Diarree
zaterdag 23 januari 2016 om 10:00
zaterdag 23 januari 2016 om 10:00
zaterdag 23 januari 2016 om 10:02
zaterdag 23 januari 2016 om 10:06
ik heb het ook gehad en het beroerde gevoel.en de diarree waren 1 dag heel erg dag erna nog een beetje en daarna weinig aan de hand alleen nog wat slapjes!
dus veel drinken lekker in bed en rustig aan dan knap.je vanzelf op. ben je maandag nog slecht kan je iets van ors ofzo gebruiken.
dus veel drinken lekker in bed en rustig aan dan knap.je vanzelf op. ben je maandag nog slecht kan je iets van ors ofzo gebruiken.
Life is like an hourglass glued to the table.
zaterdag 23 januari 2016 om 10:09
zaterdag 23 januari 2016 om 10:12
quote:Cavi schreef op 23 januari 2016 @ 10:00:
diarree geeft aan dat er een bacterie in je lijf zit en zo werkt je lichaam het eruit. Je moet het niet direct willen stoppen want dan blijft het in je lichaam. Voldoende blijven drinken. En als je echt het wilt laten stoppen neem je een flinke thee- lepel koffie in je mondWat een onzin. Diarree kan ook door een virus komen en een lepel koffie? Echt niet doen hoor.
diarree geeft aan dat er een bacterie in je lijf zit en zo werkt je lichaam het eruit. Je moet het niet direct willen stoppen want dan blijft het in je lichaam. Voldoende blijven drinken. En als je echt het wilt laten stoppen neem je een flinke thee- lepel koffie in je mondWat een onzin. Diarree kan ook door een virus komen en een lepel koffie? Echt niet doen hoor.
zaterdag 23 januari 2016 om 10:17
Ik heb het vorige week gehad. Na een dag maar een pilletje Imodium genomen en geen diarree meer gehad. Wat was ik blij zeg. Ik was zo zwak omdat alles er meteen weer als water uitkwam. Ik voelde me de volgende dag weer een stuk beter.
Het enige andere probleem was dat ik een paar dagen niet meer naar de wc kon omdat het pilletje wel heel goed werkte....
Maar ja dat had ik liever dan dat andere.
Beterschap in ieder geval.
Het enige andere probleem was dat ik een paar dagen niet meer naar de wc kon omdat het pilletje wel heel goed werkte....
zaterdag 23 januari 2016 om 10:21
Als koffie hielp dan zou de dokter het ook voorschrijven.
Als je het doet, en de volgende dag is de diarree weg, is het dan vanwege de koffie of omdat je de eendagsvariant had?
Ik heb ook meegedaan, een dag slapen uitrusten en het was weg.
Blijven drinken. Eten moet na twee, drie dagen weer echt. Koekje, beschuitje met suiker, slappe thee met suiker, bouillon/opkikker gaat snel goed.
Handen héél goed wassen met zeep.
Als je de lange variant hebt: wil je wegblijven met een goede reden of wil je werken met de grote kans dat je jouw collega's aansteekt?
Als je het doet, en de volgende dag is de diarree weg, is het dan vanwege de koffie of omdat je de eendagsvariant had?
Ik heb ook meegedaan, een dag slapen uitrusten en het was weg.
Blijven drinken. Eten moet na twee, drie dagen weer echt. Koekje, beschuitje met suiker, slappe thee met suiker, bouillon/opkikker gaat snel goed.
Handen héél goed wassen met zeep.
Als je de lange variant hebt: wil je wegblijven met een goede reden of wil je werken met de grote kans dat je jouw collega's aansteekt?
zaterdag 23 januari 2016 om 10:23
quote:Zinook schreef op 23 januari 2016 @ 10:17:
Ik heb het vorige week gehad. Na een dag maar een pilletje Imodium genomen en geen diarree meer gehad. Wat was ik blij zeg. Ik was zo zwak omdat alles er meteen weer als water uitkwam. Ik voelde me de volgende dag weer een stuk beter.
Ja immodium is een goeie, en Okugest werkt ook hele goed!
Die is van VSM, te koop bij de drogist. Er staat niets op van dat deze voor diarree is of buikklachten, maar ik heb die tip ooit op internet gelezen toen ik al 2 maanden diarree had en dat werkte wel goed. Maakt je darmen rustig. Beterschap!
Ja immodium is een goeie, en Okugest werkt ook hele goed!
Die is van VSM, te koop bij de drogist. Er staat niets op van dat deze voor diarree is of buikklachten, maar ik heb die tip ooit op internet gelezen toen ik al 2 maanden diarree had en dat werkte wel goed. Maakt je darmen rustig. Beterschap!
zaterdag 23 januari 2016 om 10:31
Hoe vervelend ook, diarree heeft een functie namelijk ziekteverwekkers en andere schadelijke dingen uit je lichaam verwijderen. Meestal duurt het een dag of twee dus grote kans dat het maandag over is. Gewoon goed blijven drinken en je kunt normaal eten, licht verteerbaar eten is achterhaald, als je je daar persoonlijk wel beter bij voelt moet je het natuurlijk gewoon doen. Koffie stopt geen diarree, diarree is vaak snel over of je nou wel of geen koffie, banaan of ander huismiddeltje neemt. ORS stopt de diarree ook niet maar vult zouten en mineralen enz die je verliest met de diarree weer aan waardoor je je wat minder snel slap gaat voelen en hoofdpijn krijgt. Als je gewoon af en toe wat eet en voldoende drinkt is het voor een dagje diarree niet echt nodig maar ook niet schadelijk. Imodium werkt wel maar moet je alleen gebruiken als het echt niet anders kan. Bijvoorbeeld als je op reis uren met de bus moet en aan de diarree bent, als je gewoon thuis bent kun je beter je lichaam de zaak laten oplossen ook al is dat lastig. Niet alleen de ontlasting blijft binnen maar ook hetgeen de diarree veroorzaakt (buikgriep virus bijvoorbeeld) daarmee verstoor je de normale reactie van je lichaam op ziekteverwekkers/schadelijke stoffen.
Beterschap!
Beterschap!