Droogbedcursus Diaconessenhuis Meppel
vrijdag 17 januari 2014 om 10:56
Heeft iemand van jullie, of weten jullie misschien van anderen, ervaringen over de droogbedcursus van het Diaconessenhuis in Meppel? Het is een klinische opname van maandag t/m vrijdag. M'n dochter, 12 jaar, komt er voor in aanmerking en kan volgende maand opgenomen worden. Het is natuurlijk best spannend voor haar, zeker ook omdat er geen bezoek ontvangen mag worden. Contact via Skype is wel mogelijk. De reden hiervoor is de afstand die sommige ouders moeten afleggen. Een groepje bestaat uit 6 of 8 personen (weer ik niet meer precies). Sommige kinderen zouden dan wel bezoek krijgen en anderen misschien niet. Voor ons is het ook dik een uur rijden, maar ik zou absoluut dagelijks langsgaan als het mocht. Ik begrijp het wel dat daarin 1 lijn getrokken wordt. We zijn natuurlijk voor intake geweest en het gevoel is goed, maar toch ben ik dus benieuwd naar ervaringen. Niet alleen over de cursus, maar ook over het verblijf. M'n dochter heeft zo snel last van heimwee. Maar ja, elke nacht bedplassen is natuurlijk ook niet fijn.
vrijdag 17 januari 2014 om 13:34
Als je je druk maakt over de heimwee, dan zou ik dat (zonder je dochter erbij) bespreken met het ziekenhuis.
Als die cursus daar al vaker gegeven is, dan hebben ze echt al wel vaker met dit bijltje gehakt. Probeer het te laten gaan, zie het als een kans voor je dochter en probeer je eigen zorgen niet op haar over te brengen.
Misschien is het een leuk idee om er iets feestelijks van te maken? Als ze een weekje weg is, is dat ook een mooie gelegenheid om haar kamer bijvoorbeeld van een nieuw behangetje/verfje te voorzien? Denk in kansen, niet in problemen....
Succes!
Als die cursus daar al vaker gegeven is, dan hebben ze echt al wel vaker met dit bijltje gehakt. Probeer het te laten gaan, zie het als een kans voor je dochter en probeer je eigen zorgen niet op haar over te brengen.
Misschien is het een leuk idee om er iets feestelijks van te maken? Als ze een weekje weg is, is dat ook een mooie gelegenheid om haar kamer bijvoorbeeld van een nieuw behangetje/verfje te voorzien? Denk in kansen, niet in problemen....
Succes!
vrijdag 17 januari 2014 om 14:00
quote:catootje68 schreef op 17 januari 2014 @ 12:48:
@Hangmat: voorzover ik weet is dit de enige plek in Nederland waar een dergelijke training op deze manier aangeboden wordt.
Dat is niet waar hoor. Klinische droogbedtrainingen worden in diverse ziekenhuizen in NL aangeboden. Wellicht dat de vorm wat zal verschillen, maar de essentie is hetzelfde. Of is dit een bijzondere training? Wil je er in dat geval wat meer over vertellen (puur uit interesse van mijn kant). Hier mogen de ouders overigens wel langskomen, maar is ook maar beperkt idd. De verantwoordelijkheid voor de training wordt zo echt bij het kind gelegd, en ouders blijven ook niet slapen (wat normaal wel gebruikelijk is op een kinderafdeling natuurlijk). Echter, in het ziekenhuis zijn ze het dus wel gewend bij deze kinderen. Gaat normaal gesproken echt heel goed. Extra aandacht in de avond bij heimwee. Er zijn meer kinderen samen. Maar ik snap dat je er tegenop ziet! Hoe kijkt je dochter er tegenaan?
@Hangmat: voorzover ik weet is dit de enige plek in Nederland waar een dergelijke training op deze manier aangeboden wordt.
Dat is niet waar hoor. Klinische droogbedtrainingen worden in diverse ziekenhuizen in NL aangeboden. Wellicht dat de vorm wat zal verschillen, maar de essentie is hetzelfde. Of is dit een bijzondere training? Wil je er in dat geval wat meer over vertellen (puur uit interesse van mijn kant). Hier mogen de ouders overigens wel langskomen, maar is ook maar beperkt idd. De verantwoordelijkheid voor de training wordt zo echt bij het kind gelegd, en ouders blijven ook niet slapen (wat normaal wel gebruikelijk is op een kinderafdeling natuurlijk). Echter, in het ziekenhuis zijn ze het dus wel gewend bij deze kinderen. Gaat normaal gesproken echt heel goed. Extra aandacht in de avond bij heimwee. Er zijn meer kinderen samen. Maar ik snap dat je er tegenop ziet! Hoe kijkt je dochter er tegenaan?
vrijdag 17 januari 2014 om 14:04
@Sassafras, we zien het absoluut ook als een kans, hoor! Heerlijk voor haar als ze straks ergens onbezorgd kan logeren. En we gaan er absoluut een feestje van maken als ze weer thuis komt.
@Nicky987, kun je er hier niet iets over zeggen?
Wat we hebben begrepen is dat er een zeer ervaren team is die, afgezien van het trainen, ook een leuk programma voor de kinderen hebben klaarstaan. Zwemmen, klimbos, gezellige avonden, etc. Ook mogelijkheden om huiswerk te maken. Ik ben erg benieuwd.
@Nicky987, kun je er hier niet iets over zeggen?
Wat we hebben begrepen is dat er een zeer ervaren team is die, afgezien van het trainen, ook een leuk programma voor de kinderen hebben klaarstaan. Zwemmen, klimbos, gezellige avonden, etc. Ook mogelijkheden om huiswerk te maken. Ik ben erg benieuwd.
woensdag 9 april 2014 om 16:51
Zoonje van 13 plaste elke dag in bed. Zelfs mt uithalen. Hij ging om 9 uur slapen en we haalden hem er om half11 er weer uit. Dit ging eerst goed maar later helemaal mis. half januari begonnen met de droogbedtraining ziekenhuis hengelo (ov). Nu inmiddels al 2 maanden droog. Zelf zonder uithalen. Hij wordt nu altijd wakker van een volle blaas. Super is dit.