detox voor beginners
zondag 10 maart 2013 om 09:46
Hoi Allemaal
Ik wil een korte detox volgen als opstart naar een gezonder eetpatroon. Ben 10 kilo afgevallen wil er nog tien kwijt .Helaas de laatste weken te veel suiker en caffeine consumptie.
Mij vraag aan jullie
Hebben jullie een detox opgebouwt? zo ja hoe zo nee waarom niet?
Wat is een goed schema? om de hoeveel tijd eet/drink je
Wat voorbeeld dagschemas
Zijn sappen beter dan de boel wegkauwen:)?
Als ik google kom ik vooral op sites waar ze boeken of dieten willen verkopen kan geen goede site vinden met duidelijke schema s oid
Dank je wel
liefs fener
Ik wil een korte detox volgen als opstart naar een gezonder eetpatroon. Ben 10 kilo afgevallen wil er nog tien kwijt .Helaas de laatste weken te veel suiker en caffeine consumptie.
Mij vraag aan jullie
Hebben jullie een detox opgebouwt? zo ja hoe zo nee waarom niet?
Wat is een goed schema? om de hoeveel tijd eet/drink je
Wat voorbeeld dagschemas
Zijn sappen beter dan de boel wegkauwen:)?
Als ik google kom ik vooral op sites waar ze boeken of dieten willen verkopen kan geen goede site vinden met duidelijke schema s oid
Dank je wel
liefs fener

zondag 10 maart 2013 om 10:36
gewoon gezond eten. Detoxen bestaat niet, door het drinken van sappen verlies je niet meer afvalstoffen dan normaal. Je weerstand keldert wel enorm en reken maar op gevoeligheid voor virusjes, koortslippen e.d. Daarnaast is het een vorm van crashen, door de acute nood die ontstaat in je lijf zal je lichaam na je "detox" extra vet opslaan.
Je zegt dat je 10 kilo kwijt wil, ik weet niet of dit ook echt overgewicht is maar je kan beter gaan sporten en minder eten. Als het een cosmetisch streven is omdat je al een gezonde BMI hebt dan kan je beter accepteren dat je bent wie je bent.
Je zegt dat je 10 kilo kwijt wil, ik weet niet of dit ook echt overgewicht is maar je kan beter gaan sporten en minder eten. Als het een cosmetisch streven is omdat je al een gezonde BMI hebt dan kan je beter accepteren dat je bent wie je bent.

zondag 10 maart 2013 om 10:38
en natuurlijk krijg je niet meer energie van een "detox" het tegendeel is waar, je geeft je lichaam geen enkele brandstof, je zal je ziek en miserable voelen dat pas verdwijnt wanneer je weer wat eet. En dan denken de detoxers, hey ik voel me ineens heel goed, ja logisch want je hebt je een paar dagen ellendig gevoeld.
zondag 10 maart 2013 om 10:58
Lees: the truth about food: de waarheid over eten ( BBC documentaire geweest). Wetenschappelijke onderzoek, maar zeer lekker leesbaar. Heel hoofdstuk over ontgiften.
Ze hebben proeven gedaan, tests, en eind conclusie: ' het strikte ontgiftingsdieet had totaal geen verschil gemaakt.'.
Hun tips, als je evenwichtig iets wil doen aan je inname: beperk suikerrijke producten, vul aan met voedzame vruchten en fruit.
Geen alcohol. Wel water (maar geen liters, in hetzelfde boek staat de onzin over al die liters water die we zogenaamd zouden moeten drinken)
Ze hebben proeven gedaan, tests, en eind conclusie: ' het strikte ontgiftingsdieet had totaal geen verschil gemaakt.'.
Hun tips, als je evenwichtig iets wil doen aan je inname: beperk suikerrijke producten, vul aan met voedzame vruchten en fruit.
Geen alcohol. Wel water (maar geen liters, in hetzelfde boek staat de onzin over al die liters water die we zogenaamd zouden moeten drinken)

zondag 10 maart 2013 om 11:11
quote:Naara schreef op 10 maart 2013 @ 09:52:
Geen koffie meer, geen suikers/koolhydraten. Water drinken, heel veel water. Is detox genoeg, en dat in combi met bewegen zorgt ook voor afvallen.
(Zie nick)
En naar to,
Toen ik de titel in de top tien zag, dacht ik dat het om afkicken van drugs of pillen was. Gelukkig voor jou is dat niet het geval.
De lever en nieren en wat andere organen, zorgen voor de afgifte van afvalstoffen. Wanneer die bij jou goed werken is een "detox" nergens voor nodig. Als de organen niet werken, help het overigens ook niet. Dan heb je hulp nodig van artsen.
Knap trouwens dat je zoveel bent afgevallen.
Geen koffie meer, geen suikers/koolhydraten. Water drinken, heel veel water. Is detox genoeg, en dat in combi met bewegen zorgt ook voor afvallen.
(Zie nick)
En naar to,
Toen ik de titel in de top tien zag, dacht ik dat het om afkicken van drugs of pillen was. Gelukkig voor jou is dat niet het geval.
De lever en nieren en wat andere organen, zorgen voor de afgifte van afvalstoffen. Wanneer die bij jou goed werken is een "detox" nergens voor nodig. Als de organen niet werken, help het overigens ook niet. Dan heb je hulp nodig van artsen.
Knap trouwens dat je zoveel bent afgevallen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
zondag 10 maart 2013 om 11:34
En koffie is helemaal niet slecht! drinkers van koffie hebben minder darmkanker.... http://www.nu.nl/wetensch ... gt-risico-darmkanker.html
Moet je de koffie wel gewoon door je keel gieten en niet in je achterste spuiten, á la Miss Brard (en zij heeft gedetoxed op tv nog wel en ziet ze er geweldig uit) ?!
Moet je de koffie wel gewoon door je keel gieten en niet in je achterste spuiten, á la Miss Brard (en zij heeft gedetoxed op tv nog wel en ziet ze er geweldig uit) ?!
zondag 10 maart 2013 om 13:21
Hoi bedankt voor alle reacties!
Eigenlijk wil ik niet extreem detoxen maar wel radicaal afkicken van suiker cafeine . Omdat ik vind/ merk dat de mate waarin ik dat nu nuttig me energie kost.
Matigen lukt me nu niet,
?k wil 10 kg meer afvallen om n gezind gewicht te bereiken.
?k denk dat ik als missie 1 neem een week geen caffeine suiker en wijn
Denk dat ik daar al afkickverschijnselen van krijg.
En wel veel fruit verse soepen salades en groenten
Eigenlijk wil ik niet extreem detoxen maar wel radicaal afkicken van suiker cafeine . Omdat ik vind/ merk dat de mate waarin ik dat nu nuttig me energie kost.
Matigen lukt me nu niet,
?k wil 10 kg meer afvallen om n gezind gewicht te bereiken.
?k denk dat ik als missie 1 neem een week geen caffeine suiker en wijn
Denk dat ik daar al afkickverschijnselen van krijg.
En wel veel fruit verse soepen salades en groenten
zondag 10 maart 2013 om 14:40
@lilalinda ik drink 2 a 3 koppen koffie per dag niet extreem veel dus maar mijn lijf reageert erg op stoffen,
Drink ik in middag koffie,slaap ik niet, 2wijntjes en ik loop scheef:) 2 paracetamol en ik ben half stoned (bij wijze van dan he)
@Rastan je hebt helemaal gelijk wat mij betreft, merk alleen nu dat ik met matigen van caffeine en suiker moeite heb maar wil er wel vanaf dus gingen mijn gedachten uit naar 3 dagen detoxen, dan hopenlijk uit caffeine/suikerpatroon en dan verder met fatsoenlijk en normaal eten
Drink ik in middag koffie,slaap ik niet, 2wijntjes en ik loop scheef:) 2 paracetamol en ik ben half stoned (bij wijze van dan he)
@Rastan je hebt helemaal gelijk wat mij betreft, merk alleen nu dat ik met matigen van caffeine en suiker moeite heb maar wil er wel vanaf dus gingen mijn gedachten uit naar 3 dagen detoxen, dan hopenlijk uit caffeine/suikerpatroon en dan verder met fatsoenlijk en normaal eten

zondag 10 maart 2013 om 17:58
wat is er precies mis met cafeine en suiker? Het lijkt mij dat je een heleboel doelstelling erop nahoudt en 1 aanpak wilt voor alles maar dat kan niet. Vasten/ detoxen, of heel weinig eten is bijvoorbeeld killing als je wilt afvallen. Het is bewezen dat je van dat soort acties eerder aankomt dan afvalt.
Als je moe bent dan kan je beter je dagpatroon onder de loep nemen (naast gezond en gevarieerd eten, vooral dat laatste vergeten veel mensen). Genoeg slaap, op tijd naar bed, op tijd eruit, vermijd stress en ga sporten. dat is het recept om meer energie te krijgen, raar doen met je eten niet.
Als je moe bent dan kan je beter je dagpatroon onder de loep nemen (naast gezond en gevarieerd eten, vooral dat laatste vergeten veel mensen). Genoeg slaap, op tijd naar bed, op tijd eruit, vermijd stress en ga sporten. dat is het recept om meer energie te krijgen, raar doen met je eten niet.