Gezondheid alle pijlers

dicht oor

15-02-2011 20:05 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vorige week ben ik redelijk verkouden en heb ik last van mn keel en een beetje opgezette klieren.

Gisternacht werd ik wakker met erge pijn in mijn rechteroor. Ook kwam er een waterige vloeistof uit en maakte het rare geluiden. Sindsdien zit mijn oor dicht. Ik heb geen last meer van pijn alleen als ik buk voel ik een druk erop en soms hoor ik nog wat rare geluiden.

Ik heb op internet gezocht en alle symptomen wijzen op middenoorontsteking, ik heb dus alleen geen pijn. Ook vond ik de term ´lijmoor´.

Hebben jullie hier ervaring mee? En moet ik even langs de dokter?
Heb dit ook gehad, 2 weken geleden oor dicht, alleen kwam later de pijn. Vorige week naar de HA geweest dacht zelf aan een oorontsteking maar er zat gewoon een prop in. Hij heeft mijn oor uitgespoten en ik was niet meer doof en had geen pijn meer... Ik zou gewoon een bezoekje aan de HA brengen.
Hier een beetje hetzelfde. Nu bijna twee weken oor dicht. Bij de huisarts geweest. Was oor ontsteking. Deed best zeer en na de pijn kwam de duizeligheid, het virus was over gegaan naar mijn evenwichtsorgaan en daardoor de hele dag erg duizelig zo duizelig dat ik niks meer kon. Nu na twee weken zit oor nog steeds dicht. Erg vervelend maar je went eraan. Als het vrijdag niet over is gaat de HA het open spuiten. Maar het heerst nogal en pas maar op dat het niet overgaat naar je evenwichtsorgaan want dat is vreselijk. Ik zou zeggen ga even langs de HA!
Naar de huisarts, zou waarschijnlijk middenoorontsteking kunnen zijn. En neusspray met xylometazoline (of iets dergelijks) gebruiken helpt ook. Maar dat mag je nooit langer dan 2 weken gebruiken, dat staat ook in de bijsluiter.

Ik zou in ieder geval bellen en zeggen dat het oor loopt, als het niet nodig is om langs te komen zal de assistent je advies geven.
Wat wiekje zegt; neusspray helpt! Maar eigenlijk alleen in het beginstadium. Als het al echt een ontsteking is zou ik langs de huisarts gaan.
Bij een ontsteking krijg je inderdaad antibiotica. Maar dat kan alleen de dokter bepalen.

De laatste keer dat ik de dokter belde voor dochter hoefde ik niet langs te komen omdat het oor al liep en ze geen pijn meer had (zei ze twee tellen later dat ze wel pijn had, dus ik mocht langskomen). Maar ik zou toch de huisarts raadplegen.
En zelfs neusspray hoeft niet te helpen. Ik heb vanaf het begin neusspray gebruikt en antibiotica gekregen en daarna werd het alleen maar erger. Bovendien als het een virus is heeft antibiotica geen nut.. Ik zou gewoon naar je HA gaan..
Hier precies hetzelfde probleem wat verergert is na een bezoek aan de sauna dicht oor/pijn. Mrgn ga ik maar langs bij de assistente van mijn huisarts voor het uitspuiten van mijn oor. Het kan toch geen toeval zijn dat al meerdere mensen deze klachten hebben? Is het een virus, heb vanaf mijn kleutertijd nooit meer oorproblemen gehad
Een jaar of 2 geleden heb ik hetzelfde gehad maar dan aan beide oren. Ook 's nachts wakker worden van de pijn en ineens heel hard steken en toen kwam er allemaal troep uit m'n oor. Volgende dag naar de huisarts geweest en jawel, het was een ontsteking die open was gegaan. Uiteindelijk had ik het aan beide oren en heb daar toen antibiotica voor gehad. Het heeft een aantal weken geduurd en toen de ontsteking helemaal weg was zijn mijn oren uitgespoten.

Kortom ik zou een bezoekje aan de ha brengen.
Overigens zou het ook kunnen dat de buis van eustacius dicht zit. Dit geeft nagenoeg dezelfde klachten en lijkt het net of je een prop in je oor hebt. Succes.
@jolly83 - Bij een oorontsteking zit je buis van eustagius ook dicht. Alleen is het dan geen kwestie neusspray = open.
Heb ook last van neusholte verstopping al maanden 2x antibiotica en prednison kuur gehad , niets geholpen

Gaat dit nog over ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven