Gezondheid alle pijlers

Constant vloeien; radeloos..

31-10-2019 09:58 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen; sorry voor het lange verhaal,

Ik ben van mijn 14e tot mijn 20e aan de pil geweest. Had een tal van mentale problemen gekregen waardoor de dokter me uiteindelijk aanraadde om per direct met de pil te stoppen. Omdat ik toch seksueel actief ben, gekozen voor een Mirena. Volgens de dokter zou dat minder mentale problemen teweeg brengen, want die geeft alleen plaatstelijke hormonen af...

Dus, spiraal gekregen in maart. En sindsdien constant vloeien. Week in week uit, ooit 2 dagen niets en dan begon het weer. 2 weken geleden kreeg ik ineens zoooo ontzettend veel baarmoeder pijn dat ik met spoed naar de dokter ben gegaan. Daar zijn ze tot de conclusie gekomen dat mijn baarmoeder mijn spiraaltje aan het verstoten was door weeën op te roepen (auw). Ze hebben mijn spiraaltje er met spoed uitgehaald. Mochten er klachten blijven aanhouden, was het ook mogelijk dat mijn eierstok steeds aan het verdraaien en terugdraaien was, dan moest ik met spoed naar het ziekenhuis.

Dat is nu twee weken geleden en ik vloei nog steeds. Zonder aankondiging, dan weer heel veel, dan weer wat minder. Gaat ook gepaard met nog steeds veel pijn. Ik ben echt radeloos. Ik vloei dus al ongeveer 8 a 9 maanden. Ik zit er mentaal helemaal doorheen, durf nergens meer naartoe, heb de ene schimmelinfectie na de andere omdat ik al 8 maanden iedere dag maandverband en tampons gebruik en mijn seksleven lijdt er ook behoorlijk onder.

Vanmiddag met spoed naar de gyn, ze gaan kijken of er idd iets met mijn eierstok is.
Naast dat ik de boel even van me af wilde schrijven heb ik ook een vraag aan dames die ook een mirena hebben laten verwijderen; hoe lang duurt het voordat alles weer 'op de rit' is? Blijf je onregelmatig vloeien, of juist niet? Het leek me namelijk dat omdat de spiraal ervoor zorgt dat er geen nieuw baarmoederslijmvlies wordt opgebouwd, het wel even zou duren voordat ik weer hevig zou bloeden. Maar ik vloei zo hard dat ik geen 2 uur kan doen met de grootste tampon.

Bedankt voor het lezen,
Ennie
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik wil je heel veel sterkte wensen!!
Ik hoop dat je vanmiddag wat wijzer wordt, want dit is toch ook niet vol te houden :hug:
jeeeetje wat k*t zeg!!
Ongelooflijk.

Ik hoop dat ze snel met een oplossing komen voor je probleem.
Heb helaas geen tips die kunnen helpen.. :hug:
Ik heb tijdens het hebben van de Mirena precies dezelfde klachten gehad en heb hem daarom laten verwijderen. Ik denk dat ik het zat was na zes maanden onafgebroken vloeien. Bij mij was het vloeien dan wel over een paar dagen na het verwijderen, dus de klachten die je nu hebt herken ik niet.

Goed dat je naar de gynaecoloog gaat, dit klinkt niet als iets wat hoort. Succes!

Overigens: ik heb wel daarna een poosje aan de ijzerpillen gezeten. Mijn hb was echt heel laag na zo lang te hebben gevloeid. Misschien kun jij de gyn ook vragen je bloedwaarden even te checken, uit voorzorg.
*pesj* wijzigde dit bericht op 31-10-2019 10:29
Reden: aanvulling
22.00% gewijzigd
Bedankt voor de lieve reacties, doet me goed!

PESJ: goeie tip, ga ik zeker doen. Ben in de dagen dat ik zo heftig vloei ook wel echt heel licht in mijn hoofd en hoofdpijn
Geen ervaring, maar wil je wel ff sterkte wensen. Dat je het zo lang nog vol hebt gehouden met dat spiraaltje.
Dit is toch geen doen zo?

Ik hoop dat de oplossing simpel en snel is bij de gyn. Je hebt al genoeg polonaise aan je lijf gehad lijkt me.
Jaa de dokter vond het ook 'knap' van me dat ik het zo lang heb volgehouden, terwijl zij degene was die me aanraadde 'nog even vol te houden' want het zou écht niet langer dan 6 maanden duren, dat vloeien.
Wat naar voor je! Gewoon terug naar de dokter als het niet heel snel over is, want dit lijkt me echt vervelend.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Nog bedankt voor de berichten dames! ik heb waarschijnlijk een poliep die voor het constante vloeien zorgt.
En nu? Hebben ze een behandelplan voorgesteld?
Enniepennniee schreef:
31-10-2019 18:39
Nog bedankt voor de berichten dames! ik heb waarschijnlijk een poliep die voor het constante vloeien zorgt.
Waarschijnlijk? Heeft de gynaecoloog niet geken dan? Geen inwendige echo gedaan?
Ze hebben inderdaad inwendig gekeken maar twijfelen tussen een poliep of een groot stolsel. Ik krijg nu medicijnen tegen het erge vloeien en die moet ik bij de eerst volgende bloeding slikken. Daarna terug en dan kijken ze of het er nog zit. Als dat zo is, dan is het dus een poliep en geen stolsel, en dan gaan ze een histoscopie doen. Omdat ik nog zo jong ben en nog geen kinderen heb gehad is dat best een ingreep en krijg ik er een roesje bij, vandaar dat ze dat pas willen doen als ze er zeker van zijn dat het een poliep is.

Mocht het geen poliep zijn, zou ik ook een bloedstollingsaandoening kunnen hebben...
Pff nou. Ben je mooi klaar mee!
Heel veel sterkte. Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal meevalt voor je!
Wat naar Ennie :hug:
Ik hoop dat de artsen je goed kunnen helpen, want dit is geen doen zo.
Sterkte
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Ik heb dit ook gehad. Op dag 18 zat ik radeloos bij de HA die deed alsof het niet zoveel voorstelde. Op dag 21 met spoed in het ziekenhuis terecht gekomen. Bij mij bleek het oa een wisseling van pil en endometriose te liggen (en de gevolgen daarvan). Dwing het af dat ze je serieus nemen, dat wordt te vaak niet gedaan. Heel veel sterkte :hug:
Ik heb ook heel heftige bloedingen gehad waar geen tampon tegen opgewassen was.
Ik ben toen een cupje gaan gebruiken, die absorbeert niet maar vangt alleen op, is ook vaak wisselen (en even oefenen) maar kon ik toch langer mee doen en irriteert niet.
Als je zoekt naar 'menstruatiecup' kom je info tegen. Online te bestellen maar ook bij de drogist.
Er is een online test om uit te vinden welke bij je past.

Heel veel sterkte!!
Heel erg bedankt voor de lieve reacties, doet me goed! Ik hoop heeeel erg dat het gewoon een stolsel is, maar aan de andere kant: hoe kan het dan komen? De gyn gaf al aan dat 8 maanden lang vloeien gewoon niet normaal is en een oorzaak moet hebben. Ook het excessieve vloeien na verwijderen spiraal is niet gebruikelijk...
Wat fijn om te horen dat je gyn je serieus lijkt te nemen! Wat het ook is, dit is gewoon k*t. Ik hoop dat het vloeien snel stopt, dan moet natuurlijk alsnog de oorzaak achterhaalt worden, maar dan ben je tenminste uit deze hel. :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven