Gezondheid alle pijlers

de pil.

25-08-2014 16:56 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik heb even een vraag over de pil (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben afgelopen zaterdag gestopt met de pil, moet nu dus na mijn stopweek weer een nieuwe pil innemen, alleen dit is best onduidelijk, sommige meiden zeggen dat ik vrijdag weer moet beginnen en anderen zeggen juist zaterdag, ja wat is het nu?

En bij mij duurt het altijd 5 dagen voordat ik ongesteld word nadat ik mijn laatste pil ingenomen heb.. is dit wel normaal?

alvast bedankt xxx
Als je vrijdag de laatste pil hebt ingenomen, begin je zaterdag weer met een nieuwe strip.

En bij mij duurt het zes dagen na stoppen voor ik een onttrekkingsbloeding krijg.
Bijsluiter lezen. Ik heb dezelfde en er staat dat ik op de achtste dag na het begin van de stopweek weer moet beginnen. In jouw geval zal dat dus zondag zijn omdat je zaterdag de laatste hebt ingenomen. En innemen, ongeacht of de bloeding al gestopt is of niet. Maar pin me er niet op vast en lees de bijsluiter, raadpleeg desnoods de huisarts of apothekersassistente.

En bij mij duurt dat ook vijf dagen, is heel normaal.
TO, een stopweek duurt 7 dagen.

Je kan toch wel tot 7 tellen?

Een stopweek korter dan 7 dagen kan trouwens geen kwaad, langer wel (dan is de pil niet veilig meer).
bedankt allemaal!
Gewoon zaterdag weer beginnen.
zaterdag gestopt is idd zondag weer beginnen met slikken...als je elke strip met hetzelfde pilletje begin op dezelfde dag is het heel makkelijk te onthouden....hier ook altijd op zondag gestopt en pas vrijdag/zaterdag ongesteld geworden dus het is heel normaal en is bij iedereen anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven