Gezondheid alle pijlers

Cyclus vraag

30-01-2018 12:09 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mei 2017 gestopt met de pil. Niet met als doel gelijk zwanger te raken maar om mijn natuurlijke cyclus weer terug te krijgen. Alleen maak ik mij nu wat zorgen over deze cylus. Sinds ik gestopt ben waren ze 35 32 31 26 31 41 35 dagen. Nu zit ik op dag 46 nog niet ongesteld en ook niet zwanger. De cycli lijken steeds langer te worden. Zou ik naar de huisarts kunnen gaan of zou ik het af kunnen wachten. Als er iets niet in orde is zou ik dat wel graag willen weten...
Ik zie een vrij regelmatige cyclus. Met een uitschietertje van 41 dagen en nu een van 46 dagen. Je lijf is geen atoomklok.

Hoe oud ben je?
90% van alle vrouwen is met 12 maanden zwanger, als je de vruchtbare dagen goed benut heb ik eens gelezen.
Ik ben 29
Ik vind het best een nette cyclus, alleen wel onregelmatig. Maar dat hebben wel meer vrouwen.

Twee keer een uitschieter hoeft niet erg te zijn. Zelfs met een hele regelmatige cyclus kan je soms je eisprong een maand overslaan.
Ik heb wel eens gelezen dat bij een cyclus van 36 dagen of meer geen eisprong heeft plaatsgevonden. Zou dat kloppen?
rose1 schreef:
30-01-2018 12:32
Ik heb wel eens gelezen dat bij een cyclus van 36 dagen of meer geen eisprong heeft plaatsgevonden. Zou dat kloppen?
Kan, maar hoeft niet.

Ik heb hormonen geslikt om een eisprong op te wekken, vaak had ik dan een cyclus van 5,5 tot 6 weken.

Sowieso zou ik mij pas zorgen maken als je een jaar actief bezig bent met zwanger worden en het lukt niet.

Een fertiliteitstraject is vaak ook niet zaligmakend. En de kans dat je toch een eisprong hebt lijkt mij best groot, aangezien je wel een cyclus hebt.
hoe was het voor je met de pil begon??
Wij zijn nu niet actief bezig om zwanger te raken probeer mijn ovulatie in te schatten dmv app. Maar mocht het gebeuren is het welkom.

Hoe mijn cyclus voor de pil was weet ik niet precies meer was er toen niet mee bezig. Kan me nog wel herinneren dat het toen ook 1x 2 weken langer heeft geduurd dan verwacht.
Waarschijnlijk is je eisprong moeilijk in te schatten, omdat je onregelmatig ongesteld bent.

Je zou ovulatie testen kunnen overwegen als jullie actief proberen zwanger te worden ( deze werken alleen niet bij iedereen) dan ben je in elk geval in staat om gericht te vrijen.

Maar ik zou het nu ( zeker als je niet actief bezig bent) het een beetje laten rusten. Anders ben je al gestressed voordat je überhaupt begonnen bent.

En zelfs met een regelmatige cyclus is het altijd maar afwachten of je snel en makkelijk zwanger wordt.

Alleen als je cyclus wat langer is dan gemiddeld heb je per jaar minder kansen.
rose1 schreef:
30-01-2018 13:01
Wij zijn nu niet actief bezig om zwanger te raken probeer mijn ovulatie in te schatten dmv app. Maar mocht het gebeuren is het welkom.

Hoe mijn cyclus voor de pil was weet ik niet precies meer was er toen niet mee bezig. Kan me nog wel herinneren dat het toen ook 1x 2 weken langer heeft geduurd dan verwacht.
AAARRRGGHHH!
Gooi die app uit het raam!

Je lijf is geen atoomklok en zal zich niet aanpassen aan een app!
Heb het gewoon gezellig samen ongeveer 2 weken na je laatste ongesteldheid. Daar kom je verder mee dan een app.
(goedbedoeld dit overigens)
Ik ben met een dergelijke cyclus 3x zwanger geworden, ovulatietesten zijn dan wel handig. De eerste keer in cyclus 7 (de 4e cyclus dat ik ovulatietesten gebruikte), de tweede keer in cyclus 3 (miskraam) en de derde keer in cyclus 2 na de miskraam. Die laatste cyclus duurde 40 dagen, dus het kan prima.

Ik zou me dus niet nu al druk maken dat je geen eisprong zou hebben, maar wel ovulatietesten gebruiken als je zwanger wil worden.
Het is een onregelmatige cycus.. maar daar zou je zeker gewoon zwanger mee kunnen raken hoor.. alleen timen is iets moeilijker.

Om de dag vrijen vanaf dag 13 gedurende 2 weken.. dan zit je met jouw cyclus sowieso wel goed. Behalve dan nu met de uitschieter naar meer dan 46 dagen en de kortere van 26 dagen. Ovulatietesten gebruiken is wellicht wel makkelijker maar dat is aan jezelf..

Hoe is je gewicht?
Enigme schreef:
31-01-2018 09:29
Het is een onregelmatige cycus.. maar daar zou je zeker gewoon zwanger mee kunnen raken hoor.. alleen timen is iets moeilijker.

Om de dag vrijen vanaf dag 13 gedurende 2 weken.. dan zit je met jouw cyclus sowieso wel goed. Behalve dan nu met de uitschieter naar meer dan 46 dagen en de kortere van 26 dagen. Ovulatietesten gebruiken is wellicht wel makkelijker maar dat is aan jezelf..

Hoe is je gewicht?
63 kilo bij 1.64

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven