Dochter (13) pijnlijke, warme, rode opgezette borst....

zaterdag 28 juli 2012 om 10:03
Mijn dochter (13 en volop in de puberteit, nu 3 dgn geleden ongesteld geworden) heeft sinds donderdag een zeer pijnlijke borst.
Hij is inmiddels erg opgezet, warm, rood en zeer pijnlijk.
Gisteren op de terugweg vertelde ze hier last van te hebben sinds een dag.
We waren onderweg vanaf ons vakantie adres (13 uur rijden) en zijn direct bij het eerste tankstation gestopt om even te kijken. Ik ben me een hoedje geschrokken!
Het enige dat ik me toen kon bedenken was koelen...dus hoppa een callipo kopen deze hebben we de gehele reis opnieuw gekocht om 'm te koelen. Ook paracetamol gegeven.
Ik maak haar net wakker, ze heeft zeer slecht geslapen vanwege pijn.
De pijn trekt nu ook naar haar oksel en bij bewegen verergerd dat.
Nu ga ik bellen met de huisartsenpost, want er moet na gekeken worden, maar vroeg me af of iemand dit herkend en wat er toen gedaan is.....
Alvast bedankt voor de reacties!
Hij is inmiddels erg opgezet, warm, rood en zeer pijnlijk.
Gisteren op de terugweg vertelde ze hier last van te hebben sinds een dag.
We waren onderweg vanaf ons vakantie adres (13 uur rijden) en zijn direct bij het eerste tankstation gestopt om even te kijken. Ik ben me een hoedje geschrokken!
Het enige dat ik me toen kon bedenken was koelen...dus hoppa een callipo kopen deze hebben we de gehele reis opnieuw gekocht om 'm te koelen. Ook paracetamol gegeven.
Ik maak haar net wakker, ze heeft zeer slecht geslapen vanwege pijn.
De pijn trekt nu ook naar haar oksel en bij bewegen verergerd dat.
Nu ga ik bellen met de huisartsenpost, want er moet na gekeken worden, maar vroeg me af of iemand dit herkend en wat er toen gedaan is.....
Alvast bedankt voor de reacties!
anoniem_58584 wijzigde dit bericht op 28-07-2012 10:10
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
% gewijzigd

zaterdag 28 juli 2012 om 12:39

zaterdag 28 juli 2012 om 12:40
De anwb mag prima medisch advies geven hoor, er zitten daar artsen, een stuk of 6 iedere dag.
En daarnaast, ze worden wel voor minder gebeld. Voor belachelijke dingen zoals het vergeten te betalen van de digitv en of ze even met planet kunnen bellen want anders worden ze afgesloten...
Maar je kunt alleen de anwb alarmcentrale bellen als je een reisverzekering hebt die onder hun alarmcentrale valt. Anders moet je een andere alarmcentrale bellen.
En daarnaast, ze worden wel voor minder gebeld. Voor belachelijke dingen zoals het vergeten te betalen van de digitv en of ze even met planet kunnen bellen want anders worden ze afgesloten...
Maar je kunt alleen de anwb alarmcentrale bellen als je een reisverzekering hebt die onder hun alarmcentrale valt. Anders moet je een andere alarmcentrale bellen.
zaterdag 28 juli 2012 om 12:42
als jij je een hoedje schrikt om hoe de borst er uit ziet, je dochter pijn heeft dan lijkt het me niet heel raar of overdreven om bij thuiskomst even de HAP te bellen. Wat dat dan weer te maken heeft met stijgende ziektekosten, is mij een raadsel
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 28 juli 2012 om 12:42
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 28 juli 2012 @ 12:35:
[...]
Ik zet mezelf voor lul omdat ik vind dat TO even naar de dokter zou moeten bellen voor advies?????
Je zet jezelf voor lul omdat je doet alsof de TO een soort beul is die haar dochter graag pijn ziet lijden en je begint over de instanties.
Doe even rustig.
[...]
Ik zet mezelf voor lul omdat ik vind dat TO even naar de dokter zou moeten bellen voor advies?????
Je zet jezelf voor lul omdat je doet alsof de TO een soort beul is die haar dochter graag pijn ziet lijden en je begint over de instanties.
Doe even rustig.
zaterdag 28 juli 2012 om 12:43
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 28 juli 2012 @ 12:39:
[...]
Dat is idd op dit moment wel mijn mening. Je belt toch even naar een arts. Ipv van maar gewoon wat te doen en op een forum te posten....Ach, kom op nou zeg wat een gedramatiseer van een in mijn ogen vrij nuchtere aanpak van een moeder met een dochter die in ieder geval zeer goed kan aangeven hoe ze zich voelt want ze is gewoon dertien jaar.
[...]
Dat is idd op dit moment wel mijn mening. Je belt toch even naar een arts. Ipv van maar gewoon wat te doen en op een forum te posten....Ach, kom op nou zeg wat een gedramatiseer van een in mijn ogen vrij nuchtere aanpak van een moeder met een dochter die in ieder geval zeer goed kan aangeven hoe ze zich voelt want ze is gewoon dertien jaar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

zaterdag 28 juli 2012 om 12:43
Bellen vanuit je vakantieadres naar je huisarts om te vragen wat je moet doen? Hoezo, je kan toch zelf ook even nadenken? Wat kan die huisarts nou doen dan, hij kan immers de borst niet bekijken, weet je wat ie zou zeggen:
Nou mevrouwtje, mieter er een molletje in, en koelen die borst. Maandag, als u terugkomt maar even langskomen hoor.
Kan je zelf ook bedenken lijkt me
Nou mevrouwtje, mieter er een molletje in, en koelen die borst. Maandag, als u terugkomt maar even langskomen hoor.
Kan je zelf ook bedenken lijkt me
zaterdag 28 juli 2012 om 12:44

zaterdag 28 juli 2012 om 12:46
Zullen we het viva forum maar sluiten? Want als je even je zorgen wilt delen en wil vragen: of iemand ervaringen heeft met deze klachten, word je gewoon compleet afgebrand als moeder wat je allemaal niet anders had kunnen doen! Leuke reactie! Ze heeft het zo gedaan en daar kan iedereen een andere mening over hebben, maar veranderen kan ze het niet meer. Dus laten we op z'n minst beetje bezorgdheid uiten!!
quote:pop1980 schreef op 28 juli 2012 @ 12:44:
Sjongejonge, TO handelt toch naar haar beste kunnen. Dat andere moeders met een zwaailicht op hun hoofd direct naar het eerste ziekenhuis rennen, dat begrijp ik nou weer niet.
TO heeft gekoeld, in de gaten gehouden, overlegd met dochter en belt zo (nu) de HAP, dat lijkt mij prima!Ieder het zijne. Ik snap het handelen niet en ga dat ook niet snappen ben ik bang.
Sjongejonge, TO handelt toch naar haar beste kunnen. Dat andere moeders met een zwaailicht op hun hoofd direct naar het eerste ziekenhuis rennen, dat begrijp ik nou weer niet.
TO heeft gekoeld, in de gaten gehouden, overlegd met dochter en belt zo (nu) de HAP, dat lijkt mij prima!Ieder het zijne. Ik snap het handelen niet en ga dat ook niet snappen ben ik bang.
quote:rosanna08 schreef op 28 juli 2012 @ 12:42:
als jij je een hoedje schrikt om hoe de borst er uit ziet, je dochter pijn heeft dan lijkt het me niet heel raar of overdreven om bij thuiskomst even de HAP te bellen. Wat dat dan weer te maken heeft met stijgende ziektekosten, is mij een raadsel Stijgende ziektekosten krijg je als men onnodig naar de SEH gaat.
als jij je een hoedje schrikt om hoe de borst er uit ziet, je dochter pijn heeft dan lijkt het me niet heel raar of overdreven om bij thuiskomst even de HAP te bellen. Wat dat dan weer te maken heeft met stijgende ziektekosten, is mij een raadsel Stijgende ziektekosten krijg je als men onnodig naar de SEH gaat.

zaterdag 28 juli 2012 om 12:52
zaterdag 28 juli 2012 om 12:53
zaterdag 28 juli 2012 om 12:53
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 juli 2012 @ 12:47:
stijgende ziektekosten krijg je als je voor iedere scheet de huisarts belt of bezoekt. stijgende kosten krijg je als je te lang met iets door blijft lopen waardoor er meer medische zorg nodig is dan wanneer je even de HAP had gebeld
stijgende ziektekosten krijg je als je voor iedere scheet de huisarts belt of bezoekt. stijgende kosten krijg je als je te lang met iets door blijft lopen waardoor er meer medische zorg nodig is dan wanneer je even de HAP had gebeld
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

zaterdag 28 juli 2012 om 12:54
quote:paloma schreef op 28 juli 2012 @ 10:45:
ANWB alarmcentrale?
Uhm Paloma.....als ik hiervoor al de ANWB alarmcentrale moet bellen
Nee ik gebruik gewoon mijn domme verstand en koel lekker met ijsjes en geef paracetamolletjes....waren rond 24.00 uur thuis en mocht de nood hoog zijn, had ik dan gebeld.
ANWB alarmcentrale?
Uhm Paloma.....als ik hiervoor al de ANWB alarmcentrale moet bellen
Nee ik gebruik gewoon mijn domme verstand en koel lekker met ijsjes en geef paracetamolletjes....waren rond 24.00 uur thuis en mocht de nood hoog zijn, had ik dan gebeld.