Gezondheid alle pijlers

de ongemakken van de overgang

22-08-2016 13:44 3831 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Sinds een half jaar zo ongeveer ben ik begonnen met de pre menopauze zoals dat chique heet.

De menstruaties zijn veel heviger dan normaal en duren ook zeker 2 a 3 dagen langer.

Het verschijnsel pijn in alle ledematen alsof er overheen gewalst is heb ik ook.

De psychische kant vind ik veel erger.

Ben in een rollercoaster van emoties terecht gekomen waarin ik mezelf soms zo onredelijk vind reageren op situaties maar kan ze niet tegen gaan.

Ben een ontzettende twijfelaar geworden. Heb heel veel moeite met gezag gekregen en kan overal om huilen.

Mijn huisarts wil er voorlopig niets mee doen....het hoort bij je leeftijd en het wordt weer beter kreeg ik te horen.

Voel me sommige momenten ontzettend verdrietig en alleen en verlang dan ineens naar iemand naast me en andere momenten kan ik euforisch van de daken schreeuwen dat ik alles alleen kan en me daar prettig bij voel.



Zijn er misschien dames hier die er met mij over willen schrijven in een ongedwongen sfeer?

Het forum vrouw en overgang heb ik uiteraard bekeken maar dat is het niet voor mij.
Alle reacties Link kopieren
dacht het wel. ik werk fulltime . zit bij een popkoor. en ga naar de weightwatchers.
Ook in de frisse lucht?
Alle reacties Link kopieren
weinig door mijn slijmbeursontsteing en de pijn in de benen
O, balen!
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isabella- schreef op 22 augustus 2016 @ 22:52:

[...]





Nou, mijn vriend deed een ware oogrol met bijbehorende zucht toen ik weer ongesteld was na 2 weken. Ik wilde hem een knal voor zijn harses geven.Ik heb het niet eens tegen mijn man gezegd. Die roept dan meteen dat ik een oud wijf ben
Ik ben blij dat ik geen partner heb; die zou hier allang gillend de deur uit zijn gerend
quote:blauwe_emmer schreef op 22 augustus 2016 @ 23:40:

[...]



Ik heb het niet eens tegen mijn man gezegd. Die roept dan meteen dat ik een oud wijf ben



Dat zijn we toch ook



Maarre, dit kun je toch niet voor je man verborgen houden lijkt me? Ik ben een ware PMS draak momenteel en wanneer ik ongesteld bent weet hij dat ook echt wel.
Alle reacties Link kopieren
ik ga proberen te slapen en morgen met wat minder emoties op te staan.

ik merk dat ik liever aan het werk ben dan zo thuis ben . nu week vakantie...............echt verschrikkelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isabella- schreef op 22 augustus 2016 @ 23:43:

[...]





Dat zijn we toch ook



Maarre, dit kun je toch niet voor je man verborgen houden lijkt me? Ik ben een ware PMS draak momenteel en wanneer ik ongesteld bent weet hij dat ook echt wel.Nee heb ik geen last van, psychisch ben ik gewoon goed. Ik ben altijd heel stabiel qua gemoed geweest en gelukkig nog steeds. Mijn moeder is echt in die tijd van het padje gegaan, realiseer ik me nu terugkijkend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 22 augustus 2016 @ 20:37:

[...]



Dat zou ideaal zijn. Maar als ik hier lees hoe artsen klachten ' normaal en hoort er bij vinden' . Daar word ik best boos over. Ooit was het ook 'normaal' dat je van een infectie dood ging, je van neuken zwanger werd en nog zoveel dingen die 'toen normaal' waren en nu echt niet meer. Intussen leven we in een tijd waar (gelukkig) het niet meer als 'normaal' wordt ervaren dat een jong meisje zoveel last van haar (startende) menstruatie heeft (Men wat heb ik het eerste jaar afgezien!). Daar zijn middelen voor gzocht/onderzocht en op de markt gebracht. En gelukkig is het nu ingeburgerd dat je als jong meisje niet meer 'out' hoeft te gaan door je menstruatie. Op het terrein van de menopauze terrein hebben fabrikanten blijkbaar nog niet door dat ze een 'gouden en toenemende markt hebben'. En zijn er blijkbaar nog teveel artsen die vinden dat je niet over 'normale' vrouwendingen moet zeuren Nou, mijn dochter heeft ook behoorlijk aangemodderd hoor, met haar menstruatie Nu aan de prikpil gaat het eindelijk beter, maarja, dat ging de eerste tijd met de pil ook.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isabella- schreef op 22 augustus 2016 @ 22:52:

[...]





Nou, mijn vriend deed een ware oogrol met bijbehorende zucht toen ik weer ongesteld was na 2 weken. Ik wilde hem een knal voor zijn harses geven.



Haha, mijn vriend dus ook. En ik snapte 'm wel, in de vakantie kwam die menstruatie dus steeds terug en het was onze eerste vakantie zonder kinderen. Maar toen heb ik 'm gezegd dat ik 'm snapte, maar dat ik het voor mezelf toch nog wel een tandje erger vond en ik het fijn zou vinden als hij op zou houden met klagen daarover. Dat heeft hij begrepen.



Enneh.. dat ik laatst enorm kattig ben uitgevaren tegen een collega, dat lag dus aan de hormonen? Goh.. ik heb eigenlijk nooit zo last van stemmingswisselingen



Ik zweet af en toe ineens enorm. Of, niet zozeer dat ik zweet, ik stink ineens naar zweet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat ik mij afvraag is het volgende..

Kan het ook zo zijn dat de vrouw van nu meer last vd overgang heeft dan vroeger?

Dit ivm onze levensstyle, gemanipuleerde voeding, al die rotzooi wat in voeding zit, bijv plofkippen, antibiotica en hormonen in vlees.

Een overpeinzing van mijzelf.



Ik ben bijna 50, natuurlijk zit ik niet in de overgang, ben hoogstens af en toe geïrriteerd

Soms weet ik echt niet of dit met de overgang temaken heeft, of dat mijn man zo irritant is, want die is daar wel heel goed in

Ik gebruik de pil, gewoon omdat ik niet durf te stoppen, gezien mijn hormoonhuishouding na mijn 2 bevallingen compleet vd lag was.

En dat was hel.

Dat wil ik nooit en nooit meer meemaken.

Dus ik slik m door tot oneindig, zeg ik nu.

Verder geen last van opvliegers of zweten, ja af en toe snachts warm, maar dat ligt aan het matras natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
ik zat te klagen dat mn menstruatie al zolang weg is. Zegt man 'maar zou je niet blij zijn als dat gezeik met die menstruatie gewoon lekker weg blijft?' Dus ik 'jawel, maar ik krijg er ander gezeik voor terug hoor'. Hij 'Ja en ik ook'
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 22 augustus 2016 @ 18:42:

Ik meldde laatst bij mijn huisarts dat sinds een jaartje mijn ogen soms plots ontzettend tranen. Het water loopt dan langs mijn wangen. Vaak in de ochtend. Hij vertelde me dat dit ook een overgangsklacht is. Ik had er nooit van gehoord. Ik heb het vaak 's ochtends dus opmaken gebeurt nu op het werk, zo niet heb ik het risico om als pandabeer door de dag te gaan. Oplossing is blijkbaar om botox in je traanklieren te laten spuiten. Maar daar pas ik vooralsnog voor.



Ik vind het altijd zo'n dooddoener dat huisartsen dat zeggen.

Je kan mede door de overgang ook een allergie ontwikkelen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder raakte toen ik een jaar of 7 was vol inde overgang en dat is 40 jaar terug. Die had nog een ouderwetse levensstijl dus daar geloof ik niet zo in.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:jilzz schreef op 23 augustus 2016 @ 08:00:

Wat ik mij afvraag is het volgende..

Kan het ook zo zijn dat de vrouw van nu meer last vd overgang heeft dan vroeger?

Dit ivm onze levensstyle, gemanipuleerde voeding, al die rotzooi wat in voeding zit, bijv plofkippen, antibiotica en hormonen in vlees.

Een overpeinzing van mijzelf.





Volgens mij is ons voedsel nu veiliger dan 30 jaar geleden (er mag nu veel minder), kan me haast niet voorstellen.

Wat wel invloed schijnt te hebben (nog te weinig onderzoek) is alcohol , vrouwen van nu drinken veel meer dan hun moeders deden.

En overgewicht is ook een trigger voor klachten
Alle reacties Link kopieren
Nou dat laatste geldt niet voor mijn moeder en mijn schoonmoeder
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
goedemorgen,



ik drink niet ik rook niet ben nog iets te zwaar maar werk eraan.



Ik ga vandaag toch de huisarts maar eens bellen.

Ik ben zo labiel als een mandje

Vanmoren alweer in tranen...............niemand wil mij boehoehoehoe ik lijk wel gek
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 23 augustus 2016 @ 08:08:

[...]



Volgens mij is ons voedsel nu veiliger dan 30 jaar geleden (er mag nu veel minder), kan me haast niet voorstellen.

Wat wel invloed schijnt te hebben (nog te weinig onderzoek) is alcohol , vrouwen van nu drinken veel meer dan hun moeders deden.

En overgewicht is ook een trigger voor klachtenMijn moeder was superslank, dronk amper, maar werd op haar 49 heel erg labiel. En is toen van ellende zich helemaal vol gaan eten en 40 kilo aangekomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blauwe_emmer schreef op 23 augustus 2016 @ 08:42:

[...]



Mijn moeder was superslank, dronk amper, maar werd op haar 49 heel erg labiel. En is toen van ellende zich helemaal vol gaan eten en 40 kilo aangekomen.tja, je kunt het niet omdraaien natuurlijk, statistiek is geen garantie
Alle reacties Link kopieren
Kattia, weet je zeker dat het de overgang is?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bijna alle symptonen. dus het zal eker meespelen.

Maar heb ook en eenzaamheids issue. En daar moet ik verdomme aan werken..........ik wil gewoon ook alleen gelukkig kunnen zijn en dat valt me zo zwaar.
quote:hatsetats schreef op 23 augustus 2016 @ 08:01:

ik zat te klagen dat mn menstruatie al zolang weg is. Zegt man 'maar zou je niet blij zijn als dat gezeik met die menstruatie gewoon lekker weg blijft?' Dus ik 'jawel, maar ik krijg er ander gezeik voor terug hoor'. Hij 'Ja en ik ook'
Kattija, goed van je dat je naar de huisarts gaat. Dit lijkt me niet alleen de overgang
Alle reacties Link kopieren
ach, heb geen zin in een relatie topic. wordt je toch alleen maar afgerekend op je daden.

Ik heb een issue met alleen zijn en om een man te krijgen doe ik dingen verkeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven