duizelig
zondag 18 april 2010 om 12:04
Ik ben al een maand of 3 duizelig.
Het is heel acuut&extreem begonnen,ik werd heel erg (draai) duizelig,en had het gevoel dat iemand me omver probeerde te trekken,ik moest me heel stevig vasthouden.
Ben al bij kno&neuroloog geweest,mri,ct,evenwichtstesten alles is in orde,alleen blijf ik heel onstabiel.
Ben het onderhand spuugzat,heb 2 kleine kinderen maar durf nergens met ze naartoe.
Soms ben ik een paar uurtjes stabiel,en dan begint het weer vooral bij stress sraait alles rond.
Iemand ervaringen?
Ps het is geen meniere volgens de artsen&mri scan
Het is heel acuut&extreem begonnen,ik werd heel erg (draai) duizelig,en had het gevoel dat iemand me omver probeerde te trekken,ik moest me heel stevig vasthouden.
Ben al bij kno&neuroloog geweest,mri,ct,evenwichtstesten alles is in orde,alleen blijf ik heel onstabiel.
Ben het onderhand spuugzat,heb 2 kleine kinderen maar durf nergens met ze naartoe.
Soms ben ik een paar uurtjes stabiel,en dan begint het weer vooral bij stress sraait alles rond.
Iemand ervaringen?
Ps het is geen meniere volgens de artsen&mri scan
zondag 18 april 2010 om 12:06
zondag 18 april 2010 om 12:19
Dat stress een oorzaak kan zijn klinkt voor mij ook heel logisch.
Heb nu een situatie zodra ik thuis ben en weet dat ik niet hoef te werken voel ik me top en niet duizelig en weet ik dat ik moet werken dan wordt ik helemaal duizelig, hoofdpijn e.d.
Ik ben nu een week thuis en verveel me rot maar voel me beter.
Morgen moet ik aangeven of ik kom werken of niet, als ik dr aan denk (je raad het al..) wordt ik misselijk, duizelig enzo.
Heb nu een situatie zodra ik thuis ben en weet dat ik niet hoef te werken voel ik me top en niet duizelig en weet ik dat ik moet werken dan wordt ik helemaal duizelig, hoofdpijn e.d.
Morgen moet ik aangeven of ik kom werken of niet, als ik dr aan denk (je raad het al..) wordt ik misselijk, duizelig enzo.
zondag 18 april 2010 om 12:59
Ben geen arts maar wel bekend met chronische en acute hyperventilatie. Als ik chronisch hyperventileer word ik ook duizelig, vooral bij voorover bukken en plotselinge bewegingen. Bij mij gaat het ook bij tijd en wijle slecht. Heb ook afgelopen weken weer een periode gehad waarbij ik zo duizelig was dat ik mijn zoon niet op de fiets van school durfde te halen en dus ging lopen.
zondag 18 april 2010 om 13:04
quote:noa_lynn schreef op 18 april 2010 @ 12:19:
Dit klinkt wel heel herkenbaar!
Door mijn kinderen ben ik toch gedwongen om eruit te gaan,maar ik denk nu al: als ik de auto maar kort bij school kan parkeren,als mijn jongste maar de jas aan wil, als ik maar niet te duizelig wordt/in paniek raak etc etc.met als resultaat dat ik juist duizelig wordt.
Geloof dat ik beter eens langs de therapeut kan ipv naar een neuroloog.
Dit klinkt wel heel herkenbaar!
Door mijn kinderen ben ik toch gedwongen om eruit te gaan,maar ik denk nu al: als ik de auto maar kort bij school kan parkeren,als mijn jongste maar de jas aan wil, als ik maar niet te duizelig wordt/in paniek raak etc etc.met als resultaat dat ik juist duizelig wordt.
Geloof dat ik beter eens langs de therapeut kan ipv naar een neuroloog.
zondag 18 april 2010 om 13:34

zondag 18 april 2010 om 15:20
Kijk hier eens naar of je de symptomen herkent.
http://www.google.nl/sear ... official&client=firefox-a
zondag 18 april 2010 om 15:22
Mij is door de huisarts aangeraden om een cursus via de GGZ te gaan doen om mn denkpatroon te veranderen, helaas werkt mn werk niet mee en kan ik niet naar de cursus toe.
Huisarts vind dit trouwens ook heel vreemd dat mn werk het niet toelaat.
Ik twijfel ook heel erg nu of ik morgen weer ga werken maar eigenlijk is het antwoord nee en moet ik zorgen dat ik niet meer duizelig ben.
Moet met de auto naar mn werk, 15 minuten rijden vaak in drukte.
Huisarts vind dit trouwens ook heel vreemd dat mn werk het niet toelaat.
Ik twijfel ook heel erg nu of ik morgen weer ga werken maar eigenlijk is het antwoord nee en moet ik zorgen dat ik niet meer duizelig ben.
Moet met de auto naar mn werk, 15 minuten rijden vaak in drukte.
zondag 18 april 2010 om 19:51
quote:paloma schreef op 18 april 2010 @ 15:20:
Dit was ook de eerste conclusie van de neuroloog,maar omdat de duizeligheid blijft aanhouden twijfelt hij daar nu zelf ook over.
[quote]marymariemaria schreef op 18 april 2010 @ 15:14:
Misschien heel stom, maar: Doe je op het moment misschien aan de lijn?
Heb je er ook last van als je uit een stoel opstaat? Of uit bed stapt?
Nee ben nooit aan de lijn, en ja, vooral als ik ineens opsta..
Dit was ook de eerste conclusie van de neuroloog,maar omdat de duizeligheid blijft aanhouden twijfelt hij daar nu zelf ook over.
[quote]marymariemaria schreef op 18 april 2010 @ 15:14:
Misschien heel stom, maar: Doe je op het moment misschien aan de lijn?
Heb je er ook last van als je uit een stoel opstaat? Of uit bed stapt?
Nee ben nooit aan de lijn, en ja, vooral als ik ineens opsta..
zondag 18 april 2010 om 22:42
Hier iemand die er ook heel erg last van heeft. Ik heb het nu ongeveer anderhalf jaar. Bloeduitslagen zijn ook steeds goed. Ik heb wel last van chronische hyperventilatie, het zal het ongetwijfeld versterken maar ik heb momenteel mijn twijfels of het wel daar van komt. Het is hier op dit moment aardig stabiel en van de hyperventilatie heb ik niet veel last.
Ik heb sinds vorige week medicijnen om de duizeligheid onder controle te krijgen. Helaas duurt het wel even voordat het aanslaat dus kan daar nog weinig van zeggen.
Ik lees hier graag mee.
Ik heb sinds vorige week medicijnen om de duizeligheid onder controle te krijgen. Helaas duurt het wel even voordat het aanslaat dus kan daar nog weinig van zeggen.
Ik lees hier graag mee.
maandag 19 april 2010 om 12:39
[quote]bammie schreef op 18 april 2010 @ 22:42:
Hier iemand die er ook heel erg last van heeft. Ik heb het nu ongeveer anderhalf jaar.
Nou dat geeft hoop,dacht er toch in het ergste geval binnen 6 maansen helemaal vanaf tezijn.
Bij mij is het begonnen met extreme draaiduizeligheid met omvallen,nu na 3 maanden heb ik constant een licht&draaierig gevoel in mijn hoofd,en als ik bv snel loop dan ga ik draaien en moet ik houvast zoeken.
De neuroloog dacht aan een ontstoken evenwichtszenuw,maar dit blijkt niet uit alle onderzoeken,het moet binnen 6 maanden vanzelf uitdoven/genezen.
Welke medicijnen hen je gekregen? ik slik nu nog betahistine maar ik ga wat sterkers vragen.
Hier iemand die er ook heel erg last van heeft. Ik heb het nu ongeveer anderhalf jaar.
Nou dat geeft hoop,dacht er toch in het ergste geval binnen 6 maansen helemaal vanaf tezijn.
Bij mij is het begonnen met extreme draaiduizeligheid met omvallen,nu na 3 maanden heb ik constant een licht&draaierig gevoel in mijn hoofd,en als ik bv snel loop dan ga ik draaien en moet ik houvast zoeken.
De neuroloog dacht aan een ontstoken evenwichtszenuw,maar dit blijkt niet uit alle onderzoeken,het moet binnen 6 maanden vanzelf uitdoven/genezen.
Welke medicijnen hen je gekregen? ik slik nu nog betahistine maar ik ga wat sterkers vragen.
dinsdag 20 april 2010 om 23:02
Ik heb inderdaad dezelfde medicijnen als jij: betahistine. Het heeft geloof ik even tijd nodig om te werken want ik merk nog geen verandering.
Ik word er zo zoetjes aan behoorlijk moedeloos van en (misschien nog wel erger) angstig. Ik weet dat duizeligheid ook met hyperventilatie te maken kan hebben. Daar is het steeds ook wat op geschoven aangezien ik nogal een paar heftige jaren achter de rug heb. Nu alles weer wat in kalmer vaarwater is gekomen zou je verwachten dat ook dit wat minder zou worden, maar helaas, niets is m inder waar. Ik ben in ieder geval blij dat mijn huisarts dat ook vind en het niet zomaar op die hyperventilatie gooit. Nu word er actie ondernomen. Ik ben bijv. ook nooit bij een neuroloog geweest. Mochten deze pillen niet aanslaan dan ga ik dat toch maar vragen. Als alle medische dingen uitgesloten zijn hoef ik ook wat minder angstig te zijn.
Ik ben benieuwd of je iets sterkers krijgt. Is dat er trouwens?
Ik word er zo zoetjes aan behoorlijk moedeloos van en (misschien nog wel erger) angstig. Ik weet dat duizeligheid ook met hyperventilatie te maken kan hebben. Daar is het steeds ook wat op geschoven aangezien ik nogal een paar heftige jaren achter de rug heb. Nu alles weer wat in kalmer vaarwater is gekomen zou je verwachten dat ook dit wat minder zou worden, maar helaas, niets is m inder waar. Ik ben in ieder geval blij dat mijn huisarts dat ook vind en het niet zomaar op die hyperventilatie gooit. Nu word er actie ondernomen. Ik ben bijv. ook nooit bij een neuroloog geweest. Mochten deze pillen niet aanslaan dan ga ik dat toch maar vragen. Als alle medische dingen uitgesloten zijn hoef ik ook wat minder angstig te zijn.
Ik ben benieuwd of je iets sterkers krijgt. Is dat er trouwens?