Gezondheid alle pijlers

de ongemakken van de overgang

22-08-2016 13:44 3831 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Sinds een half jaar zo ongeveer ben ik begonnen met de pre menopauze zoals dat chique heet.

De menstruaties zijn veel heviger dan normaal en duren ook zeker 2 a 3 dagen langer.

Het verschijnsel pijn in alle ledematen alsof er overheen gewalst is heb ik ook.

De psychische kant vind ik veel erger.

Ben in een rollercoaster van emoties terecht gekomen waarin ik mezelf soms zo onredelijk vind reageren op situaties maar kan ze niet tegen gaan.

Ben een ontzettende twijfelaar geworden. Heb heel veel moeite met gezag gekregen en kan overal om huilen.

Mijn huisarts wil er voorlopig niets mee doen....het hoort bij je leeftijd en het wordt weer beter kreeg ik te horen.

Voel me sommige momenten ontzettend verdrietig en alleen en verlang dan ineens naar iemand naast me en andere momenten kan ik euforisch van de daken schreeuwen dat ik alles alleen kan en me daar prettig bij voel.



Zijn er misschien dames hier die er met mij over willen schrijven in een ongedwongen sfeer?

Het forum vrouw en overgang heb ik uiteraard bekeken maar dat is het niet voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hormonen slaan helaas niet aan...vloei weer verschrikkelijk mag morgen gelukkig naar de poli. Wil nu definitief een toezegging dat mn baarmoeder eruit gaat.iedereen veel sterkte met alles wat is het toch een ellende....
Alle reacties Link kopieren
Nou ik sta op de wachtlijst voor baarmoederverwijdering. Ben er blij mee......
Toch sterkte ermee, het is toch weer een operatie...
Alle reacties Link kopieren
Dank! Ja weet ik maar alles beter dan waar ik nu mee kamp.....
Alle reacties Link kopieren
Ingrijpend zeg, een baarmoederverwijderingsoperatie. Sterkte.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Dank je! Ik realiseer me dat terdege, goed gesprek gehad met de gyn. Maar ik wil er nu voor eens en altijd een eind aan.
Vlaginvaas schreef:
12-05-2020 17:04
Nou ik sta op de wachtlijst voor baarmoederverwijdering. Ben er blij mee......
Gefeliciteerd! Wou dat ik het jaren eerder had laten doen!
Alle reacties Link kopieren
Ja jij zei eerder al zoek een andere gynaecoloog....heb ik gedaan :-D
Alle reacties Link kopieren
Zonder gekheid, flink ingelezen, nog een tijdje hormonen gebruikt maar ben er nu heel erg klaar mee. En idd second opinion gevraagd. Dus andere dames die wellicht met gedoe kampen: lees je goed in en kies voor jezelf en wat bij jouw Situatie past
Vlaginvaas schreef:
12-05-2020 19:15
Ja jij zei eerder al zoek een andere gynaecoloog....heb ik gedaan :-D
;-D
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
11-05-2020 18:45
Mijn hormonen slaan helaas niet aan...vloei weer verschrikkelijk mag morgen gelukkig naar de poli. Wil nu definitief een toezegging dat mn baarmoeder eruit gaat.iedereen veel sterkte met alles wat is het toch een ellende....
Zware beslissing, maar ik heb hem ook gemaakt. Sta op de wachtlijst voor een operatie. Weliswaar heb ik nog meer redenen dan alleen de overgang, maar de overgang telt wel mee in de keus tot baarmoederverwijdering.
Ik wilde dit al eerder, maar pas nu ik meer klachten heb door 3 operaties ivm Pap3B, "mag" het van de gynaecoloog.
Alle reacties Link kopieren
Och Venusssss ook al en tijd aan het tobben dus. Ik vond na de laatste keer vier uur non-stop op het toilet moeten zitten omdat ik zo hevig vloeide de beslissing niet zo zwaar meer. Ik hoop dat we snel aan de beurt zijn!sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
13-05-2020 15:15
Och Venusssss ook al en tijd aan het tobben dus. Ik vond na de laatste keer vier uur non-stop op het toilet moeten zitten omdat ik zo hevig vloeide de beslissing niet zo zwaar meer. Ik hoop dat we snel aan de beurt zijn!sterkte!
We duimen voor elkaar! ;-)
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
13-05-2020 15:15
Och Venusssss ook al en tijd aan het tobben dus. Ik vond na de laatste keer vier uur non-stop op het toilet moeten zitten omdat ik zo hevig vloeide de beslissing niet zo zwaar meer. Ik hoop dat we snel aan de beurt zijn!sterkte!
Wat een ellende succes met de operatie, bij mijn moeder heeft het goed geholpen, en was ook meteen van haar migraine af. Haar opmerking waarom hebben ze dat niet twintig jaar eerder gedaan. Had elke maand drie dagen migraine en zeer zware menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me echt af hoe lang al die overgangskwalen ons blijven treiteren. Na een korte periode van opvliegers ben ik nu wazig in mijn hoofd, zie slecht( kan me slecht focussen met zien)bijna altijd een zeurende buik en erg gevoelige tepels. Na een maand of 5/6 ineens weer een dikke week een bloeding gehad. Dit duurt nu al een jaar of 6, en de ene kwaal is nog niet weg of de volgende dient zich weer aan. Ik vind het best eng soms moet ik toegeven. Maar je hobbelt ook niet naar de huisarts, want die schijnen totaal geen verstand te hebben van de overgang. :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Rockola, hier ook veel problemen door overgang.
Hoofdpijn , duizelig, stemmingswisselingen! , lamme benen, gewrichtsproblemen, vermoeidheid ,opvliegers, medicijnen die minder goed werken, gewichtstoename, paniekaanvallen.
En dan slik ik nog de pil ook.
kerst wijzigde dit bericht op 29-05-2020 12:50
3.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in 2013 gestopt met de pil. Had ik het maar nooit gedaan, vanaf toen is de hele ellende begonnen. Maar ja..je kunt ook niet je hele leven de pil blijven slikken. Maar ik weet wel dat ik in die 7 jaar voor mijn gevoel snel ouder ben geworden. En angstiger.
Alle reacties Link kopieren
RockOla schreef:
29-05-2020 12:47
Ik ben in 2013 gestopt met de pil. Had ik het maar nooit gedaan, vanaf toen is de hele ellende begonnen. Maar ja..je kunt ook niet je hele leven de pil blijven slikken. Maar ik weet wel dat ik in die 7 jaar voor mijn gevoel snel ouder ben geworden. En angstiger.
Ik ben al 49 jaar.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
29-05-2020 12:50
Ik ben al 49 jaar.
Ik over een paar maand ook. Sommige zeggen dat de klachten nooit meer weggaan. :'( :@
Hoi allemaal!

Ik heb (nog niet) het hele topic gelezen, dus weet niet of dit al ter sprake is geweest..

Ik heb al bijna 3 maanden verhoging van temperatuur.
Wisselt van 37,6 en 38,1.
Twee keer bloed geprikt, geen ontstekings waarden.
Huisarts denkt nu dat het misschien te maken heeft met de overgang. 😳

Iemand dit al ervaren?

Ik heb de prik pil, dus gelukkig geen lange, hevige menstruaties.

Wel veel 'opvliegers' 😁
Gelly schreef:
29-05-2020 14:39
Hoi allemaal!

Ik heb (nog niet) het hele topic gelezen, dus weet niet of dit al ter sprake is geweest..

Ik heb al bijna 3 maanden verhoging van temperatuur.
Wisselt van 37,6 en 38,1.
Twee keer bloed geprikt, geen ontstekings waarden.
Huisarts denkt nu dat het misschien te maken heeft met de overgang. 😳

Iemand dit al ervaren?

Ik heb de prik pil, dus gelukkig geen lange, hevige menstruaties.

Wel veel 'opvliegers' 😁
Ik zou eerder denken aan Corona in deze tijd.
Alle reacties Link kopieren
@Gelly, verhoging door de overgang, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Vanaf volgende week kun je je, als je klachten hebt, laten testen op corona.
Vreemd dat je huisarts daar niet aan denkt.
nounou
Ik ben al in het ziekenhuis geweest en 3 keer bij de huisarts...😳
Niet getest, niet ziek genoeg..
Verder geen symptomen van Corona gelukkig. 🙏🙏🙏
Alle reacties Link kopieren
Gelly schreef:
29-05-2020 15:02
Ik ben al in het ziekenhuis geweest en 3 keer bij de huisarts...😳
Niet getest, niet ziek genoeg..
Verder geen symptomen van Corona gelukkig. 🙏🙏🙏

Zou me toch laten testen op Corona. Dan overdrijf je de symptomen maar een beetje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven