Gezondheid alle pijlers

Constant terugkerende candida infectie

31-08-2013 13:50 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet zo goed waar ik dit topic moest plaatsen, dus vandaar hier. Ik ben 20 jaar, en heb nu ongeveer al 5x een candida infectie gehad (schimmelinfectie aan je vagina). Ook heb ik vaak pijn als mijn vriend in me is klaargekomen. Ik was niet met zeep, na de seks ga ik gelijk plassen en slik geen medicijnen die dit kunnen bevorderen. Ik word er gek van!!! De huisarts heeft me doorverwezen naar de gynaecoloog, maar die kan er ook niet zoveel aan doen zegt ze.

Hebben meer vrouwen hier last van? Wat doen jullie er tegen? Ben een beetje wanhopig aant worden..
Eet je gezond? Rook je? Drink je veel alcohol?
Rook niet (nog nooit gedaan zelfs), alcohol zelden (heeel soms met een feestje) en eten doe ik gezond....
Hier staan een boel mogelijke oorzaken:

http://mens-en-gezondheid ... rek-of-chemotherapie.html

Heb je veel last van stress?
Candida: hoe kom ik ervan af?

Bingo! Je ontlasting test heeft (helaas) aangetoond dat je een candida overgroei hebt. Wat je dan moet doen is in ieder geval je eigen immuunsysteem versterken. Dat betekent dat je dus moet gaan proberen de candida kwijt te raken en je goede darmflora weer op te bouwen. Omdat een candida dol is op suiker, is een suikervrij en koolhydraat/zetmeel beperkt dieet onontbeerlijk.

Voor het afdoden van een candida zijn talrijke (reguliere) middelen bekend, zoals Nystatine. Maar ook bepaalde kruiden als oregano, caprylzuur en olijfbladextract kunnen ervoor zorgen dat de candida wordt afgedood of zich niet hecht.

Van deze website: http://missnatural.nl/candida-goed-of-slecht/
Heeft jouw vriend zich er ook voor laten behandelen? Anders besmet hij je steeds opnieuw he? Maar daar zal de arts je vast al op gewezen hebben neem ik aan...
My life ain't shit without me!
Wat heeft de gyneacoloog je nog meer verteld dan, buiten dat ze er niet zoveel aan kan doen.
Suiker elimineren

Hier was stoppen met de pil de oplossing.

Na jaren!!! elke maand een schimmelinfectie te hebben, was het verdwenen toen ik stopte met de pil omdat ik zwanger wilde worden.

Had een abonnement bij de huisarts op miconazolnitraat, fluconazol, en andere -zollen, gek werd ik ervan!
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
quote:betterself schreef op 31 augustus 2013 @ 14:06:

Heeft jouw vriend zich er ook voor laten behandelen? Anders besmet hij je steeds opnieuw he? Maar daar zal de arts je vast al op gewezen hebben neem ik aan...Hier dacht ik ook aan. Ik kreeg buiten een pil ook een creme mee waar duidelijk op stond: Ook voor evt partner.
- Idd besmetting via je partner

- Pil (hormonen)

- Hygiene (ondergoed/handdoeken etc op 60 graden wassen om schimmel te doden)

Bij mij bleek het uiteindelijk mijn weerstand te zijn. Door voedselallergieën (wat ik toen nog niet wist), was het jarenlang minimaal 1 keer per maand bingo. Pas bij behandeling van deze allergieën zijn mijn infecties einde verhaal. Dus als bovenstaande ook allemaal niet helpt, misschien eens kijken naar je verhogen van je weerstand?
Ik heb ook wel eens gelezen dat je soort-van allergisch kunt zijn voor sperma. Misschien dat je dat eens zou kunnen onderzoeken? Misschien dat je daardoor steeds infecties krijgt.
such reply. wow.
Wast je vriend zich ook niet met zeep vóór de seks? Mijn man was dat wel zo gewend, en dan niet onder de douche maar bij de wasbak, met washandje flodderen. Lekker ouderwets!

Verder alleen katoenen ondergoed dragen en bij voorkeur 's nachts niets. Dan alleen een los vallende pyjama broek oid.

Heeft bij mij veel opgelost!
ik heb het ook heel vaak, heb nu geen relatie en doe er nu niks aan, het is na mn ongesteldheid meestal over

echt vervelend he? katoenen ondergoed en niet te strakke broeken helpt ook
En de boel goed afdrogen daar beneden. Ook tussen de schaamlippen. Sowieso na het wassen, maar ook overdag eventuele afscheiding zo snel mogelijk weer wegvegen. Bij mij helpt dat voldoende om schimmel die er al is weer te laten verdwijnen zonder crème te hoeven gebruiken.
Ik had het ook. Op advies van een vriendin ben ik met de pil gestopt en sindsdien zijn de schimmelinfecties weg.
Ik heb inderdaad gelezen dat het kan helpen om met de pil te stoppen, alleen dan komt het probleem natuurlijk dat ik zwanger kan raken, we doen het onveilig. Ik zit er eerlijk gezegd ook niet op te wachten om elke keer een condoom te gebruiken, aangezien ik nogal panisch van mezelf ben, was ik altijd al bang (toen ik nog niet aan de pil was) dat als er 1x sperma op me vagina kwam ik al zwanger raakte.

Mijn vriend is bij de dokter geweest en is onderzocht, maar hij heeft geen infectie. Dus daar ligt het niet aan.

Mijn weerstand is verder goed, ben (bijna) nooit ziek en heb geen allergie ergens voor.

Het vage is ook dat ik de candida altijd bij mijn vagina heb, en nooit in mijn mond, darmen etc. waar het ook vaak voor kan komen......
Ik heb dat verschrikkelijk probleem ook jaren gehad

Ik ben ook van hot naar her gestuurd. Oorzaak ontlasting, oorzaak hygiëne, oorzaak dit.. oorzaak dat..

En tussendoor vertelde een kennis mij altijd dat dit ook kon liggen aan een vieze penis. In de zin dat het vele grotten betreed.

Lachte dit altijd van mij af want dat overkwam mij en mijn toenmalige partner niet hoor. Maar vanaf de dag dat ik van hem af ben heb ik geen candida meer gezien. Laat je partner ook ees nakijken?

Verder is het overduidelijk dat je het bij je draagt, wellicht ook in je bloed. Daarvoor kun je op dieet gaan. Geen suiker voorlopig en het helpt echt.

Heeel veel sterkte
Kijk eens voor een candida dieet.

http://www.candida.nl/?content=9
Ik heb het ook een hele tijd constant gehad! Gek werd ik ervan. Dokters en gynaecologen wisten zich ook geen raad, verschillende onderzoeken gehad , maar nergens kwam een antwoord uit.

Ik heb geen idee waar het nu eigenlijk aan lag, maar ik ben er alweer een tijd vanaf. Ik kan je dus niet helpen, maar weet wel hoe vervelend het is!! Grrrr

succes!!!!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Naast alle adviezen en tips die hier boven al zijn genoemd; Ben je ook niet TE schoon daar beneden? Als je jezelf daar te vaak wast kun je ook last krijgen van schimmelinfecties. Een vaginale douche is in dit geval niet altijd even handig.
Om Candida tegen te gaan kan je ook met cocosmelk aan de gaan, het doodt in een bepaalde mate. Zorg er wel voor dat jouw vriend zich ook laat behandelen want de kans dat hij het ook heeft is groot.
quote:Spininhoek schreef op 31 augustus 2013 @ 14:13:

Suiker elimineren

Dit.

Werkt als een tierelier.

En katoenen ondergoed.

Ik heb er een stuk minder last van sinds ik katoenen ondergoed heb.
Bij mijn vrouw was het een gebrekkig werkende schildklier die leidde tot een keten van zaken, waaronder dit.
quote:Femininus_Sanguis schreef op 02 september 2013 @ 22:49:

Om Candida tegen te gaan kan je ook met cocosmelk aan de gaan, het doodt in een bepaalde mate. Zorg er wel voor dat jouw vriend zich ook laat behandelen want de kans dat hij het ook heeft is groot.

In navolging van de yoghurttampons ?

Wat doe je met die kokosmelk ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Je schijnt met je geboorte al besmet te kunnen worden via je moeder, dus soms doe je er gewoon niets aan, pech :(

Bij mij helpt het om D nachts geen ondergoed te dragen, dan heb ik verder nergens last van.

Niet spoelen, geen zeep, geen doekjes, en alleen als het uit de hand loopt die inbreng capsules, maar dat is ook al weer een aantal jaar geleden. Net als luieruitslag, de boel moet gewoon af en toe luchten..... (Weet ik sinds kort...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven