Gezondheid alle pijlers

Darmprobleem

22-05-2020 20:48 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb al een hele tijd last van mijn darmen en ik heb al heel wat onderzoeken laten doen, maar er komt niets uit, maar in de tussentijd krijg ik er wel steeds meer last van.

Wellicht dat iemand de problemen herkent of nog een optie heeft.

Ik heb in augustus 2018 last gekregen van obstipatie. Zakjes movicolon gehad, dat werkte eigenlijk niet, toen bisacodyl, werkte ook niet, toen wat apotheek klysma's gebruikt, dat werkte een beetje.

Toen een echo laten maken, daar was niets op te zien. Uiteindelijk heeft een masseur de harde ontlasting in beweging gekregen en kon ik naar de wc. Toen heb ik in april 2019 een coloscopie gehad, daar was ook niets te zien, bloedonderzoek, ook niets, Inwendig bekkenbodemonderzoek gehad, dat was ook normaal.

Net voor de coloscopie kreeg ik last van darmen die geluid begonnen te maken.
Ik kan op zich wel naar de wc, alhoewel ik nooit het gevoel heb "klaar te zijn en ik geen idee hoeveel eruit komt en wat de vorm is.

Maar sinds die coloscopie is het een beetje een proces geweest, maar inmiddels maken mijn darmen de hele dag door lawaai of ik nu eet of niet. Het is echt een kakafonie aan geluiden. Het piept, gromt, kwaakt en ik voel constant lucht op en neer gaan. In het begin had ik af en toe een opgezette buik, maar inmiddels is dat de hele dag.

Als ik met de linkerkant van mijn buikspieren beweeg dan klotst het ook. Maakt niet uit of ik gedronken heb. Ik heb derhalve ook constant de neiging om snel via gestokt adem te halen via mijn neus om met mijn buikspieren de lucht weg eruit te duwen, wat dus niet lukt. Ik voel ook altijd een druk aan de linkerkant van mijn buik.

Wat me ook opvalt is dat wanneer ik op de bank zit en mijn linkerbeen naar me toe trek, mijn iliopsoas als een gek begint te trekken.


Ik ben nog bij een osteopaat geweest en die dacht aan een parasiet. Ik heb een kuur gehad, maar die heeft ook niet geholpen.

Het enige wat ik veranderd heb, waar ik weet van heb, is dat ik in mijn oefeningen in de sportschool de hipthrust heb toegevoegd. Daarin ben ik wel heel snel vooruit gegaan qua gewicht. Ik heb die oefening er 8 maanden geleden uitgegooid.

Ik heb de mogelijkheid geopperd dat het misschien door een spierprobleem veroorzaakt wordt, maar er is niemand die er aandacht aan besteedt.

Bij de laatste 2 huisartsen (die waren in opleiding) kreeg ik niet meer dan; ja, het is idd erg actief, maar ja, onderzoeken geven aan dat er niets aan de hand is, dus ja, leef er maar mee.

Is dit herkenbaar voor iemand en heeft iemand nog een suggestie?

In ieder geval bedankt voor het lezen.
Alle reacties Link kopieren
spell68 schreef:
23-05-2020 19:36
Nee, dat kan ze niet. Ik wacht al 5 jaar op onderbouwing, waarom koolhydraten essentieel zijn in de voeding. Dat heb ik nog steeds niet gehad, op haar zwaktebod na, dat ze me dat echt wel gestuurd had. Daar heb ik nogmaals om gevraagd, maar ik heb niets ontvangen.

Iets roepen, maar het niet kunnen onderbouwen, dat is voor mij een reden iemand als kenner te diskwalificeren. Maar als wat ze zegt wel als de waarheid wil aannemen, dat staat je vrij, ik niet iig.
Ik weet niet of erop geantwoord is, maar ik ben niet zo'n eigenwijs stuk vreten als jij :whip: , en ik heb daar wel een antwoord op. Maar dat is er wel eentje van het grote geheel, evolutionair gezien. Maar misschien heb je er wat aan. Iedere industriële revolutie is vooraf gegaan door een verhoging van de koolhydraten die een mens tot zich neemt. Door die koolhydraten worden mensen slimmer, en kunnen ze grotere dingen ontdekken, uitvinden en gaan gebruiken. We hebben koolhydraten dus nodig om onze hersenen te laten groeien.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
25-05-2020 01:14
kwakzalverij dus, goed dat je er niet naar geluisterd hebt
De dokter zei het niet exact in deze bewoording, maar wel dat dit niet wetenschappelijk aangetoond was en wees mij erop dat ik waarschijnlijk PDS heb. Ik antwoordde erop dat ik iets móest proberen, want de reguliere medische wetenschap wist kon mij immers óók niet helpen.
Afijn, ik heb dit geprobeerd, en weet nu dat het daar niet aan ligt.
Mogelijk wel allergie, maar niet deze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven