Gezondheid alle pijlers

De tip tegen eelt op hakken

30-03-2020 23:03 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds mijn zwangerschappen lijkt het alsof ik gevoeliger ben voor eelt... hiervoor had ik hier nooit echt last van, deed er ook niks aan. Nu moet ik wel want het is echt niet om aan te zien. Droog, dik en hard eelt en met kleine scheurtjes erin.

Ik heb een voetvijl met een grove en fijne kant, leuk maar doet amper iets. Ik heb ook een eeltschaaf. Werkt zeker maar ik hak er stukken af waardoor het eindresultaat hobbelig en bobbelig is, het lukt me niet om het netjes te doen waardoor het overal gelijk is. Ook gaat er dan soms teveel af waardoor ik een paar dagen pijnlijke voeten heb als ik loop. Gister ging ik iets te diep en nu heb ik twee wondjes gemaakt. Super dom, dat ding raak ik niet meer aan.
Ik heb zalf van dr scholl en hielklovencreme maar dat doet ook niks. Dat trekt in en daarna voelt het nog steeds droog.
Ik heb van action en kruidvat van die zakjes om voeten geprobeerd waarna je huid helemaal loslaat en je daaronder zachte nieuwe huid zou moeten krijgen. Nou... er gebeurde he le maal niks.

Ik word er moedeloos van. Hoezo heb ik opeens zoveel eelt en hoe kom ik er vanaf?

Ik heb helaas de financiele middelen niet om regelmatig naar de pedicure te gaan.

Ik zag op facebook zon machientje die ronddraait met een soort vijl erop en die meteen alles opzuigt. Zou dat iets zijn?
De halve batterijen stop je in je klokken of lichtslingertjes om op te maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je mag je wel afvragen waarom je huid zich zo weert tegen druk en wrijving. Probeer die plekken wat te verzachten. Kennelijk vinden je voeten je schoenen maar niks en moet je naar zachter, groter, kleinere zoeken, of werken met superzachte inlegzooltjes of desnoods pleisters.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
De elektrische eeltvijl van Scholl met verschillende koppen werkt hier prima. Zelfs de verschrikkelijke voeten van mijn man zijn prima te behandelen.
retrostar schreef:
31-03-2020 08:13
Ik vind zo'n ronddraaiend ding op batterijen ideaal.
Bij mij haalt ‘t niet veel uit. Mijn voetenvijlen van de Bodyshop en Tweezerman zijn vele malen grondiger.
Ik heb denk ik ook altijd te weinig gesmeerd. Ik smeer nu 2 keer per dag en elke dag en ik zie in combinatie met vijlen al wel verschil. Ik denk wel dat je dit moet blijven volhouden. Ik
Probeer het op te nemen in mijn dagelijkse routine.
Het komt volgens mij omdat je schoenen op die plek drukken. Dus andere schoenen misschien?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Belle73 schreef:
01-04-2020 19:49
Het komt volgens mij omdat je schoenen op die plek drukken. Dus andere schoenen misschien?
Ik heb best wel wat schoenen en die wissel ik dagelijks af. Dit zijn verschillende soorten sneakers maar ook hakken of platte laarsjes. Wat voor schoenen ik dan zou moeten dragen weet ik niet. Ik kan eens kijken naar zooltjes.

Ik weet wel wat ik platvoeten heb. Al heel mijn leven. Mogelijk hangt het samen maar tot 2 jr geleden weinig last van eelt gehad. Steunzolen heb ik paar keer geprobeerd maar kan er niet aan wennen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven