Gezondheid alle pijlers

Diarree en de pil

02-01-2010 19:09 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Even een vraagje.

Slik de pil (microgynon) en ben nu in 2e pilweek. Door een soort van buikgriepje donderdag, vrijdag en vandaag diarree gehad. Niet hele erge, 1 keer per dag rond middaguur (of later). De pil heb ik de avond ervoor (of eigenlijk nacht, vannacht rond 4u) genomen, dus er zitten wel 3-4 uur tussen. Overigens ook nog 1 keer erna een extra pil voor de zekerheid genomen.

Ik heb het even gegoogled. Staat dus enerzijds, als er meer dan 3-4 uur tussen inname pil zat dan is ie in je lichaam opgenomen en werkt ie dus, maar anderzijds staat er dat als je langdurige diarree hebt (meerdere dagen) dat de pil dan minder werkzaam is, maar dat lijkt me dan niet als er meer dan 4 uur tussen zat?

Ik heb trouwens dinsdag voor het laatst (onbeschermde) sex gehad met m'n vriend.

Heeft de diarree denken jullie gevolgen voor de werking van de pil gehad?

Liefs
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en de rest van de strip met condoom vrijen,extra pil nemen is volgens mij geen goed idee.
Ik denk dat je serieus moet nemen dat er staat dat de werking vermindert door aanhoudende diarree. Even condoom gebruiken dus (tot en met stopweek).
Peas on earth!
Bedankt voor de reacties,

ja, was al van plan om rest van strip en stopweek condoom te gebruiken, was daarom ook meer bezorgd over de werking van de pil met terugwerkende kracht. Maar denk dat ik daar sowieso nu niks meer aan kan doen.
Volgens mij hoef je je niet echt zorgen te maken als je dinsdag voor het laatst seks gehad hebt (maar anders voor de zekerheid even de huisarts bellen).
Peas on earth!
Je hebt geen diarree,maar gewoon dunne schijt...er is wel verschil...
Dacht dat het alleen gevaarlijk was als je binnen een half uur na inname van de pil diarree had.......
quote:Pannetje schreef op 02 januari 2010 @ 19:47:

Je hebt geen diarree,maar gewoon dunne schijt...er is wel verschil...Wat een rare reactie. Hoe kun jíj nou bepalen dat niet echt last van diarree had?
Peas on earth!
Nou ja, ik begrijp pannetje wel. Één keer per dag rond het middaguur wat losse poep is wat anders dan de hele dag door aan de race. Wat voor effect dat op de pil heeft...
Overigens geeft dit weer prima aan dat de pil niet veilig is.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 02 januari 2010 @ 19:52:

[...]

Wat een rare reactie. Hoe kun jíj nou bepalen dat niet echt last van diarree had?Een keer per dag wat spuitpoep is geen diarree...
Ohja, ik zie nu inderdaad dat dat in de OP staat. Excuus, had ik eerder niet gezien (sorry Pannetje ). Ik zou dan ook eerder zeggen dat je darmen wat van streek waren dan échte diarree.
Peas on earth!
Toch nog maar even PrincesOpDeErwt's advies opgevolgd en husartsenpost gebeld. Volgens hem was het niet erg, omdat er iedere keer meer dan 4 uur tussen inname pil zat. Ook de extra ingenomen pil was volgens hem niet erg zolang het maar incidenteel is.

Bedankt voor het advies, ben liever toch alert op dit soort dingen.
Ja, weet eigenlijk niet echt het verschil hoor haha, als het dun is noem ik het al snel diarree, misschien is dat niet in al situaties het geval, ben verder geen expert op het gebied haha.

Bedankt!
Nee, de pil is natuurlijk niet 100% safe, dat weet je natuurlijk altijd, alleen waar ik het kan voorkomen dan doe ik dat graag
Kortom Naima, niemand weet het precies. Dus doe het maar extra veilig.
Haha, bedankt voor de wijze woorden, was ik zeker al van plan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven