de pil
maandag 12 juli 2010 om 13:31
Ik ga volgende week op vakantie, en ik zou deze week nog ongesteld moeten worden. Dan zou ik de pil gaan slikken, zodat ik door doorslikken niet ongesteld ben in de vakantie. Maar nu ben ik dus nog niet ongesteld geworden (terwijl ik normaal altijd regelmatig ben). Kan ik nu dan alsnog beginnen met de pil slikken (zonder ongesteld te zijn) zodat ik in iedergeval niet in de vakantie ongesteld wordt? Of werkt dat niet?
maandag 12 juli 2010 om 14:02
(ik ga er vanuit dat je nu gaat beginnen met het slikken van de pil)
Als je voor het eerst begint met het slikken van de pil moet je beginnen tijdens je menstruatie. Het liefst op de eerste dag, dan ben je ook beschermt tegen zwangerschappen.
Je bent nog niet ongesteld, dus kun je er nog niet mee beginnen.
Als je voor het eerst begint met het slikken van de pil moet je beginnen tijdens je menstruatie. Het liefst op de eerste dag, dan ben je ook beschermt tegen zwangerschappen.
Je bent nog niet ongesteld, dus kun je er nog niet mee beginnen.
maandag 12 juli 2010 om 14:11
Je kunt op iedere dag van je cyclus beginnen met de pil. Alleen als de dag dat je begint niet de eerste dag van je ongesteldheid is, ben je die maand nog niet beschermt tegen zwangerschap. Je kunt dan dus wel al je ongesteldheid uitstellen, zoals TO wil, alleen moet je nog wel andere anticonceptie gebruiken. (En natuurlijk hopen dat je geen doorbraakbloeding krijgt)
maandag 12 juli 2010 om 14:24
maandag 12 juli 2010 om 14:36
In mijn bijsluiter wel, dat is microgynon 30. Maar ik denk ook dat dit aangeraden wordt ivm zwangerschap. Ik denk dus eigenlijk dat je nu ook wel kunt beginnen. Want ik snap ook dat je natuurlijk niet ongesteld wilt zijn op vakantie, ik zou het gewoon proberen. Fijne vakantie!
Ik vond dit nog op pilonline.nl:
Als u de pil heeft, wanneer moet u dan beginnen met slikken?
U kunt het beste op de eerste dag van de menstruatie met slikken beginnen: de pil is dan direct betrouwbaar.
Begint u later tijdens de menstruatie, dan is de pil de eerste 7 dagen niet betrouwbaar.
Ik vond dit nog op pilonline.nl:
Als u de pil heeft, wanneer moet u dan beginnen met slikken?
U kunt het beste op de eerste dag van de menstruatie met slikken beginnen: de pil is dan direct betrouwbaar.
Begint u later tijdens de menstruatie, dan is de pil de eerste 7 dagen niet betrouwbaar.