Gezondheid alle pijlers

de pil

12-07-2010 13:31 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga volgende week op vakantie, en ik zou deze week nog ongesteld moeten worden. Dan zou ik de pil gaan slikken, zodat ik door doorslikken niet ongesteld ben in de vakantie. Maar nu ben ik dus nog niet ongesteld geworden (terwijl ik normaal altijd regelmatig ben). Kan ik nu dan alsnog beginnen met de pil slikken (zonder ongesteld te zijn) zodat ik in iedergeval niet in de vakantie ongesteld wordt? Of werkt dat niet?
Hoogstwaarschijnlijk komt je ongesteldheid erdoorheen.
Zou je de pil voor het eerst gaan slikken?

Indien je nog geen pil gebruikt en je menstruatie wilt regelen kun je ook een receptje voor primolut vragen aan je huisarts.
Maar je was al wel aan de pil en wilt hem nu doorslikken, of wilde je nu beginnen met de pil?
(ik ga er vanuit dat je nu gaat beginnen met het slikken van de pil)

Als je voor het eerst begint met het slikken van de pil moet je beginnen tijdens je menstruatie. Het liefst op de eerste dag, dan ben je ook beschermt tegen zwangerschappen.

Je bent nog niet ongesteld, dus kun je er nog niet mee beginnen.
Ik heb de pil wel eerder gebruikt, maar dat is al 3 maanden geleden. Ik wil nu dus weer opnieuw beginnen zegmaar, zodat ik het in de vakantie kan uitstellen. Maar ik moet dus echt wachten tot ik weer ongesteld wordt?
Je kunt op iedere dag van je cyclus beginnen met de pil. Alleen als de dag dat je begint niet de eerste dag van je ongesteldheid is, ben je die maand nog niet beschermt tegen zwangerschap. Je kunt dan dus wel al je ongesteldheid uitstellen, zoals TO wil, alleen moet je nog wel andere anticonceptie gebruiken. (En natuurlijk hopen dat je geen doorbraakbloeding krijgt)
Dit staat als het goed is ook in de bijsluiter van de pil (tenminste, "vroeger" toen ik de pil slikte)
Zo staat het wel in de bijsluiter die bij de pil zit.

Ga je deze week al op vakantie?
In de bijsluiter staat dat je moet beginnen als je ongesteld bent. En dat dit kan op de 1e t/m de 5e dag van je cyclus.
In de bijsluiter staat niks over op een andere dag beginnen dan dag 1-5. Maar ik heb echt geen zin om op vakantie ongesteld te zijn. Kan ik het niet gewoon proberen en dan hopen dat ik geen doorbraakbloeding krijg (of in ieder geval niet zo erg ongesteld)? Of is dat een slecht idee...
In mijn bijsluiter wel, dat is microgynon 30. Maar ik denk ook dat dit aangeraden wordt ivm zwangerschap. Ik denk dus eigenlijk dat je nu ook wel kunt beginnen. Want ik snap ook dat je natuurlijk niet ongesteld wilt zijn op vakantie, ik zou het gewoon proberen. Fijne vakantie!

Ik vond dit nog op pilonline.nl:

Als u de pil heeft, wanneer moet u dan beginnen met slikken?

U kunt het beste op de eerste dag van de menstruatie met slikken beginnen: de pil is dan direct betrouwbaar.

Begint u later tijdens de menstruatie, dan is de pil de eerste 7 dagen niet betrouwbaar.
Bedankt! Ik ga het gewoon proberen.

Dat het niet betrouwbaar is voor zwangerschap maakt mij toch niet uit :]
Ik heb het ook zo gedaan maar ik kan het je niet aanraden!

ipv de normale 6 dagen was ik nu bijna 3 weken ongesteld dus ik zou op je menstruatie wachten.
Je kunt ook primolut slikken, daarmee kun je de menstruatie uitstellen. Via de huisarts te krijgen.
ik weet niet hoe lang je op vakantie gaat? met primolut kun je het volgens mij maar 2 weken uitstellen.
Ik ga 4 weken op vakantie, dus dat is dan ook geen optie...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven