Gezondheid alle pijlers

dry needling triggerpoint behandeling; iemand ervaring?

11-10-2012 10:19 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
.

Even kort omschrijven, ze brengen een naald in een spier, tot aan het triggerpoint (en dat voel je, niet zo aangenaam, dus!), hij behandelde een paar punten, ik had dus een paar naalden in die zone, en (daar vind ik nergens iets over terug) hij sloot die naalden aan een bepaald toestel waardoor je stroomstootjes/spiersamentrekkingen kreeg, het was een soort combinatie van elektro-stimulatie en dry-needle therapie, of beter gezegd elektro stimulatie op die naalden,... iemand nog mee?

Die elektro op die naalden dat duurde zo een kleine 10 min., niet echt aangenaam , ik heb al aangenamere behandelingen gehad!

Iemand ervaring met dit soort therapie? Helpt het? Ik heb nu heel veel hoofd/ aangezichtspijn, komt dit nog voor na een behandeling?

De bedoeling is dat ik hierdoor minder pijn in die zone ga krijgen, zodat de oefentherapie weer 100% kan verder gezet worden.

ps; naar herkenbaarheid zal ik later een paar termen wissen
ik heb er wel eens van gehoord, maar geen ervaring mee. Maar heeft de therapeut dit niet eerst met je overlegd, en uitgelegd wat het inhield?
Hoi, ik heb recentelijk een behandeling gehad aan mijn kuiten, ik had extreem hoge spier spanning in mijn kuiten. Ik heb 6 behandelingen gehad, maar alleen met naalden prikken en daaraan draaien, het deed verrot veel pijn. Ook de dagen erna leken mijn spieren bont en blauw.

Maar, het resultaat was erg goed. Ik heb veel minder last van mijn kuiten.

ik vind je Fysio wel erg enthousiast met ook al onder stroom zetten.
quote:Bella1 schreef op 11 oktober 2012 @ 10:34:

ik heb er wel eens van gehoord, maar geen ervaring mee. Maar heeft de therapeut dit niet eerst met je overlegd, en uitgelegd wat het inhield?

Hij stelde die therapie voor n.a.v teveel pijn, en vroeg of ik daar open voor stond,...ivm dit soort therapieën heb ik altijd een afwachtende houding, maar sta er wel open voor.

Hij gaf de doelstelling van de therapie, het effect, e.a. uitgelegd eens de naalden er in zaten.

Nu, ik neem hem niks kwalijk, hoor
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 11 oktober 2012 @ 10:46:

Hoi, ik heb recentelijk een behandeling gehad aan mijn kuiten, ik had extreem hoge spier spanning in mijn kuiten. Ik heb 6 behandelingen gehad, maar alleen met naalden prikken en daaraan draaien, het deed verrot veel pijn. Ook de dagen erna leken mijn spieren bont en blauw.

Maar, het resultaat was erg goed. Ik heb veel minder last van mijn kuiten

Goed dat jij een positief effect gehad hebt, is voor mij hoopgevend, gn hoofdpijn gehad nadien?

ik vind je Fysio wel erg enthousiast met ook al onder stroom zetten.Tja, dat lijkt me ook nogal heftig, en zo te voelen ook, en daar vind ik maar weinig over terug...
Zelf geen ervaring, maar een kennis van me wel en zij was er erg enthousiast over! Ook voor haar schouder, die van haar was ooit gescheurd of ontstoken geweest en sindsdien pijnlijke en zwakke plek. Sinds de dry needle therapie veel minder pijn.

Hoop dat het voor jou ook zo goed gaat werken!
Wel ervaring met dry needling (rug) maar niet i.c.m. stroomstootjes. Mij heeft het erg goed geholpen. De eerste paar keer vond ik pijnlijk, daarna werd het minder.
I would rather shit in my hands and clap
De pijn werd bij mij ook steeds minder, dus dat is positief.

Ik zou de volgende keer bij je fysio goed aangeven dat je veel pijn hebt gehad en eventueel vragen om het elektrische gedeelte achterwege te laten.

Als de pijn in de loop van de dag niet afneemt zou ik de Fysio nog even bellen.
buaya@ thanks, de "spierfunctie stoornis" zal er niet mee opgelost worden, enkel de pijn dat dit met zich meebrengt.

Dat is best ok, als ik daardoor mijn oefentherapie beter aankan:-)

Tialtnogo@heb dit nog gehoord dat de volgende behandelingen minder felle reacties uitlokken, duimen maar

Kaaaatje@ Ga ik doen, ik hou het bijna niet door pijn aan mijn hoofd, lijkt op een migraine-aanval, ik kap vlug een dafalgan achterover, en hoop dat het beter wordt...
Ik heb het ook maanden gehad, alleen werden de naaldjes niet aangesloten op een apparaat maar deed mijn fysio dat handmatig.

Crisis zeg, wat was dat pijnlijden...

Uiteindelijk wist mijn fysio het eigenlijk niet meer omdat er op den duur geen verbetering meer in zat en moest er tape op. Dat werkte aanzienlijk beter. Ik kom steeds meer en meer van mijn pijnlijke schouder af.
quote:tess97 schreef op 11 oktober 2012 @ 16:20:

Ik heb het ook maanden gehad, alleen werden de naaldjes niet aangesloten op een apparaat maar deed mijn fysio dat handmatig.

Crisis zeg, wat was dat pijnlijden...

Uiteindelijk wist mijn fysio het eigenlijk niet meer omdat er op den duur geen verbetering meer in zat en moest er tape op. Dat werkte aanzienlijk beter. Ik kom steeds meer en meer van mijn pijnlijke schouder af.pff, niet te doen...fijn dat het voor jou beter ging met de tape uiteindelijk, ik zie sinds de revalidatie ook geen beterschap (ben nog maar 3 weken bezig), alleen een hoop meer pijn , je zou er het inderdaad niet meer weten
ik bedoel; je zou het inderdaad niet meer weten
Ik heb het ook gedaan ivm fibromyalgie. 6 behandelingen. Het deed bij mij zo veel pijn dat we na 6 behandelingen gestopt zijn. Ik heb liggen huilen als een klein kind.
Mijn fysio zei me gieteren ook dat ik heel wat napijn mocht verwachten, mocht me behelpen met dafalgans (hi, heb ik al gedaan) en nu komt; ik moest veel water drinken, dan zou de vrij gekomen afvalstoffen sneller afvoeren, misschien heb ik te weinig gedronken en heb ik er zo een hoofdpijn van, toch raar, hé
quote:Poof schreef op 11 oktober 2012 @ 18:56:

Ik heb het ook gedaan ivm fibromyalgie. 6 behandelingen. Het deed bij mij zo veel pijn dat we na 6 behandelingen gestopt zijn. Ik heb liggen huilen als een klein kind.

kan ik mijn inbeelden, echt, dit hou ik ook niet vol...

Had je het dan vooral tijdens de behandelingen of erna?
Tijdens de behandelingen het meeste. Elke keer als die naald erin ging brandden de tranen mij achter mijn ogen. Als het nou gewerkt had, maar helaas. Niks, noppes, nada.

Ik lag na een behandeling zeker een dag op bed. Pijn, en ik voelde me zo beroerd!
Maaarrr.... ik had handmatige dry-needling. Ik heb niet eens elekro-stimulatie gehad. Als die vent dat bij mij had gedaan had ik hem ter plekke aangevallen met naalden.
[quote]Poof schreef op 11 oktober 2012 @ 19:01:

Tijdens de behandelingen het meeste. Elke keer als die naald erin ging brandden de tranen mij achter mijn ogen. Als het nou gewerkt had, maar helaas. Niks, noppes, nada.
quote:Poof schreef op 11 oktober 2012 @ 19:02:

Maaarrr.... ik had handmatige dry-needling. Ik heb niet eens elekro-stimulatie gehad. Als die vent dat bij mij had gedaan had ik hem ter plekke aangevallen met naalden. Ha , ha, moest er heel erg om lachen, misschien moet ik dat ook maar eens proberen
quote:Poof schreef op 11 oktober 2012 @ 19:02:

Maaarrr.... ik had handmatige dry-needling. Ik heb niet eens elekro-stimulatie gehad. Als die vent dat bij mij had gedaan had ik hem ter plekke aangevallen met naalden.

Ik had ook wel eens de neiging om heel hard te gaan slaan.

Veel napijn ook gehad. Later kwam ik wegens vakantie bij een andere fysio die de dry needling bij me deed. Van hem moest ik thuis gelijk een kersenpittenkussen erop leggen. Het liefst een paar keer per dag ook in de dagen erna.

Ik moet zeggen, toen had ik wel een stuk minder napijn.
Mijn partner heeft het ook gehad voor zijn hielspoor. 2x 5 seconde en hij is echt nergens meer last van. Hij is er superblij mee.
Veel napijn ook gehad. Later kwam ik wegens vakantie bij een andere fysio die de dry needling bij me deed. Van hem moest ik thuis gelijk een kersenpittenkussen erop leggen.Ik moet zeggen, toen had ik wel een stuk minder napijn.[/quote]

Dat van dat kersenpittenkussen had hij ook gezegd, ik ga me dit eens moeten aanschaffen
quote:winkelfanaat schreef op 11 oktober 2012 @ 20:49:

Mijn partner heeft het ook gehad voor zijn hielspoor. 2x 5 seconde en hij is echt nergens meer last van. Hij is er superblij mee.Een positief verhaal,.... heel tof!
quote:woedie schreef op 11 oktober 2012 @ 20:59:

[...]

Een positief verhaal,.... heel tof!Ja! Geeft de burger moed he! Hij heeft ook napijn gehad, twee daagjes na de behandeling, maar in nu zo blij na jaren met een zere voet gelopen te hebben. Ik hoop dat jij er ook baat bij hebt.
Ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat en wat de fysio zei! Dus TO, let us know!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven