Gezondheid alle pijlers

doorbraakbloeding????

21-07-2008 13:52 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik had vorige week 3 dagen last van bruine afscheiding...nog nooit gehad dus ik huisarts gebeld met de vraag wat dat kon zijn.Het bleek een doorbraak bloeding te zijn.maar na de derde dag bruine afscheiding te hebben gehad ging ik best hevig bloeden.dus ik vandaag na de 4e dag weer huisarts gebeld,is met vakantie en nu belt mij vandaag een invaller op.kennen jullie dit?is het normaal??

oja ik slik de pil,was in me tweede week aan het slikken.
en was dit je 2e strip ??? volgens mij komen er geen doorbraakbloedingen binnen 1 strip, tenzij je een heftige menstruatie hebt. Overleg ff met huisarts, misschien is een andere pil geschikter?
ik ben nog niet zo heel lang op deze pil marvelon.dit is me tweede of derde strip...en nu dus in me tweede week van slikken die bloedingen.
Ik heb zoiets ook wel eens gehad. De huisarts heeft me toen van pil laten wisselen, maar later ben ik eigenhandig weer terug gegaan naar die oude omdat mijn libido nogal onder die nieuwe leed. Nadat het toen eerst twee keer gebeurd was nooit meer problemen mee gehad.
dankje jullie wel..is 'fijn'om te horen dat er meerderen zijn die dat hebben gehad,ik had er nog nooit van gehoord.Misschien dat er natuurlijk ook niet zo snel over gesproken word.
Je bent nog maar pas begonnen met die pil. Dan kun je idd van die doorbraakbloedingen last krijgen (staat wrs zelfs in de bijsluiter), gaat het niet over na een strip of 5, ga dan terug naar je huisarts om te kijken of een andere pil beter voor je is.
En ik weet niet of je na de eerste strip meteen een nieuwe strip erachter hebt geslikt zonder stopweek. Dat gaat meestal prima, maar hoe kanger je de pil achter elkaar doorslikt, hoe meer kans je hebt op doorbraakbloedingen....
oke dank jullie wel de huisarts heeft me inmiddels terug gebeld en zei ook dat het een doorbraakbloeding is en als het volgende maand nog zo is ik dan toch maar even langs moet komen om te overleggen welke pil dan wel het beste bij mij past.

baal er ontzettend van vloei behoorlijk.ik heb idd 1x de pil een keer doorgeslikt.
waar ik me trouwens meer druk om maak is dat ik een naar gevoel heb van onder is net of er steeds 'iets'uit wil komen heel naar gevoel..komt dat door de doorbraak bloeding?
mamamirjam,

Heb je dit keer een strip doorgeslikt (zonder stopweek) en is dit dus je tweede strip? In dat geval kun je het beste nu je stopweek inlassen. Heb je meer kans dat het stopt..daarna.

Sommige mensen kunnen helaas niet zo goed doorslikken, krijgen dus dit soort doorbraakbloeding dat is opzich heel normaal. En betekend ook niet perse dat je een andere pil moet. Als je het ook hebt als je gewoon steeds 1 strip slikt dan wordt het andere verhaal. Ook helemaal niet erg. Maar dan is een andere pil misschien beter, om dit te voorkomen. Maar ook hierbij het is nu de eerste keer dat je dit hebt, helemaal niets gekd opzich.

Als je gewoon 'een keer' ooit dus, hebt doorgeslikt dan heeft het niets te maken met die doorbraakbloeding.

Dat 'rare gevoel van onderen' ...weet niet wat dat is, kan gewoon bij de 'menstruatie' horen neem ik aan? Als het echt heel gek voelt veel pijn gaat doen etc. dat even bespreken met de huisarts.

Verder nu niet zo druk om maken hoor. Gewoon pech. Vervelend dat wel. En gewoon afwachten of dit vaker gebeurd (of als de bloeding heel lang aan houd) dan weer effe contact opnemen met de huisarts.
heel erg bedankt voor reacties...ik ben erg onzeker qua dat betreft,maar ben al behoorlijk gerust gesteld.ben denk ik teveel op internet gaan kijken,daar kom je teveel tegen wat je eigelijk niet wilt weten.

het bloeden is nu gelukkig op de 6e dag eindelijk minder dus hopelijk snel weer over!ik houd nu dalijk idd maar gewoon een stopweek lijkt mij ook verstandiger.even alles tot"rust"laten komen,geen gierende hormonen door me lijf haha.
Ik heb dat ook een keer gehad toen ik de pil had doorgeslikt. Eigenlijk zonder verdere reden, ik was al een paar jaar aan de pil. Heb toen wel een soa-test gedaan, hoewel ik eigenlijk zeker wist dat het dat niet kon zijn, maar toch maar ff checken. Gelukkig was er niks aan de hand en heb ik er daarna ook nooit meer last van gehad.
Heb vroeger ook regelmatig doorbraakbloedingen gehad en heb daarna een iets zwaardere pil gekregen, waardoor dit probleem verholpen werd. Denk er ook aan wanneer je de pil gebruikt, dat je toch wel jaarlijks of 2-jaarlijks (naargelang je leeftijd) een uitstrijkje laat maken. Ik zelf heb 2 jaar geleden baarmoederhalskanker gehad en dankzij dat ik jaarlijks mijn uitstrijkje liet doen, hebben ze dit snel ontdekt en heb ik enkel een hysterectomie laten doen (baarmoeder verwijderen) en gelukkig geen chemo gehad.

Dus aan alle vrouwen : laat een uitstrijkje doen - dit kan het verschil maken !!
hi, dit is wel een heel oude topic,

maar ik heb dus precies hetzelfde!

ging dat rare gevoel nog over??
quote:jlktje schreef op 22 september 2011 @ 21:37:

hi, dit is wel een heel oude topic,

maar ik heb dus precies hetzelfde!

ging dat rare gevoel nog over??Ten eerste is hier geen ziel meer te bekennen die het langer dan drie jaar uithoudt op het forum, en ten tweede, denk je echt dat ze nog weet hoe lang dat buikkrampje in de zomer van 2008 heeft aangehouden?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven