Diane-35..nu echt stoppen?
donderdag 24 oktober 2013 om 16:20
Vanmorgen zet ik de radio aan en hoor ik dat er weer vrouwen zijn overleden door de Diane-35. Een paar maanden terug ben ik overgestapt op een andere pil maar ik kreeg weer last van acne.
Terug gegaan naar de huisarts en weer de Diane-35 gekregen.
Nog de vraag gesteld: Hoe gevaarlijk is dit nou? Met als antwoord:
' Het is allemaal zo opgeblazen en je gebruikt hem al 14 jaar'. Dus ja hoor.. weer aan de Diane 35.
Wat vinden jullie.. Het zit mij niet lekker maar van die acne word ik al helemaal niet vrolijk.
Terug gegaan naar de huisarts en weer de Diane-35 gekregen.
Nog de vraag gesteld: Hoe gevaarlijk is dit nou? Met als antwoord:
' Het is allemaal zo opgeblazen en je gebruikt hem al 14 jaar'. Dus ja hoor.. weer aan de Diane 35.
Wat vinden jullie.. Het zit mij niet lekker maar van die acne word ik al helemaal niet vrolijk.
vrijdag 25 oktober 2013 om 12:28
Ik moet zeggen dat ik me erg verbaas over enkele reacties waarin ik lees dat vrouwen de diane pil stug door blijven slikken onder het mom van "Het gaat om een kleine groep die wel aanleg zullen hebben of kettingroker zijn en ik baal zo van mijn acne."
Toen ik begin 20 was ben ik met Trombose in het ziekenhuis beland als gevolg van het gebruik van de diane pil. Nooit gerookt, geen gevallen van trombose in de familie, voldoende beweging etc. Feit blijft dat deze pil het risico vergroot. Dus waarom dan dat risico blijven nemen als het niet nodig is?
Ik heb nu al jaren een koperspiraal, wat ik veel eerder had moeten doen. Bevalt me perfect. Ik ben blij dat ik geen hormonen troep meer in mijn lichaam krijg.
Toen ik begin 20 was ben ik met Trombose in het ziekenhuis beland als gevolg van het gebruik van de diane pil. Nooit gerookt, geen gevallen van trombose in de familie, voldoende beweging etc. Feit blijft dat deze pil het risico vergroot. Dus waarom dan dat risico blijven nemen als het niet nodig is?
Ik heb nu al jaren een koperspiraal, wat ik veel eerder had moeten doen. Bevalt me perfect. Ik ben blij dat ik geen hormonen troep meer in mijn lichaam krijg.
vrijdag 25 oktober 2013 om 13:01
@ Koekje.. als ik het van jou lees hoop ik dat, dat bij mij gebeurd dat het mee gaat vallen.
Ik ga het vanaf volgende maand proberen.
Documentaire ga ik dit weekend even terug kijken!
Ik rook en drink ook niet ( ja af en toe in het weekend ) En sport 3x per week maar jullie hebben gelijk.. je loopt meer risico.
Ik ga het vanaf volgende maand proberen.
Documentaire ga ik dit weekend even terug kijken!
Ik rook en drink ook niet ( ja af en toe in het weekend ) En sport 3x per week maar jullie hebben gelijk.. je loopt meer risico.

vrijdag 25 oktober 2013 om 14:34
Ik slik ook al erg lang de diane35, na mijn zwangerschap vorig jaar ook weer gelijk begonnen. Na alle negatieve publiciteit overgestapt maar na een paar weken zoveel last van mijn huid(echt onderhuidse ontstekingen met veel pijn) dat ik iom de huisarts weer begonnen ben. Volgens mijn ha is de kans op trombose echt te verwaarlozen dus ik blijf m gewoon slikken!
vrijdag 25 oktober 2013 om 16:02
Mjah ik zou toch wat anders overwegen dan de pil..
Ik heb de diane geslikt van mijn 14de tot 19de.. en toen ff gestopt.. vervolgens toen ik 20 was weer begonnen (ivm relatie) en binnen 3 maanden had ik een fors trombosebeen. Bij mij kwamen ze erachter dat ik een stollingsafwijking heb dus dat was bij sowieso een uitlokkende factor.
Maar voor mij nooit meer de pil, al zou ik het mogen!
Ik heb de diane geslikt van mijn 14de tot 19de.. en toen ff gestopt.. vervolgens toen ik 20 was weer begonnen (ivm relatie) en binnen 3 maanden had ik een fors trombosebeen. Bij mij kwamen ze erachter dat ik een stollingsafwijking heb dus dat was bij sowieso een uitlokkende factor.
Maar voor mij nooit meer de pil, al zou ik het mogen!