Gezondheid alle pijlers

Diarree alleen in het weekend?

03-08-2010 22:36 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vreemd probleempje, misschien is er iemand die het herkent of tips heeft. Ik heb eigenlijk ieder weekend diarree, en dat eigenlijk al zolang als ik me kan herinneren (ben nu 31, heb het al zeker 15 jaar). Doordeweeks nergens last van, maar in het weekend (en met name op zondag) is het weer raak. De kans is natuurlijk groot dat het met mijn voedingspatroon te maken heeft. Maar wat dan in godsnaam?

- Doordeweeks eet ik 3x per dag - bijna op gezette tijden, type voedsel dat ik eet is bijna dagelijks hetzelfde (in de zin van ontbijt met magere yoghurt + fruit, tussendemiddag boterhammen, 's avonds een gezonde maaltijd, maar ook regelmatig een snack als bijvoorbeeld iets zoets einde ochtend en iets hartigs 's avonds - maar zeker niet eenzijdig).

- In het weekend ontbijt ik later, en eet ik slechts 2 maaltijden per dag, en af en toe een snack of tussendoortjes - maar minder dan doordeweeks.

- Het type voedsel dat ik eet is vrij constant: veel groenten, een beetje vlees, af en toe iets lekkers. Let erg goed op suikerinname en eet bijna vetarm (vanwege intolerantie tegen dierlijk vet)

- Mijn alcoholgebruik ligt in het weekend iets hoger, maar het is niet zo dat ik dan echt veel meer drink (moet wel zeggen dat ik over het algemeen best veel drink).

- Ik ben al bijna twee maanden bezig met de eetmeter, en met uitzondering van een paar mineralen eet ik zeer gezond.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Hebben jullie ervaring met bepaalde producten die bij jullie tot vergelijkbare klachten leidden?
quote:kwikzilver schreef op 04 augustus 2010 @ 09:09:

Door de week bier en wijn, en in het weekeind sterke drank? Drink jij iedere dag alcohol? Dat lijkt me ook niet heel erg verstandig....

Een glaasje wijn bij het eten ofzo moet kunnen toch?

Ik denk ook dat het door de zoetstoffen komt. De ik krijg al bijna diarree als ik alleen al denk aan de drankjes die jij opnoemt (crystal claer, cola light en andere waters met een smaakje)

Misschien eens proberen om die te schrappen?
Pfff tjeezus dat was dus allang gezegd en ook al op gereageerd, sorry! Ik zal voortaan eerst eens alle reacties lezen;-)
quote:Solomio schreef op 04 augustus 2010 @ 09:05:

[...]

Interessante conclusie. Omdat je vader het ook had zit het bij jou niet tussen je oren?

Niet dat ik wil beweren dat het wel tussen je oren zit, maar om dat zeker te weten zou ik toch een ander argument kiezen.

Misschien iets onhandig geformuleerd.

Ik bedoelde ermee te zeggen dat mijn vader en ik dit allebei hadden zonder het van elkaar te weten.

En mijn conclusie was daardoor dat het niet tussen mijn oren zat.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Een totaal ander iets; ga je toevallig zwemmen in het weekend?

Ik ken (kinderen) die elke keer na het zwemmen last hebben van diarree....

vandaar dat ik het noem
Misschien een quickfix: eet veel rijst in het weekend. (maar ja, dan weet je nog niet wat het nu veroorzaakt.)
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
Ik denk ook dat het aan de zoetstoffen ligt. Laat die anders eens een weekend staan. Sommige mensen reageren daar heel heftig op en raken heel snel aan de schijt ervan.
He daar heb ik ook last van gehad; op zaterdag altijd diarree.

Ik ging altijd cappucino's drinken zaterdagmiddag met een vriendin, door de week dronk ik nooit melk oid.

Ben er toen achter gekomen dat ik dus niet goed tegen melk kan en sindsdien is het over.

Het was maar iets heel kleins maar ik ben enorm blij dat ik er vanaf ben!
This is not kosher!
Iedereen bedankt voor de reacties, ik heb hier zeker wel wat aan. Goed om dingen toch weer vanuit een ander perspectief te zien.
Hee hoe is het eigenlijk als je op vakantie bent, dan ook in het weekend?

En als je gewoon een dagje thuis bent, door de week?

Ik hoop dat je een oplossing vindt. Wel laten weten wat het nou was he?
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
Ja, dat is een goeie Hercke, op vakantie nergens last van en ook op een zomaar-vrije-dag ook niet.

Vandaag gewerkt, dus ben benieuwd. Vanavond en morgen ga ik extra veel aspartaamdrankjes drinken, ik hoop er zo achter te komen of dat echt de oorzaak is. (ik vind het wel heel aannemelijk en wijs dat op dit moment ook aan als de boosdoener - we zullen zien......)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven