Dochter (13) pijnlijke, warme, rode opgezette borst....

zaterdag 28 juli 2012 om 10:03
Mijn dochter (13 en volop in de puberteit, nu 3 dgn geleden ongesteld geworden) heeft sinds donderdag een zeer pijnlijke borst.
Hij is inmiddels erg opgezet, warm, rood en zeer pijnlijk.
Gisteren op de terugweg vertelde ze hier last van te hebben sinds een dag.
We waren onderweg vanaf ons vakantie adres (13 uur rijden) en zijn direct bij het eerste tankstation gestopt om even te kijken. Ik ben me een hoedje geschrokken!
Het enige dat ik me toen kon bedenken was koelen...dus hoppa een callipo kopen deze hebben we de gehele reis opnieuw gekocht om 'm te koelen. Ook paracetamol gegeven.
Ik maak haar net wakker, ze heeft zeer slecht geslapen vanwege pijn.
De pijn trekt nu ook naar haar oksel en bij bewegen verergerd dat.
Nu ga ik bellen met de huisartsenpost, want er moet na gekeken worden, maar vroeg me af of iemand dit herkend en wat er toen gedaan is.....
Alvast bedankt voor de reacties!
Hij is inmiddels erg opgezet, warm, rood en zeer pijnlijk.
Gisteren op de terugweg vertelde ze hier last van te hebben sinds een dag.
We waren onderweg vanaf ons vakantie adres (13 uur rijden) en zijn direct bij het eerste tankstation gestopt om even te kijken. Ik ben me een hoedje geschrokken!
Het enige dat ik me toen kon bedenken was koelen...dus hoppa een callipo kopen deze hebben we de gehele reis opnieuw gekocht om 'm te koelen. Ook paracetamol gegeven.
Ik maak haar net wakker, ze heeft zeer slecht geslapen vanwege pijn.
De pijn trekt nu ook naar haar oksel en bij bewegen verergerd dat.
Nu ga ik bellen met de huisartsenpost, want er moet na gekeken worden, maar vroeg me af of iemand dit herkend en wat er toen gedaan is.....
Alvast bedankt voor de reacties!
anoniem_58584 wijzigde dit bericht op 28-07-2012 10:10
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
% gewijzigd

zaterdag 28 juli 2012 om 11:28
quote:waterloo74 schreef op 28 juli 2012 @ 11:16:
[...]Meen je dit nou echt serieus?? Wat denk jij dat zij gaan doen dan? Uitrukken met een trauma-helikopter? Redelijk hysterisch advies lijkt me.Tussen een calippo en een trauma helikopter zit een wereld van verschil. Een adres van een dichtstbijzijnde ziekenhuis, om maar iets te noemen. Of misschien wat medisch advies? Daar zijn ze voor, daar betaal je ze ook voor. Maar nee, je hebt gelijk. Gewoon wachten tot de volgende dag 10.00 om dan de HAP te bellen is een veel beter idee.
[...]Meen je dit nou echt serieus?? Wat denk jij dat zij gaan doen dan? Uitrukken met een trauma-helikopter? Redelijk hysterisch advies lijkt me.Tussen een calippo en een trauma helikopter zit een wereld van verschil. Een adres van een dichtstbijzijnde ziekenhuis, om maar iets te noemen. Of misschien wat medisch advies? Daar zijn ze voor, daar betaal je ze ook voor. Maar nee, je hebt gelijk. Gewoon wachten tot de volgende dag 10.00 om dan de HAP te bellen is een veel beter idee.

zaterdag 28 juli 2012 om 11:59
Ben ik nu gek of kun je gewoon vanuit waar ook ter wereld de huisartsen post bellen voor advies???????? Dat je naar Nederland rijdt snap ik, zoals gezegd.
Maar nee eerst naar huis rijden.
Dan je computer op starten
Dan een stukje text typen
Dan reacties lezen
EN DAN NOG ALTIJD GEEN ARTS GEBELD! TO is in mijn visie verdwaald in wat echt belangrijk is. Want goh callippo's ... Arm kind
Dan reacties lezen
EN DAN NOG ALTIJD GEEN ARTS GEBELD! TO is in mijn visie verdwaald in wat echt belangrijk is. Want goh callippo's ... Arm kind

zaterdag 28 juli 2012 om 12:04
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 28 juli 2012 @ 11:59:
Ben ik nu gek of kun je gewoon vanuit waar ook ter wereld de huisartsen post bellen voor advies???????? Dat je naar Nederland rijdt snap ik, zoals gezegd.
Dan reacties lezen
Eerst naar huis rijden. En dan nog eens een nacht wachten. En dan je computer starten ... En dan pas HAP bellen.
Die calippo gaat mijn verstand te boven. Onbegrijpelijk.
Dan reacties lezen
Eerst naar huis rijden. En dan nog eens een nacht wachten. En dan je computer starten ... En dan pas HAP bellen.
Die calippo gaat mijn verstand te boven. Onbegrijpelijk.
zaterdag 28 juli 2012 om 12:07
[quote]paloma schreef op 28 juli 2012 @ 12:04:
[...]
Er zijn ook mensen met internet op hun gsm hoor.
Ik heb ook ooit een borstontsteking gehad,AB-kuur gehad,maanden last van gehad.Auw...........
Ben je al bij HAP geweest?
[...]
Er zijn ook mensen met internet op hun gsm hoor.
Ik heb ook ooit een borstontsteking gehad,AB-kuur gehad,maanden last van gehad.Auw...........
Ben je al bij HAP geweest?

zaterdag 28 juli 2012 om 12:10
quote:frizzy schreef op 28 juli 2012 @ 12:06:Ik snap niet zo goed waarom moeders gedrag onder de loep moet en haar handelen zo negatief moet worden opgevat. Neem aan dat we ervan uit kunnen gaan dat moeder heeft gedaan wat haar het beste leek.
Eens.
En wanneer je beter weet, doe je ook beter. Laten we daarom hopen dat TO van deze ervaring heeft geleerd. En dat wanneer zij onverhoopt zelf eens een pijnlijke, warme, rode opgezette borst heeft, dat er iemand in de buurt is die wat praktischer ingesteld is dan er continue een calippo tegenaan te leggen.
Sorry. Die calippo zit me echt dwars .
Eens.
En wanneer je beter weet, doe je ook beter. Laten we daarom hopen dat TO van deze ervaring heeft geleerd. En dat wanneer zij onverhoopt zelf eens een pijnlijke, warme, rode opgezette borst heeft, dat er iemand in de buurt is die wat praktischer ingesteld is dan er continue een calippo tegenaan te leggen.
Sorry. Die calippo zit me echt dwars .

zaterdag 28 juli 2012 om 12:13
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 juli 2012 @ 12:08:
Joh, TO heeft niks raars gedaan een borstonsteking is geen levensbedreigende toestandInderdaad. Voor een borst ontsteking wordt niet eens altijd antibiotica voorgeschreven, koelen en pijnstilling is de eerste behandeling. als je er ziek bij bent of koorts hebt ook antibiotica...Dus prima wat TO gedaan heeft. En ik snap ook niet zo goed waarom TO hier een topic over opent, maar dat is meer dat ik niet zo goed snap dat je een topic opent als je toch naar de dokter gaat, dan krijgt ze daar toch het antwoord? het lijkt mij geen kindermishandeling, zoals hier gesuggereerd wordt.
Joh, TO heeft niks raars gedaan een borstonsteking is geen levensbedreigende toestandInderdaad. Voor een borst ontsteking wordt niet eens altijd antibiotica voorgeschreven, koelen en pijnstilling is de eerste behandeling. als je er ziek bij bent of koorts hebt ook antibiotica...Dus prima wat TO gedaan heeft. En ik snap ook niet zo goed waarom TO hier een topic over opent, maar dat is meer dat ik niet zo goed snap dat je een topic opent als je toch naar de dokter gaat, dan krijgt ze daar toch het antwoord? het lijkt mij geen kindermishandeling, zoals hier gesuggereerd wordt.

zaterdag 28 juli 2012 om 12:14
Jemig zeg, dat je bij de eerste de beste ontsteking meteen naar de huisarts rent vind ik ook zwaar overdreven. Je kunt zoiets best een nachtje aankijken (zoals to heeft gedaan). Heel soms gaat zoiets vanzelf over. Tis vervelend, daar niet van, maar zeker niet dodelijk.
To, hoe is het met je dochter? Inmiddels aan de antibiotica?
To, hoe is het met je dochter? Inmiddels aan de antibiotica?

zaterdag 28 juli 2012 om 12:15
Als dat ijsje koelt lijkt me dat een prima oplossing, + dan nog een om op te eten natuurlijk.
Ik denk dat ik het als 13jarige prima had gevonden dat ik niet naar een buitenlands ziekenhuis zou hoeven.
En ja ik zou het heel fijn vinden als het mij zou overkomen dat iemand er aan denkt om te koelen (moet wel meer dan 1 ijsje op dan hoor)
Ik denk dat ik het als 13jarige prima had gevonden dat ik niet naar een buitenlands ziekenhuis zou hoeven.
En ja ik zou het heel fijn vinden als het mij zou overkomen dat iemand er aan denkt om te koelen (moet wel meer dan 1 ijsje op dan hoor)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert