Gezondheid alle pijlers

Daysy anticonceptiemethode ervaringen

28-08-2019 12:29 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allen,

In januari heb ik een koperspiraal laten plaatsen. Mijn menstruatie duurde voorheen hoogstens 4 dagen zonder echte kramp. Inmiddels duurt de menstruatie 7/8 dagen met daarbij zo’n twee weken per maand zware kramp.
Ik twijfel hoe lang ik wil doorgaan met dit spiraal en dus ben ik aan het oriënteren naar andere anticonceptie.
Methoden met hormonen vallen af en dus stuitte ik op Daysy.

https://www.daysynederland.com/

Heeft iemand ervaringen met dit apparaat of iets soortgelijks? Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Marloesjuh51 schreef:
31-08-2019 14:30
Ja precies ik voel hem aankomen. Vandaar dat we zeiden we slaan hem over. Je verwacht dat 6 dagen ertussen wel safe is, maar niet dus
Ja natuurlijk is dat riskant, zonder condoom. Als je het 'voelt' dan is dat meestal de eisprong (ei komt vrij uit de eierstok). Daarna kan het best wat dagen duren voordat het eitje in de baarmoeder belandt, en daar kan het ook nog best een tijd 'vruchtbaar' blijven.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Friction-90 schreef:
31-08-2019 14:40
Ja natuurlijk is dat riskant, zonder condoom. Als je het 'voelt' dan is dat meestal de eisprong (ei komt vrij uit de eierstok). Daarna kan het best wat dagen duren voordat het eitje in de baarmoeder belandt, en daar kan het ook nog best een tijd 'vruchtbaar' blijven.
Ja blijkbaar. Maar hier was het geen probleem hoor we wilde graag een vierde. Alleen voor nummer 2/3 een medisch traject van 2,5 jaar gehad. Dus dit was toch een beetje buiten het verwachtingspatroon.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met condoom en zaaddodende pasta enzo?
Lijkt me safer dan gaan zitten berekenen?
Ik heb het andersom geprobeerd zwanger worden met zoiets, en dat is al gokken. Als de maan anders staat of t seizoen wisselt, je hebt stress of juist ineens heel relaxed, hoppa wat er was aan betrouwbaarheid is weg.
Ik zou berekenen alleen doen als je geen problemen hebt met abortus of een kind toch welkom is bij beide verwekkers.
Een zebra is geen paard met strepen
ik vind vooral het nogal veel geld voor iets wat je ook gewoon zelf met een gratis app kan doen. maar ik sluit mij aan bij de anderen, helemaal waterdicht is het echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Rupikaur schreef:
31-08-2019 11:51
Bedankt voor de reacties. Ik ben er nog steeds niet over uit, maar dat is meer omdat er op dit moment voor mij geen “betere” oplossing is qua anticonceptie, al is dit spiraal verre van ideaal..
Heb je het ca.ya pessarium al overwogen? ik wilde ook geen hormonale anticonceptie en kwam daarop uit.
Alle reacties Link kopieren
chirimoya schreef:
31-08-2019 15:33
ik vind vooral het nogal veel geld voor iets wat je ook gewoon zelf met een gratis app kan doen. maar ik sluit mij aan bij de anderen, helemaal waterdicht is het echt niet.
Zeker niet, maar dat is pilgebruik ook niet.Dat schijnen veel mensen hier op het forum te vergeten.
Ook met pilgebruik heb ik altijd rekening gehouden met zwangerschap. Nu ben ik al jaren single dus nu speelt dat niet meer.
miedo schreef:
31-08-2019 17:04
Zeker niet, maar dat is pilgebruik ook niet.Dat schijnen veel mensen hier op het forum te vergeten.
Ook met pilgebruik heb ik altijd rekening gehouden met zwangerschap. Nu ben ik al jaren single dus nu speelt dat niet meer.

ja dat klopt helemaal. maar bij juist gebruik is bij de pil de kans op zwangerschap 0,3% (in de praktijk loopt dat bij de meeste pilvarianten op tot ongeveer 0,5%, maar bij de minipil kan het zelfs oplopen tot 5%). bij de temperatuurmethode, want dat is wat die daysy gebruikt zo te zien, is in theorie de kans op zwangerschap 1%. maar in de praktijk kan dit oplopen tot 7%. wat betreft natuurlijke methoden is temperaturen het meest betrouwbaar, maar het is dus echt wel risicovoller dan hormonale anticonceptie.

op alles nog even in perspectief te plaatsen, traditionele anticonceptie is echt niet altijd per se beter. een condoom heeft in theorie een kans van 2%. maar door onjuist gebruik is dit in de praktijk tussen de 2 en 28%!

(alle data komen van het RIVM).
turquasi schreef:
28-08-2019 13:06
die T-safe spiraal is echt een kreng inderdaad, wat een misser zeg
Die heb ik al jaren, nooit ergens last van. Wat waren jouw klachten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven