Gezondheid alle pijlers

Dermabrasie & Dermapen/dermaroller ervaringen

21-02-2013 13:10 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben onlangs begonnen met therapie om m'n huid in mijn gelaat beter te krijgen. Ik heb erge last van acné gehad en heb daar ook littekentjes aan over gehouden. Ook heb ik vrij grove poriën.. Ik was het zat en ben naar een huidtherapeute gegaan. Ik ben ong. 2 weken terug mijn eerste dermabrasie behandeling gehad, en ben daarna ong. om de dag gaan rollen met mijn dermaroller (0,5 mm). Gister had ik mjin tweede dermabrasie behandeling + een behandeling met de dermapen. Nu voelt me hoofd alsof ik zwaar gebulldozerd ben in mijn gezicht.

Ik vroeg mij af of er nog meer dames/heren zijn die deze behandelingen ondergaan of er inmiddels klaar mee zijn, en wat jullie ervaringen zijn? Ook ervaringen over andere vormen van huidtherapie zijn welkom!

Liefs
Microdermabrasie ken ik wel. Doe dat af en toe. Is voornamelijk om je oude huidcellen eraf te halen. Tegen littekens vind ik het niet echt helpen, maar geeft je huid wel een mooie gloed en je produkten kunnen beter je huid in. Geen ervaring met dermapen of dermaroller. Wel een tip.. Mocht je andere dermarollers, enz. willen kopen. Kijk op ebay. Daar heb ik er ook eentje vandaan. Alleen nog niet gebruikt.

Veel produkten koop ik in Amerika/via ebay. Scheelt veel met hier.

Goed dat je deze stap gemaakt heb. Kost wat, maar straks ziet je huid er veel mooier uit.

Succes.
beste to, ik krijg met regelmaat microdermabrasie behandelingen door een erkende huidtherapeut. Er bestaat fors verschil in de apparaten die deze behandeling doen. Je hebt sterke en zwakke apparaten. Ik ben telkens behoorlijk rood na zo'n behandeling en voel me alsof ik zonverbrand ben in mijn gezicht. In de dagen erop vervel ik.

Het effect op mijn huid is vooral een erg schone, rustige (alle onzuiverheden worden aangepakt) goed doorbloede huid. Ook zijn enkele littekentjes afgevlakt en mijn porien verfijnd. Ik ben er erg over te spreken. Maar op gebied van littekens heeft het niet veel kracht. Het verfijnd je huid, meer niet.

Mijn huidtherapeut werkt ook met dermarollers. Maar die van haar hebben zulke lange naalden, dat je dit onmogelijk zelf kunt doen. Volgens de huidtherapeut heeft het ook alleen maar zin om lange naalden te gebruiken. Anders kom je niet in de huidlaag terecht die nieuwe vezels aanmaakt. Deze behandeling heb ik overigens nog nooit gehad (maar overweeg het wel).
Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik merk wel al een klein beetje verschil, waar ik natuurlijk heel blij mee ben.

Ik weet ook niet of het bij mij echt littekentjes genoemd moeten worden, het is meer dat k wat reliëf heb door de onzuivere huid (in de diepere lagen is het nog wat onzuiver). Die dermapen lijkt op de roller maar is dus een pen, Die kan op verschillende dieptes (0,5 mm op je voorhoofd, tot in mijn geval 2 mm in mijn wangen) Die is inderdaad om de diepere huidlagen aan te pakken. Ik heb wel één littekentje die behoorlijk diep is, die wilt mijn therapeute misschien aantippen met PCA peeling.. Maar eerst even kijken hoe deze behandelingen aan slaan. Even afwachten dus nog..

Na de vorige dermabrasie behandeling was ik 1 dag rood, en ging daarna een beetje vervellen.. Mijn huid bleef een paar dagen gevoelig.. Voelde inderdaad verbrand.. Merkte daarna wel al dat mijn poriën wat fijner zijn en me huid gezonder ziet.

Nu heb ik dus zowel dermabrasie behandeling gehad en de dermapen erna (en tot slot een voedend/kalmerend/verkoelend masker), nu voel ik me zwaaaar verbrand en me huid is nog steeds erg rood.

Ik hoop allemaal dat het het waard is
ik heb er ook een maar nog nooit gebruikt omdat ik bang ben dat er dadelijk iemand voor de deur staat. En dan is het niet zomaar weg.
it's a big club and you ain't in it
er is ook geen enkele urgentie dus misschien later.
quote:rionyriony schreef op 21 februari 2013 @ 15:19:

er is ook geen enkele urgentie dus misschien later.Ik doe het gewoon in de avond, dan verwacht ik toch niemand aan de deur of er is wel iemand thuis.. Mijn huid word met de dermaroller wel rood maar dat is de volgende dag weer weg hoor, het is niet zoals met dermabrasie of met de dermapen
quote:xunknown schreef op 21 februari 2013 @ 15:36:

[...]

Ik doe het gewoon in de avond, dan verwacht ik toch niemand aan de deur of er is wel iemand thuis.. Mijn huid word met de dermaroller wel rood maar dat is de volgende dag weer weg hoor, het is niet zoals met dermabrasie of met de dermapen oh, is dat zo gauw weer weg? Dat wist ik niet. Dan ga ik het toch maar eens proberen.
quote:rionyriony schreef op 21 februari 2013 @ 16:37:

[...]

oh, is dat zo gauw weer weg? Dat wist ik niet. Dan ga ik het toch maar eens proberen.Ja bij mij wel. Ik weet niet hoe groot jouw naaltjes zijn op je dermaroller? Die van mij zijn 0,5 mm. Het zijn meer die behandelingen bij de huidtherapeute waardoor je echt een paar dagen rood ziet. Nou is mijn huid heel snel rood, dus ik denk dat het bij jou ook wel zo weggetrokken zal zijn..
Mijn vader heeft het jaren terug (toen het nog nieuw was) gedaan in het ziekenhuis. Het was zo te lezen heftiger dan ik hier lees want naderhand bloedde zijn gezicht heftig en was zn hele gezicht ingepakt en sijpelde het bloed er nog door. Een groot drama en van mn moeder mocht ie nog een keer gaan. En het resultaat was ok minimaal (als dat er al was). Maar goed is wel al jaren terug en dus was rigoureuzer zo te lezen.
quote:Wapiti schreef op 21 februari 2013 @ 22:57:

Mijn vader heeft het jaren terug (toen het nog nieuw was) gedaan in het ziekenhuis. Het was zo te lezen heftiger dan ik hier lees want naderhand bloedde zijn gezicht heftig en was zn hele gezicht ingepakt en sijpelde het bloed er nog door. Een groot drama en van mn moeder mocht ie nog een keer gaan. En het resultaat was ok minimaal (als dat er al was). Maar goed is wel al jaren terug en dus was rigoureuzer zo te lezen.Oh das wel heel heftig ja! Ik krijg enkelt van de dermapen (die dus max 2mm diep gaat) puntbloedinkjes.. Dus zegmaar t zelfde idee als dat je in je vinger prikt om je suiker te meten.. 1, hooguit 2x vegen en t is weg....
Van wat ik begreep van de huidtherapeut, is de dermaroller in haar praktijk echt zo'n diepe die idd. wel voor redelijk wat bloedinkjes zorgt. In haar opinie dus ook de enige die sterk genoeg is voor werking. Het andere zou niet diep genoeg gaan.
@xunknown - ik heb ook die van 0,5 mm. Ik ben een test aan het doen op de bovenkant van mijn onderarm (sinds een week) en als het genezen is dan zal ik het resultaat melden. Het is nog steeds rood, warm en schrijnend. Dus dat duurt langer dan gehoopt. Ik vrees dat dit het voor mij niet is, want mijn gezicht heeft een nog veel fijnere huid dan mijn arm. Enfin, nog even afwachten.
Dermaroller maakt huid ouder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven