Doorslaaptips
woensdag 8 januari 2014 om 20:12
Klinkt makkelijk maar stop met je druk maken. We worden allemaal af en toe wakker 's nachts. De meeste mensen slapen meteen weer in en weten er niks meer van, waarschijnlijk wordt jij meteen 'echt' wakker en baal je daarvan. Begrijpelijk, maar je helpt jezelf niet! Ik zou gewoon accepteren dat je af en toe wakker wordt 's nachts en dan merk je (is mijn ervaring) dat het steeds minder vaak voorkomt.

woensdag 8 januari 2014 om 20:37
quote:Elmira schreef op 08 januari 2014 @ 20:12:
Klinkt makkelijk maar stop met je druk maken. We worden allemaal af en toe wakker 's nachts. De meeste mensen slapen meteen weer in en weten er niks meer van, waarschijnlijk wordt jij meteen 'echt' wakker en baal je daarvan. Begrijpelijk, maar je helpt jezelf niet! Ik zou gewoon accepteren dat je af en toe wakker wordt 's nachts en dan merk je (is mijn ervaring) dat het steeds minder vaak voorkomt.
Heel regelmatig is bij mij 5 dagen in de week en daardoor presteer ik overdag minder wat weer lastig is ivm werk.
@Anna: Wat is een goede doorslaper? Ik heb al heel wat geprobeerd.
Heel regelmatig is bij mij 5 dagen in de week en daardoor presteer ik overdag minder wat weer lastig is ivm werk.
@Anna: Wat is een goede doorslaper? Ik heb al heel wat geprobeerd.
woensdag 8 januari 2014 om 20:54
Geen tips maar ik lees graag even mee, herken het probleem!
Gisteravond om 00.00 uur naar bed, duurde zeker een half uur voor ik sliep. Om 05.00 uur wakker geworden en niet meer geslapen tot de wekker om 07.00 uur ging.
Soms vermoed ik dat het aan een hormoonomslag in mijn lichaam te wijten is. De nacht voordat mijn menstruatie doorbreekt kan ik niet (echt helemaal niet) slapen. Geen idee of hormoonschommelingen de oorzaak zijn maar weet wel dat echt niets helpt, om moedeloos van te worden.
Gisteravond om 00.00 uur naar bed, duurde zeker een half uur voor ik sliep. Om 05.00 uur wakker geworden en niet meer geslapen tot de wekker om 07.00 uur ging.
Soms vermoed ik dat het aan een hormoonomslag in mijn lichaam te wijten is. De nacht voordat mijn menstruatie doorbreekt kan ik niet (echt helemaal niet) slapen. Geen idee of hormoonschommelingen de oorzaak zijn maar weet wel dat echt niets helpt, om moedeloos van te worden.
woensdag 8 januari 2014 om 20:59
quote:KarendeGroot schreef op 08 januari 2014 @ 20:54:
Soms vermoed ik dat het aan een hormoonomslag in mijn lichaam te wijten is. De nacht voordat mijn menstruatie doorbreekt kan ik niet (echt helemaal niet) slapen. Geen idee of hormoonschommelingen de oorzaak zijn maar weet wel dat echt niets helpt, om moedeloos van te worden.Zou heel goed iets hormonaals kunnen zijn. Ik heb het ook. In de hele week dat ik ongesteld ben en ook in de paar dagen voordat ik ongesteld moet worden.
Soms vermoed ik dat het aan een hormoonomslag in mijn lichaam te wijten is. De nacht voordat mijn menstruatie doorbreekt kan ik niet (echt helemaal niet) slapen. Geen idee of hormoonschommelingen de oorzaak zijn maar weet wel dat echt niets helpt, om moedeloos van te worden.Zou heel goed iets hormonaals kunnen zijn. Ik heb het ook. In de hele week dat ik ongesteld ben en ook in de paar dagen voordat ik ongesteld moet worden.
woensdag 8 januari 2014 om 21:13
Hier ook doorslaapprobleem, inslapen lukt meestal wel. Ik denk ook dat het hormonaal is, overgangsgedoe
Ik gebruik sinds een paar maanden af en toe Sleepjuice, is een slaapmiddel op kruidenbasis. Het is alleen via internet te bestellen. Het is me zelfs gelukt om uit te slapen in de kerstvakantie!
Eerst werkte het niet echt, was een beetje uitproberen met de dosering. Maar nu helpt het meestal goed, ik word nog wel wakker maar blijf lekker doezelig en slaap snel weer verder. Het is echt heerlijk om af en toe een hele nacht, soms wel 8 of 9 uur te slapen na jaren met meestal 5-6 uur max.
Ik heb eerder wel melatonine geprobeerd, dat hielp nauwelijks.
Ik gebruik sinds een paar maanden af en toe Sleepjuice, is een slaapmiddel op kruidenbasis. Het is alleen via internet te bestellen. Het is me zelfs gelukt om uit te slapen in de kerstvakantie!
Eerst werkte het niet echt, was een beetje uitproberen met de dosering. Maar nu helpt het meestal goed, ik word nog wel wakker maar blijf lekker doezelig en slaap snel weer verder. Het is echt heerlijk om af en toe een hele nacht, soms wel 8 of 9 uur te slapen na jaren met meestal 5-6 uur max.
Ik heb eerder wel melatonine geprobeerd, dat hielp nauwelijks.
lientjes wijzigde dit bericht op 08-01-2014 21:15
Reden: .
Reden: .
% gewijzigd
woensdag 8 januari 2014 om 21:41
Laat je vitamine D waarde eens checken.
Niet doorslapen kan een symptoom zijn van vitamine D gebrek.
Ik had het ook en daarnaast nog meer klachten.
Een simpele stootkuur via de huisarts kan je vitaminewaarde weer omhoog brengen. Ik slaap sindsdien weer als een roosje en de andere klachten zijn ook verdwenen.
Niet doorslapen kan een symptoom zijn van vitamine D gebrek.
Ik had het ook en daarnaast nog meer klachten.
Een simpele stootkuur via de huisarts kan je vitaminewaarde weer omhoog brengen. Ik slaap sindsdien weer als een roosje en de andere klachten zijn ook verdwenen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

donderdag 9 januari 2014 om 16:45
Heb je het al eens besproken met je huisarts? Misschien zijn er lichamelijke oorzaken. Het zou goed door hormonen kunnen komen.
Bij mij zelf ligt wel of niet goed slapen vaak aan emoties (boos, verdrietig) die ik heb opgekropt.
Er zijn theorieen dat bepaalde tijdstippen met bepaalde emoties te maken hebben. Misschien kun je iets met de MIR-methode: http://www.mirmethode.nl/ ... oor-slapen-wakker-liggen/
Het komt heel zweverig over, maar ik heb er wel baat bij gehad.
Bij mij zelf ligt wel of niet goed slapen vaak aan emoties (boos, verdrietig) die ik heb opgekropt.
Er zijn theorieen dat bepaalde tijdstippen met bepaalde emoties te maken hebben. Misschien kun je iets met de MIR-methode: http://www.mirmethode.nl/ ... oor-slapen-wakker-liggen/
Het komt heel zweverig over, maar ik heb er wel baat bij gehad.
donderdag 9 januari 2014 om 19:25
Vroeger (middeleeuwen) was het heel gewoon om snachts even wakker te zijn
http://www.isgeschiedenis ... storische_slaapgewoonten/
http://www.isgeschiedenis ... storische_slaapgewoonten/
donderdag 9 januari 2014 om 19:52
Een echte oplossing is mijn Link natuurlijk niet. Maar jezelf realiseren dat het niet raar of erg is dat je wakker bent s nachts scheelt stress hier over.
Ik heb het ook een tijdje gehad en maakte me er ook zorgen over. Ik ben op een gegeven moment maar gewoon gaan lezen tot ik weer moe was.
Accepteren dat je nou eenmaal wel eens even wakker bent, iets rustigs gaan doen, dan slaap je vanzelf wel weer in.
Nu geen last meer van, maar als het weer terug komt, tja, dan is het maar zo. Heb nog wel een stapel boeken
Ik heb het ook een tijdje gehad en maakte me er ook zorgen over. Ik ben op een gegeven moment maar gewoon gaan lezen tot ik weer moe was.
Accepteren dat je nou eenmaal wel eens even wakker bent, iets rustigs gaan doen, dan slaap je vanzelf wel weer in.
Nu geen last meer van, maar als het weer terug komt, tja, dan is het maar zo. Heb nog wel een stapel boeken
donderdag 9 januari 2014 om 22:38
Ik heb al jaren problemen met slapen, en inderdaad ook met doorslapen. Maar dat laatste loste zich op toen ik ermee naar een slaapdokter ging. Die raadde me aan om mijn slaap meer te centreren en natuurlijk om op regelmatige tijden te gaan slapen. Om mij helemaal te 'resetten' liet ze mij in de eerste dagen 7 uur slapen. Dat is natuurlijk net te weinig, maar zo raakt je lichaam eraan gewend door te slapen. Ik moest altijd om 7 uur op, dus ging om 23 uur naar bed en deed om 21 uur de schermen uit en het licht op gedempt. De eerste dagen is het echt even doorbijten met 7 uur slaap, maar je merkt dat je dieper gaat slapen en dus niet wakker wordt.
En oh ja, geen inspannende dingen doen voor je gaat slapen. Sporten kan bijvoorbeeld beter in de middag of de ochtend!
En oh ja, geen inspannende dingen doen voor je gaat slapen. Sporten kan bijvoorbeeld beter in de middag of de ochtend!

donderdag 9 januari 2014 om 22:46
quote:ch4rlie schreef op 09 januari 2014 @ 19:25:
http://www.isgeschiedenis ... storische_slaapgewoonten/Hee wat grappig zeg!
http://www.isgeschiedenis ... storische_slaapgewoonten/Hee wat grappig zeg!