Gezondheid alle pijlers

dikke buik

11-10-2016 16:24 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin 2015 ben ik bevallen. Voor de zwangerschap woog ik 63 kg. 9 maanden na de bevalling woog ik 65 kg. Niks aan de hand. Wel was het zo dat mijn oude broeken niet meer pasten. Ik had altijd maat 40. Ik ben na 9 maanden pas aan de pil gegaan. Toen kwam ik ineens 3 kg aan. Ik dacht dat het door de pil kwam, daarom ben ik er vrij snel weer mee gestopt. Maar de 3 kg ging er niet meer af. Ik weeg nu 1.5 jaar na de bevalling nog steeds 68 kg. Mijn broeken pas ik niet meer. Mijn buik is behoorlijk dik. Heb echt dikke vetrollen terwijl ik die nooit heb gehad. Ik draag nu broeken maat 44. Ik heb nu maat 42 aan, maar die is ook veel te strak. Is dit nu normaal na een bevalling/zwangerschap en is het gewoon een kwestie van afvallen? Of kan ik beter een afspraak maken bij de ha? Ik maak me best zorgen. Denk dan, wat als het om een gezwel gaat? Wat zouden jullie doen?
Maar het komt er dan toch op neer dat er teveel calorieën op 1 dag wordt gegeten? Daar ligt het gewoon vaak aan, tenzij er ziekte oid is. Maar TO gaf al aan dat ze soms snaait, dus daar doelde ik ook op, niet op elke dik persoon.

En niet elke vrouw blijft een buikje houden na zwangerschap. Moeders is echt heel slank na enkele zwangerschappen. Geen buikje te zien. Zelfs niet toen wij nog jong(er) waren.
quote:Solomio schreef op 11 oktober 2016 @ 21:40:

[...]

Wat word ik toch moe van het feit dat mensen maar blijven denken dat iemand die dik is dat is door chips/snoep/koek. Ik ben dik, maar niet door veel snaaien, maar door te veel 'gewoon' eten.

Dit ja

En ik ben ook wel te zwaar, maar stabiel. En gek genoeg draag ik ook maat 42/44, net als TO, maar ik ben wel flink zwaarder dan zij (tel er maar 20 kilo bij, ik ben 1.75 mtr).

En voor de goede orde; ik heb dus geen vetrollen, ik ben gewoon overal stevig. Wel is mijn buikwand behoorlijk verslapt na de zwangerschap (hellpsyndroom, 45 kg aangekomen daardoor, is niet meer echt goedgekomen).

Dus ik vraag me af of het probleem van TO wel zit in het vet?? De boel wordt nogal opgerekt tijdens een zwangerschap en er zijn genoeg vrouwen waarbij dat dus gewoon zichtbaar blijft.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik heb na twee kinderen een diastase van de buikspieren. Spieren zijn uit elkaar gaan staan en komen niet weer bij elkaar. Naar de fysio geweest maar dat heeft niet geholpen. Buikspieroefenimgen kunnen juist averechts werken.

Ik ben verder heel slank. Door mijn buik krijg ik vragen of ik zwanger ben.

Heel vervelend.
Toch minder kcal tot je nemen. Ter illustratie: ik ben nu zo'n 10 kilo kwijt en 10cm om mijn middel, 4cm heupen, 5 cm onder borsten, 1.5-2 kleding maat. Van 68 kilo naar 58 kilo is dit, beetje het zelfde als jij (al denk ik dat ik langer ben).
Opgerekte buikspieren vooroorzaken slapte, geen gewichtstoename. TO is gewoon nog steeds 5 kilo zwaarder. Dat heeft echt niets met slappe buikspieren te maken hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven