Gezondheid alle pijlers

Contact immunoloog

01-12-2018 17:04 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik eens in contact willen komen met een immunoloog, maar dan niet (perse) als patiënt. Doordat ik al jaren met een virus kamp wat mijn immuunsysteem niet ziet, ben ik nieuwsgierig geworden naar de werking van het immuunsysteem. Ik kan de antwoorden van mijn vragen helaas niet vinden in boeken/op internet.

Via de huisarts zal ik vast wel een doorverwijzing kunnen krijgen, maar ik heb deze vragen meer uit nieuwsgierigheid dan vanuit mijn ‘patiëntenpositie’, dus dat voelt niet zo goed.

Zou ik een immunoloog gewoon een e-mail kunnen sturen om in contact te komen, of is dat not done? En zou zo iemand bereid zijn om een paar vragen te beantwoorden?
anoniem_120122 wijzigde dit bericht op 01-12-2018 17:16
Reden: Typfoutje
0.15% gewijzigd
ik ben niet zo bekend in de medische wereld. maar misschien dat het een idee is om een PhD student te zoeken die zich bezig houdt met het onderwerp waar jij interesse in hebt? die hebben vaak wel tijd en enthousiasme om wat vragen te beantwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Proberen kan altijd.

Je maakt mij wel nieuwsgierig naar wat je exact wil weten :-) (ik zou altijd kunnen inzien of mijn boeken jou het antwoord kunnen geven...misschien)
Alle reacties Link kopieren
Medische zorg is niet gratis. Kan je huisarts niets met je vragen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Probeer het wetenschapsforum eens.
een bijziend immuunsysteem? nooit van gehoord
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
01-12-2018 18:28
een bijziend immuunsysteem? nooit van gehoord

Ben je immunoloog?

Wetenschapsforum vind ik een goede.
Bijvoorbeeld hier: https://www.wetenschapsforum.nl/index.p ... biochemie/
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de goede tips!

Stom dat ik er niet op gekomen ben om het eens op een wetenschapsforum te vragen :facepalm:
Mocht ik daar mijn antwoorden niet krijgen (huisarts wist het ook niet), dan kan ik altijd nog de stoute schoenen aantrekken en een student of arts vragen.
Alle reacties Link kopieren
Succes!
Ik heb er ooit veel van afgeweten, maar mijn kennis is een beetje sleets. ;-D
Vandaar dat ik dat forum wel een goed idee vond van iemand hier die het schreef.
Veel plezier in de ontdekkingstocht van de biochemie, RNA en meer van dat soort dingen. En wie weet vind je wat meer begrip en kennis over jouw eigen situatie.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Ik heb mijn immunologische kennis toch echt grotendeels uit een boek. College was overrated :proud: . Als je het zo interessant vindt kun je toch best wat investeren? Google eens op basic immunology.

Waar gaat je vraag over trouwens? Als ik het kan vinden in mn boeken zal ik het posten.
De tip van een phd student vind ik trouwens een hele goede.

Immunologen zijn overigens vaak biomedisch geschoold.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Féline voor de tip! Ik zal eens googelen :-)
Alle reacties Link kopieren
Immunologie is een heel breed en gecompliceerd veld. Een PhD student op het gebied van tumorimmunologie weet niet persé het antwoord op een vraag over immunologie bij infecties of over klinische vraagstukken. Dat hangt ervan af hoe diep jouw vraag gaat.
Als je wat meer kunt/wilt vertellen over je vraag wil ik je wel helpen om iemand te zoeken die je kan helpen. Ik ben zelf geen immunoloog, maar ik zit wel in het biomedische veld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven