Doorbraakbloedingen na bevalling (met pil gebruik)
zaterdag 1 januari 2011 om 22:41
Pff, misschien dat iemand hier tips heeft. Op google kan ik weinig vinden en kom ik steeds bij net andere soort problemen uit.
2 weken na mijn bevalling ben ik weer met de pil begonnen. Mycrgynon 50, deze gebruikte ik ook de jaren voor ik zwanger werd en ging eigenlijk altijd prima.
Nu ik weer met de pil ben begonnen heb ik de hele tijd last van doorbraakbloedingen. Deze beginnen precies een week na mijn stopweek.Het begint met wat oud slijmerig bloed en word elke dag iets erger en gaat door tot mijn stopweek. Dan ben ik dus vervolgens een week officieel ongesteld.
Al met al heb ik 3 weken last van bloed verlies en 1 week niet.
Vorige maand werd ik er al helemaal gek van, op google kwam ik niet verder dan dat mijn lichaam weer zou moeten wennen aan de pil. Ik moest het maar 3 maanden aanzien.
Omdat ik er de vorige maand (2e pil-strip) al gek van werd heb ik toch de huisarts gebeld. Zijn antwoord.. tja.. gewoon doorgaan, je hebt al de zwaarste pil dus verder kan ik er niets aan doen.
Nou daar zit je dan.. hopen dat mijn lichaam inderdaad gewoon even weer moet wennen. Maar vandaag, precies een week na mijn vorige pilstop begint het alweer met als resultaat dat ik de aankomende 3 weken weer met tampons kan lopen en de bijbehorende buikpijn.
Heeft iemand van jullie zoiets meegemaakt? Een zwaardere pil is er dus niet maar misschien iets anders? Op google lees ik nog wel iets dat het aan de samenstelling van de pil kan liggen. Maar goed, er zijn zoveel soorten, geen idee welke ik dan kan proberen en via de huisarts kom ik dus ook niet verder.
2 weken na mijn bevalling ben ik weer met de pil begonnen. Mycrgynon 50, deze gebruikte ik ook de jaren voor ik zwanger werd en ging eigenlijk altijd prima.
Nu ik weer met de pil ben begonnen heb ik de hele tijd last van doorbraakbloedingen. Deze beginnen precies een week na mijn stopweek.Het begint met wat oud slijmerig bloed en word elke dag iets erger en gaat door tot mijn stopweek. Dan ben ik dus vervolgens een week officieel ongesteld.
Al met al heb ik 3 weken last van bloed verlies en 1 week niet.
Vorige maand werd ik er al helemaal gek van, op google kwam ik niet verder dan dat mijn lichaam weer zou moeten wennen aan de pil. Ik moest het maar 3 maanden aanzien.
Omdat ik er de vorige maand (2e pil-strip) al gek van werd heb ik toch de huisarts gebeld. Zijn antwoord.. tja.. gewoon doorgaan, je hebt al de zwaarste pil dus verder kan ik er niets aan doen.
Nou daar zit je dan.. hopen dat mijn lichaam inderdaad gewoon even weer moet wennen. Maar vandaag, precies een week na mijn vorige pilstop begint het alweer met als resultaat dat ik de aankomende 3 weken weer met tampons kan lopen en de bijbehorende buikpijn.
Heeft iemand van jullie zoiets meegemaakt? Een zwaardere pil is er dus niet maar misschien iets anders? Op google lees ik nog wel iets dat het aan de samenstelling van de pil kan liggen. Maar goed, er zijn zoveel soorten, geen idee welke ik dan kan proberen en via de huisarts kom ik dus ook niet verder.
zaterdag 1 januari 2011 om 22:57
Terug gaan naar je huisarts, toen ik na mijn bevalling weer voor het eerst ongesteld werd, ben ik direct de pil gaan slikken alleen bleef ik maar bloed verliezen heb dit zes weken aangezien ben toen teruggegaan en heb er toen een hormoonkuur bij gekregen, had inmiddels wel behoorlijk bloedarmoede opgelopen, dus kreeg er ook gelijk een "ijzer"kuurtje bij. Die hormoonkuur hielp het bloeden stopte, en daarna verliep het met de pil normaal, geen bloedverlies meer tijdens de slikweken.
zaterdag 1 januari 2011 om 23:27
Oei ik google wel allemaal hele enge verhalen op hormoonkuur. Maar het is dan de bedoeling op een bloeding op gang te wekken zodat de boel weer helemaal schoon / leeg word gemaakt van binnen? Is die bloeding dan ook super erg of als een normale menstruatie?
Mijn verlof zit er namelijk vanaf maandag weer op en als het echt een enorme bloeding gaat worden zoals ik bij sommige verhalen lees, dan zie ik mezelf al lopen op het werk...
Mijn verlof zit er namelijk vanaf maandag weer op en als het echt een enorme bloeding gaat worden zoals ik bij sommige verhalen lees, dan zie ik mezelf al lopen op het werk...
zondag 2 januari 2011 om 07:54
Waarom stop je niet even met de pil zodat je lichaam rust krijgt.
En dan begin je weer met de pil zodra je 2 normale menstruaties hebt gehad?
Het lijkt mij dat je lichaam gewoon even rust nodig heeft.
Ben je niet bang dat je met een hormoonkuur of een stootkuur juist je hormonen op hol brengt?
Na al mijn zwangerschappen ben ik pas weer met de pil begonnen toen ik weer een normale menstruatie kreeg en ja dat kon een maand of 3 duren.
Maar goed iedere vrouw is weer anders.
En dan begin je weer met de pil zodra je 2 normale menstruaties hebt gehad?
Het lijkt mij dat je lichaam gewoon even rust nodig heeft.
Ben je niet bang dat je met een hormoonkuur of een stootkuur juist je hormonen op hol brengt?
Na al mijn zwangerschappen ben ik pas weer met de pil begonnen toen ik weer een normale menstruatie kreeg en ja dat kon een maand of 3 duren.
Maar goed iedere vrouw is weer anders.
zondag 2 januari 2011 om 10:01
Hmmm.....gebruiken jullie het originele merk of de goedkopere variant van de microgynon? zelf slik ik de microgynon 30 en met de goedkopere/ merklozeloze variant had ik ook last van doorbraakbloedingen. Over gestapt naar het origineel en nergens meer last van. Misschien dat het voor jullie ook gaat werken!
zondag 2 januari 2011 om 10:28
Ik gebruik de originele variant. Dus dat kan al niet meer helpen 
Ik twijfel nu dus tussen stoppen met de pil, of de hormoonkuur.
Denk dat ik eerst de hormoonkuur nog wil proberen en anders toch maar ga stoppen met de pil voorlopig.
Heb het niet zo met dat gedoe met condooms enzo maar alles beter dan 3 weken ongesteld zijn.

Ik twijfel nu dus tussen stoppen met de pil, of de hormoonkuur.
Denk dat ik eerst de hormoonkuur nog wil proberen en anders toch maar ga stoppen met de pil voorlopig.
Heb het niet zo met dat gedoe met condooms enzo maar alles beter dan 3 weken ongesteld zijn.
zondag 2 januari 2011 om 10:35
zondag 2 januari 2011 om 10:48
Erwt, dat is op zich ook wel een positieve reactie. Ik las op google dat ik het 3 maanden aan moest zien. Aangezien ik nu met de 3e pilstrip bezig ben dacht ik.. ik heb het netjes 3 maanden aangezien maar het is nog steeds net zo erg. Maar het kan dus nog steeds goed komen...
Pff.. Had jij af en toe doorbraakbloedingen of ging het net zo lang door tot je weer officieel ongesteld moest worden?
Hier stopt het namelijk niet meer en gaat dus vanaf nu nog 3 weken zo door
pff...
Pff.. Had jij af en toe doorbraakbloedingen of ging het net zo lang door tot je weer officieel ongesteld moest worden?
Hier stopt het namelijk niet meer en gaat dus vanaf nu nog 3 weken zo door

zondag 2 januari 2011 om 10:55
Klopt het dat die hormoonkuur een progesteronkuur is? (aangezien mijn huisarts straks geen flauw idee heeft waar ik het over heb..)
Dit heb ik namelijk gevonden op google..
Wat kan een vrouw op dat moment doen?
“In het geval van een hormonale disbalans doen vrouwen er goed aan een progesteronkuur te halen bij de
huisarts. Door het toevoegen van progesteron stopt namelijk het bloeden. Zodra je met de kuur stopt wordt
het baarmoederslijmvlies afgestoten en begint een vrouw te vloeien. Dit duurt doorgaans een week, waarna
het lichaam het systeem zelf weer kan oppakken. Meestal is één progesteronkuur voldoende om de hormonen
weer in balans te krijgen.”
Ik neem aan dat de boel gewoon uit balans is. Aangezien de pil het vroeger prima deed. Maar goed, misschien ook logisch, 9 maanden niet ongesteld geweest, andere hormonen door de zwangerschap, daarna ineens weer de pil...
Ik ga toch maar bellen morgen!
Dit heb ik namelijk gevonden op google..
Wat kan een vrouw op dat moment doen?
“In het geval van een hormonale disbalans doen vrouwen er goed aan een progesteronkuur te halen bij de
huisarts. Door het toevoegen van progesteron stopt namelijk het bloeden. Zodra je met de kuur stopt wordt
het baarmoederslijmvlies afgestoten en begint een vrouw te vloeien. Dit duurt doorgaans een week, waarna
het lichaam het systeem zelf weer kan oppakken. Meestal is één progesteronkuur voldoende om de hormonen
weer in balans te krijgen.”
Ik neem aan dat de boel gewoon uit balans is. Aangezien de pil het vroeger prima deed. Maar goed, misschien ook logisch, 9 maanden niet ongesteld geweest, andere hormonen door de zwangerschap, daarna ineens weer de pil...
Ik ga toch maar bellen morgen!
woensdag 5 januari 2011 om 21:54
zondag 20 februari 2011 om 20:38
Ik heb die doorbraakbloedingen ook jarenlang gehad (wel een jaar of 6) Ook 3 van de 4 weken bloedverlies...en slikte ook de pil. Naar gyneacoloog (hoe schrijf je dit????) geweest en al maar die konden geen oorzaak vinden.
Bij mij is het na de zwangerschap juist over gegaan. Denk dat het met hormoonhuishouding te maken heeft. Zou het ook niet weten.
Weet wel hoe rot het is om het te hebben. Liep meer met maandverband dan zonder.....bah. Vooral in de zomer baalde ik dan zo erg.
Hoop voor jou dat het snel over gaat. Misschien wat hier al gezegd is door iemand even zonder pil en na een paar maanden weer met de pil beginnen?
En misschien toch een andere pil proberen?
Ik heb ook heel veel verschillende pillen gehad totdat ik die doorbraakbloedingen niet meer had.
Bij mij is het na de zwangerschap juist over gegaan. Denk dat het met hormoonhuishouding te maken heeft. Zou het ook niet weten.
Weet wel hoe rot het is om het te hebben. Liep meer met maandverband dan zonder.....bah. Vooral in de zomer baalde ik dan zo erg.
Hoop voor jou dat het snel over gaat. Misschien wat hier al gezegd is door iemand even zonder pil en na een paar maanden weer met de pil beginnen?
En misschien toch een andere pil proberen?
Ik heb ook heel veel verschillende pillen gehad totdat ik die doorbraakbloedingen niet meer had.
maandag 21 februari 2011 om 04:58
Vaak willen die bloedingen wel stoppen als je een extra tabletje van de pil inneemt.
En die stopweek zou ik overslaan voorlopig, gewoon een paar strips achter elkaar doorslikken om het bloeden te onderdrukken.
E.e.a. uiteraard in overleg met je arts. Maar zo heb ik dat aangepakt en vele anderen met mij.
En die stopweek zou ik overslaan voorlopig, gewoon een paar strips achter elkaar doorslikken om het bloeden te onderdrukken.
E.e.a. uiteraard in overleg met je arts. Maar zo heb ik dat aangepakt en vele anderen met mij.