Dikke voeten
donderdag 9 augustus 2018 om 21:49
Help... mijn normaal gesproken zo ranke, slanke enkeltjes hebben het zwaar te verduren
Ik vermoed een combi van warmte, tijd van de maand en lang in de auto te hebben gezeten, maar ik loop er nu al een paar dagen mee rond en ik begin het nu wel zat te worden eigenlijk. Doordat ik schoenen, slippers e.d. haast niet meer pas verschijnen er nu ook nog blaren. Iemand tips om mij ervan af te helpen?
donderdag 9 augustus 2018 om 21:56
Heb ik ook. Net als dikke vingers en gezicht.
Kan niet zo goed tegen hitte, heb last van hitte oedeem. Hebben best wat mensen last van na de afgelopen weken.
Ik zou even bellen naar de assistent morgen. Kan nooit kwaad om te checken wat het kan zijn en of je er wat mee moet of dat het vanzelf wegtrekt langzaam nu de hitte weg is.
Kan niet zo goed tegen hitte, heb last van hitte oedeem. Hebben best wat mensen last van na de afgelopen weken.
Ik zou even bellen naar de assistent morgen. Kan nooit kwaad om te checken wat het kan zijn en of je er wat mee moet of dat het vanzelf wegtrekt langzaam nu de hitte weg is.
donderdag 9 augustus 2018 om 21:58
donderdag 9 augustus 2018 om 22:03
+1JonathanStrange schreef: ↑09-08-2018 21:58Als het inderdaad zo erg is dat je niet eens in slippers kunt, zeker even naar de huisarts voor het weekend. Vanavond wissel-voetenbad, voeten hoger leggen dan je hart (plat op je rug en je voeten en knieen op kussens. Goed en veel drinken, muntthee is vochtafdrijvend, weinig zout.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 10 augustus 2018 om 23:46
Geen goed advies! Bepaalde aandoeningen verergeren, als er steunkousen worden gedragen bij vocht vasthouden.
Zijn je voeten in de ochtend weer slank? Moet je er 's nacht vaker uit om te plassen? Is er sprake van benauwd of kortademigheid bij plat liggen? Etc. Allemaal vragen die een professional eerst bij langs hoort te gaan, voor er een evt advies komt, om steunkousen te gaan dragen. Dus even naar de huisarts!
En mochten je al geweest zijn: hoe is het afgelopen?