Gezondheid alle pijlers

Crème/lotion voor gevoelige droge (eczeem) huid

23-12-2018 15:34 27 berichten
Ik heb een heel gevoelige huid. Een schurend bh-bandje of randje aan kleding geeft direct eczeemachtige plekken. Een paar weken geleden had ik heel ernstige netelroos. Ik heb toen tabletten, hydrocortisonlotion en koelzalf gekregen. De hydrocortison heeft mijn huid zo droog als papier gemaakt (zo voelt het ook aan), en ik verga nog steeds van de jeuk. De koelzalf stinkt heel erg en is nu bijna op en de huisarts is op vakantie.
Weet iemand een zalfje/lotion dat ik bij de Jumbo kan halen om even te overbruggen tot na de kerstvakantie? Gewone bodylotion werkt niet en prikt in de wonden.
47084 schreef:
24-12-2018 08:25
Overigens, als jouw netelroos wéken duurt, zou ik toch eens teruggaan naar de dokter. Dan ben je toch met iets in kontakt wat je reactie in stand houdt.
Ik heb het twee keer gehad, een keer in Spanje en een keer hier. In Spanje gaven ze een injectie in m’n kont, E45 creme voor de gezichtshuid, en uit de zon blijven.
Hier gaven ze niks, een koelende lotion, en beide keren was het met een week over.
De bultjes waren na een week wel weg, maar de vlekken bleven langer. Ik denk dus dat ik de hydrocortison te lang heb gesmeerd. Inmiddels heb ik Bepanthen ondersteunende zalf gekocht. De eczeemzalf was een tubetje van 20 gram, dus met drie keer smeren leeg.
Alle reacties Link kopieren
Dr.Leenarts droge huidzalf en droge huid bad/douche gel. Verkrijgbaar bij de Etos ( heb je nu voor de kerst niks meer aan😉,maar voor een volgende keer).Werkt super!! Mijn dochtertje heeft erg last van eczeem, dit werkt bij haar super!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven