Gezondheid alle pijlers

Cyste in borst

07-02-2014 08:24 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al n aantal jaar van mastopathie en nu zit er een cyste in mijn borst. Volgende week moet ik voor een mammo, een echo en indien nodig een punctie.

Ik maak me normaal niet zo druk maar aangezien het de vierde keer is en mijn borst al vier weken best pijn doet en gezwollen is, zit het me niet lekker. Mijn gevoel is dit x ook niet goed en ik wil het gewoon ff van me afschrijven.

Wie heeft er al een punctie gehad en wat kan ik verwachten?
Niet naar de naald kijken

Ik heb er twee gehad. De eerste ging tussendoor zonder verdoving, even gevoelig maar was zo over. Had ook nauwelijks een blauwe plek achteraf. Bij de tweede werd de huid verdoofd en heb ik nauwelijks iets gevoeld. Kleine blauwe plek achteraf.

Vraag hoe snel je een uitslag krijgt, want dat verschilt: van de eerste kreeg ik dezelfde dag al uitslag, bij de tweede pas een week later.

Hoop op goed nieuws voor je!
Ik heb ook een punctie gehad. Wel verdoofd en de verpleegkundige legde alles goed uit. Viel mij echt reuze mee. Had de dag erna wel een blauwe plek. Gelukkig was de uitslag goed.....goedaardig maar ik heb het knobbeltje wel weg laten halen omdat hij mij zeer deed en pcies onder mijn beugel vd bh zat. Helaas heb ik nu weer een knobbeltje gevonden. Pijnlijke borst....maar als het pijn doet is dat juist een goed teken. Kwaadaardige tumoren doen geen pijn heb ik mij laten vertellen door de arts.

Sterkte met alles. Hoop dat het meevalt.
quote:kleinbreedduimpje schreef op 07 februari 2014 @ 08:57:

Kwaadaardige tumoren doen geen pijn heb ik mij laten vertellen door de arts.Is niet waar. Pijn zegt niets, zowel goed- als kwaadaardige tumoren kunnen pijn doen. De meerderheid van de knobbeltjes is sowieso goedaardig, dus de meerderheid van de pijnlijke knobbels ook (net als de meerderheid van de pijnloze knobbels).
Dat is wat mij verteld werd door de arts. Als een knobbeltje pijnlijk is en "los" zit, dat dat meestal een goed teken is. Ik weet het niet natuurlijk omdat dat bij mij gelukkig niet kwaadaardig was.
Ik heb ook mastopathie en vond de foto vele malen pijnlijker dan de punctie, daar voelde ik eigenlijk nauwelijks iets van. Was niet verdoofd trouwens. Punctie is toch met zo 'n naald een stukje weefsel weghalen, of ben ik in de war? Dat vond ik dus absoluut niet pijnlijk, maar omdat ik lees over verdoven kan het zijn dat het bij mij iets anders was.

Ik kreeg trouwens alles op 1 dag, foto, echo, punctie en een uur later de uitslag: wel cellen, maar geen kwaadaardige cellen. Heb het wel laten weghalen. Het hoort daar niet en ik was bang dat goedaardige cellen konden muteren in kwaadaardige.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven