Gezondheid alle pijlers

Dry needling

30-08-2014 13:43 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Diverse therapeuten kunnen niks voor mij betekenen. Nu viel de term 'dry needling'.

Ik heb me via www verdiept in deze techniek, ik weet nu wel wat het is.

Wat ik nog graag wil weten: heeft iemand van jullie ervaring hiermee? Graag ervaringsverhalen, zowel positief als negatief.
Wat scheelt eraan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja, ik! Loop sinds begin juli bij een fysio die dit toepast. Ik heb zelf al jaren last van een pijnlijke spier in mijn been, diverse andere dingen geprobeerd (andere fysio's, logopedie, geen hakken meer dragen etc) maar niets hielp. Dit is voor mij de laatste stap voordat ik doorverwezen wil worden naar het ziekenhuis, want als dit niet helpt weet ik echt niet meer er nu fout is aan mijn been.

Anyway, bij mij zijn in ieder geval 3 spieren in mijn been verstijfd en dat waarschijnlijk al jaren lang. Ben nu 5x bij deze fysio geweest voor dry needling. Hij voelt waar de spieren vast zitten door op mijn been te drukken en gaat dan met een naald van ong 10 cm mijn bovenbeen in totdat hij in de spier zit. Dit klinkt enger dan het is (ik ben als de dood voor naalden!), maar daar voel je niet zo veel van. Vervolgens gaat hij in die spier heen en weer bewegen met die naald waarop die spier op enig moment 'los slaat'. Dit voelt heel apart, soort elektrische schok en grenst aan behoorlijke pijn maar duurt slechts een seconde. Dat doet hij op diverse plaatsen en dan mag ik weer weg. Daarna voelt het vaak beurs aan en krijg ik spierpijn.
En waarom kunnen ze niks betekenen?
Oh, en of het helpt..... dat weet ik nog niet. Mijn klachten zijn de laatste maanden nog nooit zo erg geweest als deze zomer maar aan de andere kant lijkt het wel voor het eerst te verbeteren......Ik heb mezelf 10x gegeven, als het dan niet over is stop ik ermee.
De fysiotherapeut waar ik onder behandeling ben heeft me mbv dry needling van mijn klachten afgeholpen na een whiplash trauma.

De behandeling zelf vond ik niet pijnlijk maar wel een raar gevoel. Erna had ik het gevoel dat ik bont en blauw was. Flinke spierpijn maar met enkele dagen echt een sprongetje vooruit!

Wat mij betreft dus een aanrader al zal de behandeling wellicht anders zijn (ander gevoel tijdens en na de behandeling) naar gelang bij welk lichaamsdeel je het toepast.

succes!
quote:Nouschi schreef op 30 augustus 2014 @ 13:44:

Wat scheelt eraan?quote:Frizz schreef op 30 augustus 2014 @ 14:00:

En waarom kunnen ze niks betekenen?Mensen die ervaring hebben met dry needling, weten wat het is en bij welke pijnklachten het hoort. Dat heeft geen nadere toelichting nodig.
Mijn man (dertiger) had last van zijn schouders, liep al paar jaar bij de fysiotherapeut, sliep s nachts nog maar enkele uren. Hij zat standaard op de maximale dosis diclofenac. Af en toe voor een paar weken wat zwaarders, dan kon hij ook niet meer werken, autorijden etc. Orthopeed en fysio konden niets meer voor hem doen. De fysio rekte en strekte van alles op, dat deed ontzettend pijn en dan moest hij ook nog oefeningen doen (die de pijn verergerde). Al met al een hopeloze situatie, zijn schouder werd steeds stijver en hij kon steeds minder.

Uiteindelijk bij een andere fysio terecht gekomen, deze deed paar keer dry needling, een keer kraken, een keer masseren. Iedere keer wat anders eigenlijk. 10 keer er geweest en hij was er vanaf Dat is nu ruim een jaar geleden. Toen de pijn verminderde ging hij vanzelf zijn armen weer beter gebruiken en kwam de bewegingsvrijheid weer terug. Dry needling was hier dus onderdeel van de behandeling, het was niet alleen dry needling. Maar wel een positieve ervaring dus Ik hoop dat het voor jou ook gaat helpen!
quote:Hagenees schreef op 30 augustus 2014 @ 14:16:

[...]

[...]

Mensen die ervaring hebben met dry needling, weten wat het is en bij welke pijnklachten het hoort. Dat heeft geen nadere toelichting nodig.

Nou nou, get jij 's een beetje of je high horse.

Anderen kunnen van dit topic ook wijzer worden hoor, jij had blijkbaar zonder het www hier ook niets van geweten.
quote:StoraHuntur schreef op 30 augustus 2014 @ 14:25:

[...]

Nou nou, get jij 's een beetje of je high horse.

Jij hebt je oordeel wel erg snel klaar.

Je mag je wel eens afvragen of een ander misschien iets anders bedoelt dan dan jij denkt.
Thistle: bedankt voor het vertellen van je verhaal!
Vorig jaar heb ik een dry needling behandeling gehad. Een vervelende plek in mijn voet, waardoor ik steeds slechter door ging lopen. Na een aantal behandelingen had ik er geen last meer van. Ondanks dat ik een grote hekel heb aan naalden, ben ik erg positief over dry needling.
Dank je, mrs. Johnson!
Ik heb nu 4 behandelingen gehad voor ernstige pijn in onderrug met uitstraling naar bil en achterkant been,maar merk helaas geen verbetering ,het wordt alleen maar erger,dus ik heb besloten om niet meer te gaan.
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
quote:Hagenees schreef op 30 augustus 2014 @ 14:16:

[...]

Mensen die ervaring hebben met dry needling, weten wat het is en bij welke pijnklachten het hoort. Dat heeft geen nadere toelichting nodig.Dank voor de duidelijke uitleg
Een aantal maanden terug dry needling behandelingen gehad Had hielspoorachtige klachten. Een van de diepe kuispieren veroorzaakte de pijn in de hak. En de oorzaak was een te weinig flexibele grote teen. Daar heb ik mbv oefeningen weer meer beweging in gekregen. De dry needling behandelingen hebben me ook van de pijnklachten afgeholpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven