Gezondheid alle pijlers

Dilemma: ongesteld op trouwdag

26-01-2014 15:51 62 berichten
Precies een jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Niet om zwanger te raken, maar omdat ik eens zonder hormonen wilde. Het heeft bijna een jaar geduurd voordat mijn menstruatiecyclus regelmatig was. Ik werd wel elke maand ongesteld (op één maand na), maar waar het voordat ik de pil slikte heel regelmatig was, was er nu geen peil op te trekken.

Maar nu is het sinds een paar maanden zo regelmatig dat ik er bijna de klok gelijk op kan zetten. Wel heel heftig, flinke buikpijn en veel bloedverlies. Maar dat het regelmatig is, is fijn, want binnen nu en een half jaar willen vriend en ik gaan proberen of ik zwanger kan worden.

Dan nu het dilemma. Over twee maanden gaan we trouwen. Zoals het nu uitziet, ben ik dan ongesteld. En dan zit ook nog net rond de zwaarste dag. :( Dat vind ik echt niet leuk en ook nog eens heel onhandig.

Ik kan drie dingen doen: menstruatie gewoon laten komen, het uitstellen (met primolut, maar we gaan daarna op huwelijksreis en dan ongesteld is ook niet fijn). Of ik ga vanaf nu weer de pil slikken, tijdelijk, tot de trouwdag.

De laatste optie klinkt het beste, maar ik ben er ook huiverig zijn, omdat mijn cyclus nu eindelijk regelmatig is. Gooi ik dat dan weer weg? En als ik nu start, zou ik de onttrekkingsbloeding zo'n anderhalve week voor de bruiloft krijgen, maar wat als dat niet meteen werkt? En we hebben ook echt een kinderwens.

Maar menstruatie gewoon laten komen, wil ik eigenlijk ook niet. Heb angst voor de pijn, voor doorlekken in mijn witte jurk en vind het ook heel onhandig met toiletbezoek.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Zwanger worden zou ik ook niet doen.. ben nu 10 weken en al weken misselijk en zo wit dat ik bijna licht geef.. dat lijkt me helemaal niet leuk voor de trouwfoto's haha!

Als je de pil gaat slikken, begin dan op tijd .. ik heb het gedaan omdat ik de 4 daagse ging lopen maar had alsnog last van spotting. Denk te laat begonnen..
Ik zou de pil weer gaan slikken. Primolut is goed om je menstruatie uit te stellen maar is geen voorbehoedsmiddel. Je moet dan daarnaast condooms gebruiken, niet echt romantisch op je huwelijksnacht.

Bovendien heeft Primolut ook bijwerkingen. Had je last van bijwerkingen met de pil? Als dat niet zo is, dan zou ik kiezen voor het bekende, in plaats van Primolut te gebruiken met het risico van een tussentijdse bloeding of andere bijwerkingen.
Na drie jaar dokteren voor kinderen gingen we trouwen, aan mijn lijf geen pil. Natuurlijk was ik gruwelijk ongesteld op mijn trouwdag, het bloed stond letterlijk in mijn schoenen.... 41 weken later werd mijn eerste kind geboren. Dat was mijn belangrijkste dag in mijn leven tot dan toe!
leef, geniet en eet!
quote:yoshe schreef op 26 januari 2014 @ 15:56:

Primolut halen bij de huisarts, daarmee kan je je menstruatie tussen de 1 en 14 dagen uitstellen.

Hartstikke handig die pilletjes, ik haal ze altijd als mijn menstruatie precies in mn vakantie's valt. Schuif ik het een paar dagen op.

Niet iedereen reageert daar direct op, als in : geen doorbraakbloedingen, geen forse lichamelijke klachten etc

TO, ik zou opnieuw met de pil beginnen en dat vroeg beginnen, dus niet vlak voor je huwelijk beginnen met de pil opnieuw te slikken.
Je bent zelf een theepot
.
anoniem_190819 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 22:49
98.97% gewijzigd
Zonder twijfel de pil. Na twee maandjes slikken is je cyclus zo weer regelmatig, plus zodra je stopt krijg je weer een eisprong ook al komt de menstruatie nog onregelmatig
De pil gaan slikken en door blijven slikken tot en met je huwelijksreis. Dat werkt het beste. Bij 'n mirena of implanon moet je altijd maar weer afwachten of je tot de gelukkigen behoort die gelijk niet meer ongesteld worden.
quote:Carmelia schreef op 26 januari 2014 @ 17:08:

ik zou dus gewoon ongesteld worden...

Tja, beetje balen is het natuurlijk wel. Maar om nou weer met pillen aan de slag te gaan voor een tijdelijke situatie?

Gewoon tampons binnen handbereik en paracetamolletje tegen de eventuele buikkrampen. Ongesteld zijn hoort er toch ook gewoon een beetje bij?

Jij bent blijkbaar niet erg ongesteld. Als je door supertampon met night verband heen bloed na 2 uurtjes (als je dat al red) dan kan ik me zo voorstellen dat je dag echt in puin valt.

Ik ben dus heel erg ongesteld en zou dus beslist de pil slikken voor die dag.
quote:Gewoon tampons binnen handbereik en paracetamolletje tegen de eventuele buikkrampen. Ongesteld zijn hoort er toch ook gewoon een beetje bij?Gelukkig hoeft dat er tegenwoordig niet meer bij te horen. Nergens voor nodig. Bovendien denk ik dat jij nog nooit zwaar ongesteld bent geweest als je in 'n witte trouwjurk zou durven rondlopen. Er zijn vrouwen die zonder hormonale onderdrukkingsmiddelen elke maand 'n complete buikgriep hebben en om het half uur hun tampon moeten wisselen wil het geen bloedbad worden. Daar wil je toch zeker op je trouwdag (in witte jurk) en tijdens je romantische vakantie toch niet mee geconfronteerd worden?
Een paar strippen van de pil doorslikken en na je honeymoon ongesteld worden

Ps, ik mis je aan de overkant
Meteen weer aan de pil gaan. Ik zou niet doorslikken tot na de huwelijksreis omdat de kans op een doorbraakbloeding mij dan te groot lijkt als je al een jaar met de pil gestopt bent.

Gewoon zo plannen dat je anderhalve week voor je bruiloft een stopweek hebt. Dan kan je ongesteld worden en weer de pil slikken tot na de huwelijksreis zodat je geen doorbraakbloeding hebt tijdens je bruiloft en de huwelijksreis.

Het lijkt mij niet dat na 2 maanden opnieuw de pil slikken je cyclus weer maanden ontregelt is.
Zou ff de huisarts om advies vragen..

Die primolut lijkt mij beter dan 1 a 2 maanden dagelijks hormonen slikken voor een paar dagen uitstel...

Die primolut lijkt mij beter dan 1 a 2 maanden dagelijks hormonen slikken voor een paar dagen uitstel...
quote:masque schreef op 26 januari 2014 @ 16:37:

Hoe komen mensen er toch bij dat ontpillen een fabel is?? Ik kan niet zelf ongesteld worden (pcos) maar slik wel de pil ivm hormonen regelen. Als ik 6 maanden een pil slik en stop dan dan wordt ik daarna nog 3x ongesteld en dan stopt dat weer. Dat komt echt nog door de ingenomen hormonen in mijn lichaam, want nogmaals dat 'kan' ik dus zelf niet..

To ik zou 2 paracetamollen nemen tegen de pijn en anders idd even die rothormonen nemen:(Mijn oude huisarts, mijn huidige huisarts en mijn gynaecoloog zeiden alle drie onafhankelijk dat ontpillen een fabel is.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:heliosje schreef op 26 januari 2014 @ 22:26:

Die primolut lijkt mij beter dan 1 a 2 maanden dagelijks hormonen slikken voor een paar dagen uitstel...Maar primolut moet wel een hele heftige werking hebben als het een ongesteldheid alsnog moet tegenhouden terwijl het proces al in gang is gezet. Het lijkt mij dat je dan net zo veel hormonen binnenkrijgt alleen dan in een kortere tijd = meer kans op bijwerkingen. Maar goed zo thuis ben ik daar ook weer niet in dus ik kan mij vergissen. Maar als to de pil al eerder heeft gebruikt en daar geen bijwerkingen van ondervond dan zou ik liever voor iets vertrouwds gaat dan voor iets wat bekend staat om zijn bijwerkingen en wat ze nog niet eerder heeft gebruikt dus waarbij het afwachten is hoe ze er op gaat reageren.
Ik zou er gewoon zo'n sponsje indouwen Of een cup gebruiken.

Hoef je niet vaak te verwisselen. Zou de boel niet hormonaal gaan omgooien voor die ene dag.
Ik zou even overleggen met de huisarts en alle voors en tegens afwegen. Zelf zou ik op de trouwdag en de huwelijksreis niet ongesteld willen worden. Maar het is wel heel persoonlijk, jullie moeten zelf afwegen of het wel of niet zwaar weegt dat evt. zwanger worden iets vertraagd zou kunnen worden.

Fijne dag en huwelijksreis alvast.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb ooit primolut geslikt en ik kreeg daar zulke gruwelijke buikkramp van, veel erger dan menstruatie kramp en viel ook niet weg te slikken met ibu's. 'T was voor een schoolkamp maar ik lag ziek in mijn tentje... Maar ik weet niet hoe veel voorkomend/zeldzaam die bijwerking is...
may the bridges I burn light the way
quote:single-lady schreef op 26 januari 2014 @ 17:29:

Ik zou de pil weer gaan slikken. Primolut is goed om je menstruatie uit te stellen maar is geen voorbehoedsmiddel. Je moet dan daarnaast condooms gebruiken, niet echt romantisch op je huwelijksnacht.

Bovendien heeft Primolut ook bijwerkingen. Had je last van bijwerkingen met de pil? Als dat niet zo is, dan zou ik kiezen voor het bekende, in plaats van Primolut te gebruiken met het risico van een tussentijdse bloeding of andere bijwerkingen.

Toen ik 15 was, heb ik eens Primolut gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen. Dat werkte wel, maar toen ik daarna weer ongesteld werd, was ik zó ziek: buikpijn en misselijkheid veel erger en langer dan normaal en geen pijnstiller hielp. Daar heb ik dus niet zo'n zin meer in.

Voorbehoedsmiddelen in de huwelijksnacht hebben we daarentegen niet nodig.
quote:Scamp schreef op 26 januari 2014 @ 19:04:

Een paar strippen van de pil doorslikken en na je honeymoon ongesteld worden

Ps, ik mis je aan de overkant

Ik kom snel weer eens kijken, druk gehad joh, niet normaal.

Ik heb net een herhaalrecept van de pil (mijn oude vertrouwde merk) aangevraagd. Ben benieuwd of ze dat nog wel als herhaalrecept zien, aangezien ik 'm meer dan een jaar geleden voor het laatst heb gehaald. Maar ja, dat zie ik dan wel.

Pil is inderdaad de meest veilige optie, omdat ik al weet hoe ik erop reageer. Zwanger worden in de komende twee maanden was eigenlijk ook geen optie (als we dan toch gaan trouwen, dan maar eerst de bruiloft en dan de kinderwens).

Mijn plan is nu om te starten op het moment dat ik ongesteld ben (had gisteren moeten zijn, maar tot nu toe nog niets te bekennen... ). Ik neem dan 3 weken de pil, dan een stopweek en dan nog een strip (inclusief stopweek). Mijn tweede stopweek is dan anderhalve week voor de bruiloft.

Ik ben wel benieuwd of ik in die stopweken een onttrekkingsbloeding krijg, omdat ik die voorheen met de pil óók vrij onregelmatig kreeg: de ene maand wel, de andere maand niet.

En ik twijfel nu alleen nog of ik na mijn 2e stopweek moet gaan met de 3e pilstrip of dat ik die dan meteen maar voor gezien houd...
Ik zou voor de zekerheid nog even doorslikken.

In het ergste geval stel je de zwangerschap hierdoor met een maand of 4 uit. Dat lijkt lang als je heel graag kinderen wil maar als je het even nuchter bekijkt dan stelt 4 maanden later of eerder een kind natuurlijk helemaal niets voor. Bovendien weet je nooit hoe snel je zwanger wordt. Het kan zijn dat je 2 maanden na de bruiloft al zwanger wordt maar voor het zelfde geld duurt het dan nog 3 jaar.
Ik zou nu primolut gebruiken en manipuleren. Dan voor je huwelijksdag ongesteld en zwanger worden op je huwelijksreis. Lijkt me een mooie oplossing
Lees: proberen zwanger te raken.
quote:siena_njb schreef op 27 januari 2014 @ 09:26:

Ik zou nu primolut gebruiken en manipuleren. Dan voor je huwelijksdag ongesteld en zwanger worden op je huwelijksreis. Lijkt me een mooie oplossing Ja, maar met Primolut manipuleer je toch alleen het moment waarop je menstruatie begint? Ik dacht dat je cyclus er verder niet door verandert...
quote:Nemesis. schreef op 26 januari 2014 @ 16:03:

En er moet toch echt een bruidsmeisje mee naar het toilet ivm de jurk....

Nee hoor, dat hoeft niet. Ik had een redelijk grote jurk, maar ik ging gewoon achterstevoren op het toilet zitten. Aan de voorkant de hoepels vastpakken en gaan zitten. Natuurlijk ook even je slip uit. Handig is anders, maar het lukt zeker wel zonder hulp.

TO ik zou gewoon weer even aan de pil gaan. Scheelt een hoop onrust voor jezelf. Je moet gewoon lekker kunnen genieten die dag. Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven