervaring maar mijn zoon wel. Hij gebruikt dit medicijn voor zijn ADHD. Eerst had hij 36 mg maar dit was te zwaar: hij at heel slecht en sliep heel laat in. Nu gebruikt hij 18 mg en dit gaat beter, het bederft zijn eetlust niet. Het slapen was nog wel een probleem maar nu slikt hij melatonine 1 mg. Dit kun je alleen bij de apotheek krijgen, wat je bij de drogist kunt kopen, helpt niet want dit is veel minder dan 1 mg. Door het gebruik van concerta is hij rustiger en geconcentreerder geworden. En het is natuurlijk een groot voordeel dat je het maar een keer per dag hoeft te slikken. Hij slikt het altijd om 08.00 uur, ook in het weekend. Als je in het weekend uitslaapt en dan pas concerta neemt, dan kun je -ondanks gebruik van melatonine- veel moeilijker in slaap komen. Ik hoop dat ik zo voldoende inlichtingen heb gegeven. Groetjes.
Alle reacties Link kopieren
Ja, slik al een tijd concerta 36 mg. Ik heb wel het idee dat ik van concerta hoofdpijn krijg. Iemand anders nog die zelfde ervaring?



Verder heb ik tot dusver geen vervelende bijwerkingen dus ben er tot nu toe heel positief over (hoewel als de hoofdpijn aan blijft houden..dan wil ik er mee stoppen)
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Mijn zoontje heeft een tijdje Concerta geslikt voor zijn adhd dit om te proberen ipv de Ritalin omdat hij deze 4 maal per dag moet slikken. Hij werd van de Concerta heel erg agressief en heeft dit met Ritalin niet. Zonder medicatie is hij ook nooit agressief. Ook werkte het niet zo lang zoals beloofd werd. Ik weet niet meer hoeveel mg Concerta hij slikte maar het gaat net als Ritalin naar lichaams gewicht.Wij zijn er dus na een paar maanden mee gestopt en nu slikt hij zijn gewone dosis Ritalin weer.
Alle reacties Link kopieren
Concerta zou in feite precies hetzelfde moeten zijn als ritalin, alleen met een werkingsduur van 12 uur i.p.v 3 of 4

Ik heb ook een tijdje ritalin geprobeerd en had toen het idee dat die hoofdpijn klachten er niet waren.

Nadeel van ritalin vind ik wel dat je steeds die dip krijgt. Ik slikte het drie keer per dag om de vier en vond het minder effectief dan concerta.
Alle reacties Link kopieren
mijn zoontje slikt nu 3x per dag ritalin en we gaan ook over op de concerta, hopelijk krijgen we snel groen licht voor de vergoeding ervan.

wordt het bij jullie wel vergoed?

mijn zoontje krijgt dan de 18 mg.

op http://www.adhd-xtra.nl/ kun je ook veel terug lezen over medicatie.
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend gebruikt het.

Hij had eerst ook methylphenidaat zonder verlengde afgifte (ritalin dus), maar daar ging hij heel erg mee schommelen.

Dus als hij ritalin innam, was het ineens uitgewerkt en was hij plots dubbel zo druk, de verlengde afgifte in concerta voorkomt dit.

bijhem hing het bij de ritalin ok af hoe actief hij op een dag was geweest, voro hoe snel het was uitgewerkt, met concerta heeft hij hier veel minder last van.

Hijheeft soms wel eens last van slapeloosheid, maar niet veel ofzo.



Daarnaast had mijn vriend voordat hij medicatie gebruikte nogal eens last van aggressieve buien maar met zn medicatie houd hij dit stukken beter onder controle!
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend krijgt het niet vergoed...en de artsen zijn er nogal tegen.

wnat ja er zit gewoon hetzelfde in als in de ritalin, dus dan kunnen ze die gewoon slikken, maar artsen snappenvolgens mij niet altijd dat mensen zoveel baat kunnen hebben bij de concerta
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend gebruikte eerst ritalin, toen concerta maar toen kreeg hij het in een keer niet meer vergoed en is weer over gestapt op ritalin.

Ik vond het met de concerta stabieler, fijner in de omgang. Zelf merkt hij er niks van.

Hij kreeg eerst concerta voorgeschreven door de psychiater maar nu via de huisarts. dan moet hij het nu eerst zelf betalen en krijgt het later pas terug van de verzekering. Maar mijn vriend heeft al een jaar loonbeslag dus dat kan hij niet betalen. Ik probeer hem nu zo ver te krijgen dat hij weer contact opneemt met de verzekering zodat zij in een keer de rekening krijgen zodat het niet eerst hoeft voor te schieten. maar als echte adhder heeft hij er moeite mee om dit in gang te zetten en stelt het steeds uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven