Gezondheid alle pijlers

cyste in bilnaad

15-06-2015 14:14 21 berichten
Ja hoor het is weer zover, ik heb weer een ontzettende cyste in mijn bilnaad, kan er gewoon niet van zitten. Nu zit ik me af te vragen of ik er trekzalf op kan doen? IK weet dat ik dit elke keer weer krijg, ben er ook al eerder aan mijn oksels aan geopereerd. Maar kan nu gewoon echt niet meer zitten, en elke paar weken komt die ook weer terug, mensen nog goede tips hiervoor?
Alle reacties Link kopieren
Mijn huisarts zei altijd dat ik moest stoppen met roken, vond ik gezeik

maar sinds ik niet meer rook heb ik het nooit meer gehad!

Geen tips, weet nog hoe vervelend het is...
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Haha ja als ik met mijn grote teen komen zeggen ze dat ook, maar dan nog geloof ik er weinig van, en wil ik er nu gewoon vanaf
Huisarts voor een doorverwijzing. Iets anders lijkt me niet te helpen.

Ik heb het lang geleden ook een keer gehad, kon ook niet meer liggen of zitten. Toen hebben ze het open gesneden in het ziekenhuis. Wat een verademing.
Heb ik allemaal al een keer gehad, en ze kunnen dat ook best opereren, maar niet met garantie dat het dan weg blijft,en aangezien ik weet hoe naar het was dat ik er toen onder mijn oksels aan geopereerd ben, weet ik dat dit nog erger gaat worden,en als je dan niet zeker weet dat het echt weg blijft, dan heb ik dat er toch niet voor over.
Het ligt eraan hoe erg het is. Bij mij moest hij ook een keer open gesneden, maar als hij nog 'in opkomst' is, helpt bij mij het volgende om dat te voorkomen:

Scrubben met een scrubhandschoen en uitdrogende zeep (niet van die doucheolie oid). Het doet wel erg pijn, (maar opensnijden is ook geen pretje bedenk ik dan maar) Ik doe het wel heel voorzichtig en met veel sop.

En dan nog 2 a 3 x per dag de plek met een watje met alcohol deppen om schoon te maken en uit te drogen.

Bij mij gaat het dan redelijk snel weg. Regelmatig scrubben voorkomt ook dat het terugkomt. Maarja dat versloft dan weer, dus 1x in de zoveel tijd zit ik er toch weer mee.
ik zou er niet zelf.mee.gaan klooien.

ik loop er vanaf januari al mee bij de huisarts steeds opengemaakt en gaasjes er in maar kwam steeds terug.

voor 2 maand terug geopereerd alle aangetaste weefsel wegesneden en nu lijkt het goed te gaan en de wond gaat langzaam maar zeker dicht.

dus zou toch maar de de huisarts gaan als ik jou was.
Life is like an hourglass glued to the table.
de operatie valt mee trouwens hoo! denk dat oksel meer pijnn doet. heb de eerste week pijn gegad en daarna steeds minder. nu vrijwel niks geen last meer alleen als ik te druk ben geweest. en moet het 2 x per dag uitspoelen.
Mijn oksel was een hel, en heb gehoord dat je na deze operatie twee weken niet mag zitten,of veel mag doen, nou met een gezin lukt dat niet, en daarnaast heeft het bij mijn oksel ook niet geholpen,want ze komen bij mij in mijn hele lichaam er uit
ik heb ook een gezin. en ik mocht gewoon zitten en zoveel doen als dat mijn lichaam toe liet.

misschien moet je eens laten onderzoeken waarom ze overal komen bij je?

ik snap je angst dat het niet weg gaat hoor maar met niks doen gaat het ook niet weg. of voor eventjes en dan weer terug dat wil je toch ook niet?
Ik heb al jaren onderzoeken gehad, laatst ook weer bij de dokter geweest, en weer een bloed onderzoek gehad, en een antibiotica kuur, maar het helpt allemaal niets. Krijg ze ook echt in mijn schaamstreek en liezen, en dus in mijn bilnaad en nog steeds onder mijn oksels, dus denk dat ik er vooral mee moet leren leven.
Ik heb er ook last van in mijn lies. Heb het ook een keer in mijn oksel gehad en heb het toen open laten snijden. Bij mijn stuitje ben ik eraan geopereerd. Moest toen een week in bed blijven in het ziekenhuis. Soms had ik jaren lang geen last van mijn lies maar nu ik in de overgang zit is het heel hardnekkig en gaat het niet helemaal weg. Ik heb 2 keer 3 maanden antibiotica geslikt maar daar ging het ook niet mee weg. Huisarts noemt het hidradenitis en zegt ook dat er een verband is met roken. Ik heb ook lotion gehad maar daar kon ik niet tegen. Ik denk ook inderdaad mee leren leven maar het is wel pijnlijk en vervelend. Misschien toch maar stoppen met roken.
Volgens mij kunnen ze een cyste het beste weg halen als hij gespannen staat. Dan wordt het hele bolletje verwijderd en is de kans nihil dat hij weer terug komt. Als ze hem alleen open maken, is het natuurlijk wachten op dat hij zich weer vult. Dat is althans wat mij werd verteld toen ik er een (op een andere, doch minstens zo vervelende) plek liet open maken.
Rook jij ook TO?
Ik heb inderdaad ook gehoord dat stoppen met roken werkt, helaas heb ik ze soms ook en ik rook niet dus ik kan ook niet stoppen. Maar mocht ik wel roken, dan zou ik zeker stoppen...
quote:dyllyd schreef op 15 juni 2015 @ 14:45:

Ik heb al jaren onderzoeken gehad, laatst ook weer bij de dokter geweest, en weer een bloed onderzoek gehad, en een antibiotica kuur, maar het helpt allemaal niets. Krijg ze ook echt in mijn schaamstreek en liezen, en dus in mijn bilnaad en nog steeds onder mijn oksels, dus denk dat ik er vooral mee moet leren leven.

Ellendige rotziekte. Inderdaad helpt antibiotica, opensnijden en andere goedbedoelde medicatie en adviezen weinig. Het komt net zo hard, zo niet harder terug.

Het enige dat bij mij geholpen heeft in mijn liezen is een deroofing geweest.

Maar je zou voor nu een warm zitbad kunnen proberen, trekzalf helpt niet en geeft smerige vlekken. De cyste moet rijp worden en kan dan openbarsten (sorry misschien iets te plastisch). Anders even langs de HA om het open te laten snijden als de druk te erg wordt.
Wat is een deeroofing?
Wat bij mij heeft geholpen is stoppen met scheren.
quote:Blondie456 schreef op 15 juni 2015 @ 18:36:

Wat is een deeroofing?Zie link. (Let op: bevat foto's van wonden en operaties)

http://www.hidradenitis.e ... chirurgisch-deroofing.htm
quote:Rubella schreef op 15 juni 2015 @ 19:24:

[...]

Zie link. (Let op: bevat foto's van wonden en operaties)

http://www.hidradenitis.e ... chirurgisch-deroofing.htmDank je wel!
quote:dyllyd schreef op 15 juni 2015 @ 14:21:

Haha ja als ik met mijn grote teen komen zeggen ze dat ook, maar dan nog geloof ik er weinig van, en wil ik er nu gewoon vanaf

Hier snap ik helemaal niets van de dokter zegt dat stoppen met roken helpt, maar die informatie is je onwelgevallig dus veeg je het zo van tafel?

Ik weet dat het geen garantie is, maar als ik kon kiezen tussen pijnlijke bulten (!) in mijn bilnaad (!!!) of stoppen met roken, dan ehh, wist ik het wel.

Succes dan maar...
Real friends don't rub it in. They rub it out.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven