Gezondheid alle pijlers

dik (glazig) oogwit door hooikoorts?

30-04-2010 14:21 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hooikoort en in mijn oog zitten wrijven. Nu is het oogwit van mijn rechteroog helemaal dik en glazig. Het steekt echt voor mijn iris uit zeg maar. Ik heb medicijnen genomen (was vanochtend op stap en was mijn medicijnen vergeten en het regende toch) en voel er nu verder niks van. Zou het vanzelf afzakken? Een uur geleden had ik nog niks. Heb er inmiddels een washandje met ijs op gehad, maar ik zie nog geen verschil (ik zie verder wel scherp gelukkig!)

Heeft iemand dit wel eens gehad?
Ja, ik heb dit heel lang geleden een paar keer gehad. Ik heb hele gevoelige ogen en ik heb ook allergie (voor huisstofmijt) Dat glazige oog komt door het wrijven dus niet meer doen. Het trekt vanzelf wel weg, het kan wel een dagje duren hoor, tenminste, dat was bij mij zo. Anders even naar de huisarts?
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Yep, heb ik ook weleens gehad. Echt een soort blaas op je oogwit, zeer ranzig gezicht.

Bij mij was het geen hooikoorts maar een gewone oogontsteking door een virus, hoef je ook niks aan doen, behalve goed handen wassen.

Als het in het weekend niet beter gaat, zou ik de huisarts bellen, maar zoiets moet normaal gewoon over gaan in een paar dagen.
Blaren op het oogbindweefsel. Ja, zelfs van wat wrijven in je ogen kan je dat krijgen.
Volgens mij door het zout (van transpiratie) aan je vingers. Mocht je willen wrijven dan kan je dat rustig doen, maar was eerst je handen en dan wrijven onder stromend water.
ja ke ik, inderdaad bij hooikoorts. Gaat vanzelf weer weg
Af en toe overkomt mij dat ook. Ik probeer dan de verleiding te weerstaan om in de ogen te wrijven. Dat gaat gemakkelijker als het prikkende gevoel weg is. Het opgezwollen oogwit wordt na een paar uur weer normaal.
World of Warcraft: Legion
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het idee dat het minder aan het worden is en na het lezen van jullie reacties maak ik me in ieder geval een stuk minder zorgen. Goede tip trouwens van dat wrijven onder stromend water. De jeuk is nu weg, maar als ik het weer heb duik ik met mijn hoofd onder de kraan .

Gelukkig vanavond geen afspraken. Kan ik lekker met mijn dikke oog voor de tv.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven