Gezondheid alle pijlers

Droge neus als ik wakker wordt..waarom?

06-08-2010 10:43 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Vaak heb ik als ik wakker word een hele droge neus, net alsof ik verhouden ben (of moet worden). Maar als ik eenmaal wakker ben, gedouched heb en alles..is er niets meer aan de hand.

Waar ligt dit aan en hoe los ik dit op?

De balkondeur staat 's nachts open (of op een flinke kier). Dus frisse lucht is er voldoende.

Heeft een van jullie een idee en hebben jullie dat zelf ook wel eens?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes Gevondenvoorwerp
Misschien is het er te droog.

Een bakje of glaasje water naast je bed al geprobeerd?

En anders gewoon natte watten in je neus doen
"ik ben het, Barbabelladingdong"
haha, ik zie het al helemaal voor me, met die watten in mijn neus:)

Dat van het bakje of glaasje water heb ik nog niet geprobeerd. Zal ik eens doen! Dankje!
Het kan zijn dat je huis inderdaad gewoon te droog is.

Vroeger hingen mensen wel een bakje water aan de verwarming om de luchtvochtigheid een beetje op peil te houden...

maar er zijn tegenwoordig natuurlijk ook "reinigende ontvochtigers met ionentechnologie" blabla dingen.

Viva la vida
ndh, dat is vooral in de winter als de verwarming de bakjes laat verdampen, daar heb je in de zomer niet zo heel veel aan.

Het helpt dan net zo goed als een glaasje water naast je bed
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 06 augustus 2010 @ 11:16:

ndh, dat is vooral in de winter als de verwarming de bakjes laat verdampen, daar heb je in de zomer niet zo heel veel aan.

Het helpt dan net zo goed als een glaasje water naast je bed Heb jij weer gelijk in! Wat dom, niet bij nagedacht.
Viva la vida
Misschien neus je te veel?

Dat is juist ook het gekke. Ik verwacht dit wel in de winter (heeft dan bijna iedereen wel eens last van), maar met dit weer toch niet?

En toch, mijn vriend en ik hebben er allebei last van..
@Boogje: haha
Boogje! Hi!

Ontopic: Heb je niet sinds kort een nieuw "iets" (kastje, kapstok, ....) in je slaapkamer staan?
Viva la vida
Hey ndh!..

interessante vraag van dat nieuwe kastje... heb je pas iets geschilderd trouwens?
Ja, ik dacht aan dampend spaanplaat of - zoals jij schrijft - drogende verf ofzo. Vloerbedekking.....
Viva la vida
Bedankt voor jullie reacties.

Vannacht heb ik een bakje water op het nachtkastje gezet, deuren wijdopen..en weer wakker met droge neus en ook een droge keel.

Verder hebben we niets nieuws in de slaapkamer gezet en geverft hebben we ook niet..

Heeft iemand nog andere ideeen?
Misschien kun je niet zo goed tegen huisstofmijt.

Daar zijn allerlei dingen tegen (slaapkamer zoveel mogelijk stofvrij houden, anti-allergene hoezen en lakens).

Verder kun je voordat je gaat slapen je neus sprayen met een babyneusspray met zout water en 's morgens ook.
Cum non tum age
ik heb exact hetzelfde! en slaap ook altijd met mijn raam open. ik denk dat ik ergens allergisch voor ben maar kan maar niet ontdekken wat, de slaapkamer wordt heel veel gezogen ivm allergie. maarrrr ik doe voor het slapen vaseline in mijn neus...klinkt wellicht vreemd maar zo voorkom ik dus dat mijn neus zo droog wordt, wat ik een heel akelig gevoel vind.
Vaseline in de neus doen is niet zo gek, zo ben ik vorige zomer mijn zwangerschap doorgekomen i.v.m. hooikoorts
Misschien is een neuswarmer/vochtvasthouder iets voor je..?

Het kan goed zijn dat het aan stof ligt. We wonen hier nu drie maanden en dit huis is behoorlijk snel stoffig. Onder het bed ligt dan echt een dikke laag. Ik denk dat we er zo'n een keer in de week onder vegen..(voor mijn gevoel ligt er dan veel stof..maar ik ben ook niet echt zo'n schoonmaakdiva:)..)

Onze stofzuiger is kapot, eerdaags zullen we wel een nieuwe kopen. Daar kunnen we meer stof mee wegkrijgen denk ik dan alleen maar door te vegen.

En tot die tijd vaker vegen misschien? Het valt te proberen..
Het kan inderdaad goed komen van het stof. Mijn man heeft precies dezelfde klachten zodra er weer nodig gestofzuigd of gedweild moet worden. Een stofzuiger haalt lang zoveel stof niet weg als een dweil of Swiffer, misschien kan je dat eens proberen? Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven