Crème/lotion voor gevoelige droge (eczeem) huid

zondag 23 december 2018 om 15:34
Ik heb een heel gevoelige huid. Een schurend bh-bandje of randje aan kleding geeft direct eczeemachtige plekken. Een paar weken geleden had ik heel ernstige netelroos. Ik heb toen tabletten, hydrocortisonlotion en koelzalf gekregen. De hydrocortison heeft mijn huid zo droog als papier gemaakt (zo voelt het ook aan), en ik verga nog steeds van de jeuk. De koelzalf stinkt heel erg en is nu bijna op en de huisarts is op vakantie.
Weet iemand een zalfje/lotion dat ik bij de Jumbo kan halen om even te overbruggen tot na de kerstvakantie? Gewone bodylotion werkt niet en prikt in de wonden.
Weet iemand een zalfje/lotion dat ik bij de Jumbo kan halen om even te overbruggen tot na de kerstvakantie? Gewone bodylotion werkt niet en prikt in de wonden.

zondag 23 december 2018 om 16:02
Ik ga zo naar de Jumbo en morgen sta ik de hele dag in de keuken. En de nood is hoogpamelacourson schreef: ↑23-12-2018 15:47Bij mijn dochter werkt Bepanthen heel goed. Waarschijnlijk niet te koop bij de Jumbo, maar je kan toch ook even naar de Etos of het Kruidvat?

zondag 23 december 2018 om 16:06
Daar hebben ze denk ik niet zoveel. Dan zou ik gewoon kijken wat ze hebben en daar iets van meenemen. Ik denk dat ze veel van wat wij noemen daar niet verkopen.MinkeDeWit schreef: ↑23-12-2018 16:02Ik ga zo naar de Jumbo en morgen sta ik de hele dag in de keuken. En de nood is hoog![]()
zondag 23 december 2018 om 16:22
Bij mijn jumbo hebben ze wel bepanthen, dus waarschijnlijk de jouwe ook.MinkeDeWit schreef: ↑23-12-2018 16:02Ik ga zo naar de Jumbo en morgen sta ik de hele dag in de keuken. En de nood is hoog![]()

zondag 23 december 2018 om 17:23
La Roche Posay Lipikar balsem vind ik wel fijn, daarvoor moet je naar de apotheek (even zoeken welke apotheek in jouw buurt het verkoopt) maar je hebt geen recept nodig.
En anders zou ik de vervangende huisarts om een recept vragen.
En anders zou ik de vervangende huisarts om een recept vragen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 23 december 2018 om 17:58

zondag 23 december 2018 om 18:14
Antihistamine heb ik al, maar nu kreeg ik een sterkere variant (Travegyl of zo). Geen aanrader, je mag niet het verkeer in en echt heel goed werken deed het ook niet.Jillian76 schreef: ↑23-12-2018 17:58Vaseline cetomacrogol combi zalf. Geen lanette!
En als je weer netelroos hebt, helpt het drinken van brandnetelthee en koelen met koelzalf of koude doeken. Action heeft van die koeldoeken (bij de sportartikelen), werkt als een tierelier! En antihistamine tabletjes.
Net ben ik bij de Jumbo de zalf vergeten. En bier (suf) dus ik moet morgen toch terug

zondag 23 december 2018 om 18:37
En waarom geen lanette?Jillian76 schreef: ↑23-12-2018 17:58Vaseline cetomacrogol combi zalf. Geen lanette!
En als je weer netelroos hebt, helpt het drinken van brandnetelthee en koelen met koelzalf of koude doeken. Action heeft van die koeldoeken (bij de sportartikelen), werkt als een tierelier! En antihistamine tabletjes.
Lanette is juist fijn. Ik kreeg het voorgeschreven om te gebruiken icm hormoonzalf bij eczeem.
Ceto is heel erg vet.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 23 december 2018 om 18:43
Ik werk in de zorg. Zeker 25% van mijn cliënten reageert niet goed op lanette, binnen onze instelling wordt het niet meer gesmeerd. Ik gebruikte zelf ook handschoenen als ik het moest smeren, kreeg er jeukende vlekken van. Cetomacrogol op zichzelf is niet vet, wel de combizalf met vaseline.
Omdat TO aangeeft dat ze een droge huid heeft had ik de combi-zalf aangeraden.
Oh TO, travegyl is idd zooi

zondag 23 december 2018 om 19:03
Lanette spoel ik zo van mijn handen, zonder zeep. Ceto heeft echt zeep nodig om het te verwijderen. Vandaar lanette, ik hoef geen zeep te gebruiken.Jillian76 schreef: ↑23-12-2018 18:43Ik werk in de zorg. Zeker 25% van mijn cliënten reageert niet goed op lanette, binnen onze instelling wordt het niet meer gesmeerd. Ik gebruikte zelf ook handschoenen als ik het moest smeren, kreeg er jeukende vlekken van. Cetomacrogol op zichzelf is niet vet, wel de combizalf met vaseline.
Omdat TO aangeeft dat ze een droge huid heeft had ik de combi-zalf aangeraden.
Oh TO, travegyl is idd zooi.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 23 december 2018 om 19:58
Zelf heb ik een ontzettende droge huid, ook mijn gezicht. Sinds ik Ladival Baby zonnebrandcreme 50+ gebruik heb ik een herboren huid.
nadat ik de creme heb opgesmeerd doe ik er wat "loose powder" op zodat het niet meer zo glimt en ik kan er de hele dag tegen aan.
LADIVAL 50+:
- Beschermt tegen de schadelijke gevolgen van infrarood (IRA) straling
- Zonder PEG emulgatoren, parfum, kleur- en conserveringsstoffen
- Bevat celbeschermende antioxidanten en vitaminen
- Klinisch getest voor gebruik bij atopische dermatitis/eczeem
nadat ik de creme heb opgesmeerd doe ik er wat "loose powder" op zodat het niet meer zo glimt en ik kan er de hele dag tegen aan.
LADIVAL 50+:
- Beschermt tegen de schadelijke gevolgen van infrarood (IRA) straling
- Zonder PEG emulgatoren, parfum, kleur- en conserveringsstoffen
- Bevat celbeschermende antioxidanten en vitaminen
- Klinisch getest voor gebruik bij atopische dermatitis/eczeem

maandag 24 december 2018 om 08:25
Overigens, als jouw netelroos wéken duurt, zou ik toch eens teruggaan naar de dokter. Dan ben je toch met iets in kontakt wat je reactie in stand houdt.
Ik heb het twee keer gehad, een keer in Spanje en een keer hier. In Spanje gaven ze een injectie in m’n kont, E45 creme voor de gezichtshuid, en uit de zon blijven.
Hier gaven ze niks, een koelende lotion, en beide keren was het met een week over.
Ik heb het twee keer gehad, een keer in Spanje en een keer hier. In Spanje gaven ze een injectie in m’n kont, E45 creme voor de gezichtshuid, en uit de zon blijven.
Hier gaven ze niks, een koelende lotion, en beide keren was het met een week over.