Droge huid rondom ogen
zaterdag 5 mei 2018 om 09:54
Ik heb jullie hulp nodig; sinds een week of twee heb ik opeens droge plekken op mijn oogleden. Onder en boven. Het schilfert enorm. Vaseline heb ik geprobeerd, normale dagcrème en Q10. Niets helpt langer dan dat het de crème duurt om op te drogen. M’n ogen gaan ook nog eens behoorlijk tranen van al die crèmes, zodat de huid naast mijn ooghoeken ook nog eens rood en gevoelig is geworden.
Wat zou hier aan de hand zijn? En beter nog: wat doe ik eraan?
Wat zou hier aan de hand zijn? En beter nog: wat doe ik eraan?
zaterdag 5 mei 2018 om 10:02
ik heb er ook regelmatig last van, bij mij is het een combinatie van reactie op stress, gevoeligheid voor weersveranderingen en schommelende suikerwaarden
belangrijk is om eerst zeker te weten dat het 'gewoon' uitdroging is en geen huidschimmel of vorm van exczeem
ik smeer meestal met dream cream van lush, afgewisseld met gewone kokosolie en daarmee is het vaak snel weer weg. en ook veel water drinken helpt
belangrijk is om eerst zeker te weten dat het 'gewoon' uitdroging is en geen huidschimmel of vorm van exczeem
ik smeer meestal met dream cream van lush, afgewisseld met gewone kokosolie en daarmee is het vaak snel weer weg. en ook veel water drinken helpt
zaterdag 5 mei 2018 om 10:16
vooral oppassen met allerlei verschillende dingen er na elkaar op te smeren, daarmee maak je het alleen maar onrustig en je weet niet wat voor bestanddelen erin zitten waar de huid misschien nog meer geïrriteerd van kan raken
dan blijf je aan de gang
als t mijn ogen waren zou ik nu met een eenvoudig vet gaan smeren (dus kokosolie), want dat heeft een langere 'looptijd' dan de meeste cremes
de komende week kan de zon ook wel een handje helpen namelijk (bij mij trekt het dan altijd snel weg, mits ik het tegelijk goed vet hou)
als t dan met een week nog niet weg is zou ik wel naar de huisarts gaan denk ik
maar dat is wat ik zou doen en geen medisch advies over wat jij moet doen, ff voor de duidelijkheid!
dan blijf je aan de gang
als t mijn ogen waren zou ik nu met een eenvoudig vet gaan smeren (dus kokosolie), want dat heeft een langere 'looptijd' dan de meeste cremes
de komende week kan de zon ook wel een handje helpen namelijk (bij mij trekt het dan altijd snel weg, mits ik het tegelijk goed vet hou)
als t dan met een week nog niet weg is zou ik wel naar de huisarts gaan denk ik
maar dat is wat ik zou doen en geen medisch advies over wat jij moet doen, ff voor de duidelijkheid!
zaterdag 5 mei 2018 om 11:53