Gezondheid alle pijlers

de pil

25-05-2011 17:55 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
heeft iemand ervaring met deze pil?

ethinylestradiol/desogestrel richter

ik had eerst microgynon30 maar kreeg daar klachten van nu heb ik dit gekregen
Is het niet dezelfde maar zonder het etiket microgynon?
Dat is de marvelon of niet?

Heb ik zon achttien maanden gehad, kan het me niet heel goed meer herinneren maar volgens mij was het een prima pil. Kreeg alleen weer iets meer puistjes dan met de diane (die had ik daarvoor) maar dat lag m bij mij vooral ook aan de leeftijd. Marvelon is tenminste beter voor je huid dan microgynon (heb ik namelijk ook geslikt) heb er al heel wat verslonden tot nu mn 23e.

Als je meer vragen hebt let me know.
Fout gelezen...
@sannebente zou ik niet weten hij is merkloos

@gravinnetje nee dat heet stediril
@pimpelpaars wat *** van een arts heb ik dan zeg! ik kon niet tegen microgynon en ook nie tegen stediril en nu krijg ik gewoon weer dezelfde troep!
@pimpel wat bedoel je met fout gelezen?
Google zegt: Marvelon 30 of Mercilon 50

http://www.consumed.nl/medicijnen/6413/ ... l_generiek
Ik heb ff gegoogled en kwam hier op uit: Dit medicijn is sinds 1990 internationaal op de markt. Het is verkrijgbaar onder de merknaam Mercilon en als het merkloze Ethinylestradiol/Desogestrel.
quote:roosdezoveelste schreef op 25 mei 2011 @ 18:12:

@pimpel wat bedoel je met fout gelezen?Ik dacht dat ik dezelfde had als jij, maar ik pakte net mijn strip erbij en zie dat de naam niet helemaal hetzelfde is. Wat ik had geschreven, heb ik dus weggehaald, want die info klopte dus niet.
ik denk niet dat ik deze ga slikken ik kan niet uitleggen waarom maar ik vertrouw het gewoon niet
heb ff op google gezocht en de ervaringen zijn verdeeld de een krijgt er vanalles en nog wat van (inclusief acne en gewichtstoename)

dus ik ga morgen maar weer een andere vragen
als je morgen naar de HA gaat om een andere te vragen zal hij (terecht) zeggen dat je deze maar eerst moet proberen.. gewoon doen dus
Iedereen reageert anders op een pil. Wat voor de een werkt, werkt voor de ander weer helemaal niet.

De pil die ik nu heb, is voor mij ideaal, terwijl anderen dit misschien geen fijne pil vinden. De eerste pil die ik gebruikte, zorgde ervoor dat ik allemaal puistjes kreeg, bij de 2de die ik toen voorgeschreven kreeg, kreeg ik doorbraakbloedingen na 2 weken en nu heb ik een pil die mij goed bevalt.

Ik denk dat je echt moet uitproberen welke het beste bij jou past.
Ethynylestradiol is gewoon hetzelfde als microgynon, maar dan merkloos.Vertelde mijn huisarts mij tenminste.
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 25 mei 2011 @ 18:52:

Ethynylestradiol is gewoon hetzelfde als microgynon, maar dan merkloos.Vertelde mijn huisarts mij tenminste.

Dan moet je huisarts opnieuw de schoolbanken in , geloof ook niet dat hij dit tegen je gezegd heeft. Het gaat nl echt om verschillende hormonen.

Microgynon = Ethinylestradiol/levonorgestrel

En dat is wat anderse dan wat TO hier heeft ! dat is nl Mercilon

In Mercilon zitten 2 hormonen, ethinylestradiol & desogestrel.

En in Microgynon zitten ook 2 hormonen nl Ethinylestradiol & levonorgestrel

Het 1e hormoon is bij vele pilsoorten t zelfde maar t 2e hormoon is totaal anders. Wel met de zelfde werking maar de ene is zwaarder dan de ander , of heeft meer bijwerkingen dan de ander etc etc.
Roos.. ik zou eerst die je nu hebt gekregen proberen. Het is een zusje van de Marvelon. Ik kon weer niet tegen Mercilon en kreeg toen Marvelon en dat is jaren goed gegaan.

Bij jou is het andersom , jij kan niet tegen marvelon en steridil , probeer het eerst eens 2 a 3 maanden.
Eerst testen en kijken of het wat is of niet.

Het placebo effect kan trouwens ook negatief uitpakken, als je al allerlei bijwerkingen verwacht, is de kans groter dat je ook daadwerkelijk last krijgt van bijwerkingen.

Je hebt nu een nieuwe pil gekregen, ga er open in. Na 2 á 3 maanden merk je vanzelf of het iets voor je is.
ik ben er gisteravond toch maar mee begonnen , zoals jullie zeggen , hoef ik die bijwerkingen helemaal niet te krijgen

ben een beetje misselijk maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet van die pil te komen.

ik ben benieuwd
quote:Zespri79 schreef op 25 mei 2011 @ 18:59:

[...]

Dan moet je huisarts opnieuw de schoolbanken in , geloof ook niet dat hij dit tegen je gezegd heeft. Het gaat nl echt om verschillende hormonen..Naar mijn ervaring weten huisartsen maar erg weinig van de diverse soorten pillen, en zeker weinig van de bijwerkingen van de specifieke hormonen.
Ik heb jaren Microgynon 30 gebruikt en had daarbij soms wat last van hoofdpijn maar verder nergens last van, nu sinds een half jaar de 'nep'versie gekregen van Berlipharm BV,ivm de verzekering, daar merkte ik geen verschillen in maar nu ik weer een nieuwe lading ging halen kreeg ik ze mee van WeCare BV en merk ik dat ik ineens veel aan het piekeren ben en snel moe ben, bedacht me achteraf dat dat misschien met de overstap te maken kon hebben.. maaaaar ze zeggen dus dat ze allemaal het zelfde zijn als de Microgynon.. maar die van WeCare is ook een heel ander pilletje.. Iemand ook deze ervaring?
Ik had ook ooit de microgynon 30, maar heb nu de yasmin. Wel flink stukkie duurder, maar mijn huid is er van opgeknapt, geen hoofdpijn meer en ben ook niet aangekomen gelukkig. Heb ook weinig last tijdens menstruatie (maar dat zal wel persoonlijk zijn)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven