Gezondheid alle pijlers

De pil en ongesteld zijn

02-11-2009 09:23 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een topic....

Ik maak me geen zorgen, maar vraag me af of meer mensen dit (her)kennen:

Ik ben sinds een jaar of 3 aan de pil, stedyryl 30 (of hoe je dat ook maar mag schrijven). Dit heb ik vooral gedaan om mijn ongesteldheid regelmatig te krijgen. Ik slik de pil vaak 2 maanden en dan neem ik een stopweek. Nu is het al vanaf het begin dat ik de pil slik, dat ik pas aan het eind van mijn stopweek ongesteld wordt. Maar... Nu heb ik 2 strippen +1 losse week achter elkaar gedaan en ben ik maar minimaal ongesteld. Eigenlijk stelt het niks voor. Dit is nu een dag of 4 zo en ik ben alweer met mijn 3e dag bezig op een nieuwe strip.

Ik maak me geen zorgen dat ik zwanger ben. Toch wil ik weten of dit veel uitmaakt. Is het verstandig om een tijdje pil-loos te zijn? Moet ik mijn doorslikken van de pil verkorten naar de standaard van 1 strip? En zijn er meer mensen die de pil slikken waarbij de ongesteldheid zeer kort/minimaal is?
Ik herken het, omdat je langere periodes de pil slikt (ik gebruik ook stediryl of hoe je het ook schrijft) heb je gewoon minder bloedverlies. Op advies van de gynaecoloog heb ik nu helemaal geen stopweek meer en slik ik altijd elke dag de pil. Heerlijk hoor. Nu scheelt het dat wij geen kinderwens meer hebben (hebben er 2 en das zat) want na het stoppen duurt het dan langer voordat je cyclus weer goed op gang is. Maar waar maak je je dan wel zorgen om? Een onttrekkingsbloeding is maar een nepongesteldheid dus geeft niets dat je zo weinig bloed verliest.
Hoe langer je doorslikt hoe minder vervelend, zwaar en lang de ongesteldheden worden, dus beter nog meer maanden doorslikken en pas als je 'n doorbraakbloeding krijgt 'n stopweek inlassen. Dan heb je maar minimaal last.
Je weet hopelijk toch wel dat het niet helemaal afmaken van een strip de pil onveilig maakt? (als in zwangerschap etc?
Dat weet ik, maar ik heb geen sex (gehad)... dus vandaar dat ik me geen zorgen maar over 1 weekje extra doorslikken ipv een hele strip

Het kwam deze week goed uit om ongesteld te worden, vandaar dat ik was gestopt

Nou, gelukkig herkennen meer mensen dit Mijn ongesteldheid is ook nooit hevig, maar dit keer is het beduidend minder dan andere keren naar mijn idee. Wel waren de klachten meer (pukkels, wat hoofdpijn, af en toe steken in onderbuik etc)... nouja volgende keer beter wat dat betreft ;)

Ik wilde gewoon checken of het 'normaal' is om zo licht ongesteld te zijn... Misschien komt het nog vandaag of morgen, zou best kunnen. Maar het is vooral irritant dat ik al met de pil weer ben begonnen en dán pas ongesteld wordt. Mijn lichaam heeft duidelijk een aantal dagen nodig om tot ongesteld-zijn te komen.
quote:gizz schreef op 02 november 2009 @ 10:43:

Je weet hopelijk toch wel dat het niet helemaal afmaken van een strip de pil onveilig maakt? (als in zwangerschap etc?Voor de duidelijkheid: je mag de pil dus wel langer slikken dan 3 weken achter elkaar, maar niet korter. Dus als je langer doorgaat dan 3 weken, mag je een hele strip afmaken maar dat hoeft niet (dus 4 of 5 weken is ook OK). In totaal minder dan 3 weken is idd onveilig.
Dat dacht ik ook eerlijk gezegd, maar mijn idee werd weer in twijfel getrokken zonet ;)

Zolang je in ieder geval maar 1 strip volledig afmaakt.

Maar dat zal per pil verschillen. Ik denk dat het gaat om de pillen die je echt op volgorde moet slikken het wél uitmaakt. Stedyril heeft geen vaste volgorde, zolang je maar 1 per dag slikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven