Gezondheid alle pijlers

Droog ooglid

28-02-2018 00:03 12 berichten
Eens in de zoveel tijd heb ik een droog ooglid aan m’n rechter oog. Heel vervelend want het jeukt ( dus krab ik het snachts ook nog eens open waardoor het ook zeer gaat doen. ) het is rood en het ziet er niet er niet uit.. ik gebruik standaart elke avond oogcréme van clinique om dit te voorkomen maar helpt blijkbaar geen zak. Al vaseline geprobeerd maar helpt helaas ook niet. Wie heeft een wonder middel voor mij???

X Sanne
Alle reacties Link kopieren
De huisarts.
Zou eczeem kummen zijn, dan werkt vettig houden en zo nodig wat creme van je huisarts het beste.
Mijn eerste ingeving was kokosolie proberen, maar misschien is het wel een schimmeltje en kun je voor de zekerheid beter even naar de huisarts.
Misschien irriteert je huidcreme je? Bepaalde componenten worden opgenomen in de buitenste huidlaag en migreren een heel eind, wel zo'n vier, vijf centimeter en komen via je wimperranden in je ogen terecht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Herkenbaar. Bij mij eczeem. Van de huisarts een crème gekregen. Heel langzaamaan is het beter gegaan.
Ik herken het. Ik had het ook. Alleen dan aan beide ogen en vaak ook nog eronder. Ik leek wel een panda. Volgens mij kwam het gewoon door het weer.

Ik heb uiteindelijk Oridza zalf erop gedaan. Verdween als sneeuw voor de zon. Af en toe nog wel smeren, want anders komt het terug met dit weer.
Huisarts
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-03-2018 14:43
Reden: Spam
95.83% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-03-2018 14:42
Reden: Spam
95.83% gewijzigd
Het kan ook een schimmeltje zijn, dus ik sluit me aan bij de anderen, laat de huisarts even kijken.
Ik gebruik elke morgen een beetje Bepanthen. Anders ook droge en rode oogleden. Maar als het eczeem oid is zal dit niet afdoende zijn ws.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven