Gezondheid alle pijlers

Contactbloedingen

09-05-2011 17:49 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na seksueel contact heb ik zowel tijdens de seks als gedurende een dag erna last van bloedingen. Niet zodanig dat ik ongesteld lijk maar wel nadrukkelijk aanwezig. De huisarts heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis om het te laten onderzoeken. Eind vorig jaar heb ik een uitstrijkje gehad wat verder goed was. Ook heb ik op eigen verzoek via de huisarts een SOA test laten doen; ook hier kwam niets uit. Ik gebruik geen pil (meer), heb nooit last gehad van schimmels of andere vaginale klachten. Ook mijn menstruatiecyclus is exact 28 dagen (ik kan de klok er zo'n beetje op gelijk zetten).

Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, naast het feit dat dit veroorzaakt wordt door ruwe seks? Heeft iemand iets vergelijkbaars gehad? Volgens de huisarts onderzoekt de gynaecoloog op 'andere' virale infecties. Als ik via internet op zoek ga kom ik echter alleen uit op SOA's of een voorstadium van bmhk. Deze twee dingen zijn echter uitgesloten.
Ik heb iets vergelijkbaars gehad. Jaren later bleek dat ik endometriose heb. Maar ik heb in de loop der jaren er nog een heel scala aan klachten bij gekregen die daar ook op wezen. Ik weet alleen niet of je daar iets aan hebt.
precies wat ik ook wilde zeggen gember.
ik heb precies het zelfde als jij TO, ik lees mee...
Ik dacht ook contactbloedingen te hebben...uitstrijkje laten doen etc., maar erachter gekomen dat ik zwanger ben
Wat leuk jojo! Gefeliciteerd
Dank voor jullie reacties dames en Jojo; gefeliciteerd!

(overigens is dat bij mij niet aan de hand, haha).

Is endometriose relatief gemakkelijk vast te stellen door een arts? Als ik jouw verhaal zo lees gember is dat kennelijk niet het geval geweest.
quote:MissThee schreef op 09 mei 2011 @ 19:08:

Dank voor jullie reacties dames en Jojo; gefeliciteerd!

(overigens is dat bij mij niet aan de hand, haha).

Is endometriose relatief gemakkelijk vast te stellen door een arts? Als ik jouw verhaal zo lees gember is dat kennelijk niet het geval geweest.Nee. Het kan alleen door een kijkoperatie vastgesteld worden. Het wordt ook niet zo snel vastgesteld omdat de klachten kunnen worden verward met andere ´gewone´ klachten, zoals menstruatue pijn, pds, et cetera.
Ik heb net even rondgeneusd op internet en herken me eigenlijk helemaal niet in de klachten/symptomen. Natuurlijk zegt dat niet altijd iets... Speculeren is niet altijd handig, ik weet het.
Nee, dat snap ik. Ik zeg ook niet dat ik denk dat jij het hebt. Denk ook niet dat een arts dat zou denken met als enige klacht contactbloedingen. (Daar dachten ze bij mij dus ook niet aan toen) Maar je vroeg wie het herkende. En ik heb dezelfde klachten gehad.
Ik wil je niet bang maken maar soms zijn uitstrijkjes goed, terwijl je toch afwijkende cellen hebt. Misschien nog een keer een testje doen? Het kan ook zijn dat je een ectropion hebt, dat is een snel bloedend stukje op je baarmoedermond. De gynaecoloog kan dat bevriezen en dan eraf snijden. Dan is je probleem opgelost.
Gember, ben ook zeker blij met je antwoord hoor; inderdaad hoor ik graag van ervaringsdeskundigen.

Je maakt me niet bang hoor Tijger; het risico van dingen hier vragen is toch dat je antwoorden krijgt die je misschien liever niet hoort. Qua ziekenhuisbezoek ben ik eigenlijk niets gewend aangezien ik er nooit kom als patient dus ik vind het bij voorbaat al spannend. Ik ga er vanuit dat er zeker nogmaals een uitstrijkje wordt genomen evenals bloedonderzoek e.d. Wellicht is er niets aan de hand maar alleen onderzoek kan dat bevestigen.
Sorry verkeerd topic.
Ik had ook contactbloedingen (een jaar of wat geleden)

Uiteindelijk is er besloten om een curretage uitvoeren, tijdens die ingreep kwamen ze er achter dat ik poliepen had op mijn eileiders.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb precies hetzelfde gehad, op een gegeven moment zelfs ook bloedingen als ik nieste ofzo. Naar gyn gewerst, kwetsbare baarmoedermond. Die heeft ze, na verdoving, stukjes aangebrand waardoor littekenweefsel ontstaat en het is nooit meer voorgekomen. Super fijn en helemaal geen enge of pijnlijke ingreep. Ik kreeg advies om tjdens de verdovingsprikken nep te hoesten en dat werkt als een tierelier tegen de pijn. Zag er erg tegen op maar heb werkelijk geen seconde last gehad.

Op naar de gyn dus! Succes ermee!
*geen dokter en geen glazen bol*

Maar ik herken het zeker. Het zou ectropion kunnen zijn. Een overgevoelige baarmoedermond en veel voorkomend bij jonge vrouwen. Niets ernstigs maar zeker een tripje naar de gyn waard. Behandeling is nagenoeg pijnloos

Bij mij kom het wel steeds terug. dat is hooguit vervelend en moet ik weer behandeld worden.
Bedankt voor jullie info. Ik weet dat jullie geen glazen bol hebben maar ik moet nog even wachten voor de afspraak (over ca. 1,5 week), vandaar mijn vraag. Het komt ook alleen voor bij enigszins ruwe en langdurige seks, maar een beetje bloed lijkt vaak al heel erg.
Je gebruikt niet de pil, maar heb je toevallig een spiraaltje? Wanneer die niet (meer) helemaal goed in je baarmoeder zit, kan je baarmoederhals ook geirriteerd raken en bloeden na sex.

Verder sluit ik me bij de andere antwoorden aan.

Succes bij de onderzoeken volgende week!
Elisa, ik heb ook geen spiraaltje dus daar kan het ook niet aan liggen.
Vandaag naar het ziekenhuis geweest. Ze hebben wederom een uitstrijkje gedaan en ook weer materiaal voor een SOA test afgenomen. Dubbelcheck dus. Bij het toucheren kon ze niets afwijkends voelen. Over twee weken word ik gebeld voor de uitslag en er wordt nog een afspraak gemaakt voor een colposcopie, om zeker te zijn dat ze niets missen. Afwachten dus weer.
[quote]MissThee schreef op 26 mei 2011 @ 16:39:[/

Vandaag naar het ziekenhuis geweest. Ze hebben wederom een uitstrijkje gedaan en ook weer materiaal voor een SOA test afgenomen. Dubbelcheck dus. Bij het toucheren kon ze niets afwijkends voelen. Over twee weken word ik gebeld voor de uitslag en er wordt nog een afspraak gemaakt voor een colposcopie, om zeker te zijn dat ze niets missen. Afwachten dus weer.[/quot

Ik ben benieuwd hoe dit bij jou is afgelopen. .?
Ik heb dit ook gehad. Ik bleef wel 1,5 week bloeden. Daarnaast werd m’n menstruatie onregelmatig; duurde langer en meer buikpijn. Onderzoek bij de gynaecoloog (voelen, kijken, chlamydiatest en uitstrijkje leverde niets op, ook spiraal zat goed). Misschien vervroegde overgang (38 jaar), maar dat onderzoeken ze verder niet. Ik ben maca gaan slikken. Geen idee of het daardoor komt (bewijs dat maar eens), maar ik heb nu weer een stuk regelmatigere menstruatie en geen contactbloeding meer gehad. Oja, ze adviseerde mij nog wel om aan de pil of mirenaspiraal te gaan als ik er last van bleef hebben. Dat heb ik niet gedaan. Koperspiraal zit nog een jaar goed en geen zin in de pijn van verwijderen en plaatsen mirena. Pil vind ik geen optie vanwege de hormonen.

Ik hoop dat de dubbelcheck ook niets uitwijst!
Ik heb mijn koperspiraal vorige week donderdag laten verwijderen na 2,5 jaar. Tot nu toe geen klachten gehad. Nu as dinsdag afwachten wat ze tijdens de colposcopie ontdekken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven