Gezondheid alle pijlers

Cryobehandeling, helpt het??

07-07-2013 23:49 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar moet ik beginnen!

Zal me eerst even voorstellen, ben een jonge vrouw van 23 en heb al 6 jaar een vaste partner.

Met deze partner altijd gemeenschap gehad. Nu is het zo dat ik sinds mijn achttiende levensjaar bloedingen kreeg tijdens en na de sex. Niks om je druk over te maken dacht ik, totdat het op een punt zo erg was alsof er iemand in me bed was vermoord. Steeds schrikken dus.

Zo nu en dan had ik daar last van, met tussenpozen. Uitstrijkje laten maken, niks ernstig zei de huisarts. Ik bleef er maar een beetje in kwakkelen. Totdat de maat vol was en ik iedere keer tijdens en na de sex bloedde. Om gek van te worden! Weer naar de huisarts, die verwees me meteen door naar de gynaecoloog. Uitstrijkje laten maken, soa hiv de hele mikmak werd getest.

Er kwamen geen bijzonderheden aan het licht en er werd een stukje weefsel op de kweek gezet, wat ook uitdraaide op niets. Behalve dat ik een jonge meid was en mijn baarmoederhals nog wat naar buiten stulpte en met het idee dat mijn partner niet klein geschapen is kwam ze er bij om een cryo behandeling te gaan doen. Ik had geen idee wat dit inhield en vroeg om uitstel.

Nu heb ik tot morgen de tijd om te bedenken wat ik wil.

Kan iemand mij vertellen of dit nu echt helpt of dat het alleen zeer doet en niet werkt? Want die moordaanslagen is ook niet fijne elke keer!

Danku!!
Hoi, ik heb gegoogeld en er was vorig jaar een topic over. Daar kun je erover lezen. Ik zou als ik jou was meer informatie vragen aan de arts zodat je weet wat het inhoudt en dan een beslissing maken. Het lijkt me vervelend en als het zo te verhelpen is-waarom niet?

Succes.

tumtummie in "Verloop na cryo baarmoederhals"
Waarom vraag je niet aan je arts wat het precies inhoudt , zij kan beter informatie geven dan een forum.
Waarom heb je niet gevraagd wat een cryo behandeling inhoudt en waarom de arts denkt dat dit zal helpen? Dat zou ik dus alsnog doen en hoezo heb je tot morgen om te beslissen? Zo werkt het toch niet?
Hoi gabeetj23,

Ikzelf heb precies hetzelfde meegemaakt als jij, was ten einde raad! Ook ik kreeg na allerlei onderzoeken bij de huisarts en het ziekenhuis (uitstrijkjes/colposcopie) te horen dat alle kweekjes goed/normaal waren en dat mijn baarmoederhals wat naar buiten stulpte. Voor mij de keuze of ik zou stoppen met de pil (het schijnt dat door het gebruik van de pil de baarmoederhals wat naar buiten gaat staan) en dan aan een spiraaltje moest denken. Helaas is dit geen blijvende oplossing, want zodra ik ooit weer aan de pil zou beginnen, zou het bloeden opnieuw (kunnen) beginnen.

Van een cryo-behandeling heb ik persoonlijk nog nooit gehoord. Ik heb zelf 3 weken geleden gekozen voor een lisbiopsie, dit houdt in dat ze (in het ziekenhuis) de baarmoederhals plaatselijk verdoven met een aantal prikken, hierna met een klein "mesje" wat grotere stukken weghalen van het uitstulpende gedeelte (dit zetten ze weer op kweek). Daarna branden ze het dicht. De gyn verzekerde mij dat het hierna niet meer zou mogen voorkomen. Dit moet ik zelf nog "testen" ;) Ze raden aan na deze behandeling ongeveer 1-4 weken te wachten met sex, totdat de afscheiding verdwenen is. Ik moet zelf begin augustus terugkomen voor de controle.

Hierbij de link waar ik veel aan gehad heb:

http://www.rdgg.nl/?id=3151

Succes! Als je wat wilt weten, let me know!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven