Gezondheid alle pijlers

duizeligheid bij vlagen

05-01-2015 16:47 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Herkent iemand dat je , als je gewoon zit, opeens even heel duizelig wordt, zo'n 5 sec?Dit heb ik sinds ca 6 weken.

En waar ligt het volgens jou dan aan?

Ben er niet mee naar mijn huisarts geweest, geen haast.Bekend met lage bloeddruk.

Ik ben 43 jaar.
Niet als ik gewoon in ruststand zit, wel soms als ik opsta.

Hoe lang heb je het al?
Heb dat toen heel erg gehad omdat ik een lage bloeddruk had weet niet wat je leeftijd is? Maar probeer eens een zout dropje en kijken hoe het dan gaat?
never give up.
Misschien ben je aan het hyperventileren (nee dat is niet alleen zwaar ademen..)
En waarom ga je dan niet naar de huisarts?

Het kan natuurlijk van alles zijn.
Ja, dat overkomt me regelmatig. Ook vaak last van dubbelzien. Heb het al een paar keer aangekaart bij artsen, maar er word eigenlijk niet op ingegaan.

Zelf denk ik dat het een bijwerking is van medicijnen.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
[quote]dolfje schreef op 05 januari 2015 @ 16:56:

Omdat de HA het 8 van de 10 keer ook niet weet als ik ermee aankom??
Schijnt ook bij vrouwen die in de overgang zijn, voor te komen.
quote:miedo schreef op 05 januari 2015 @ 17:06:

Omdat de HA het 8 van de 10 keer ook niet weet als ik ermee aankom??Klopt, meestal zoek ik het van te voren zelf op. Huisartsen zijn vaak ook heel kortzichtig is mijn ervaring. Kijken niet verder dan hun boekje. Pappen en nathouden en niet kijken naar de oorzaak.
quote:miedo schreef op 05 januari 2015 @ 17:06:

Omdat de HA het 8 van de 10 keer ook niet weet als ik ermee aankom??

En wij wel?

Ik kan wel zeggen Pietje van de hoek die had dat ook en die had een hersentumor.

Of een stoornis aan het evenwichtsorgaan.
quote:winkelfanaat schreef op 05 januari 2015 @ 17:12:

[...]

Klopt, meestal zoek ik het van te voren zelf op. Huisartsen zijn vaak ook heel kortzichtig is mijn ervaring. Kijken niet verder dan hun boekje. Pappen en nathouden en niet kijken naar de oorzaak.Ja, heel verstandig om het dan na te vragen aan het Viva forum. Daar waar men geen geneeskunde heeft gestudeerd.
Bekend met lage bloeddruk schrijf je, bedoel je daarmee dat je een lage bloeddruk hebt? Want die heb ik ook en daar komt het bij mij door dat ik wel eens duizel als ik bijvoorbeeld snel opsta.
Zeg maar Spijker.
Gebeurt het als je je hoofd beweegt?
Ja, herken ik wel.

Komt waarschijnlijk door lage bloeddruk.
Bij lage bloeddruk zoute drop nemen geloof me het helpt echt
never give up.
quote:sinnombre schreef op 05 januari 2015 @ 17:29:

[...]

Ja, heel verstandig om het dan na te vragen aan het Viva forum. Daar waar men geen geneeskunde heeft gestudeerd.

De heren meneren die ervoor geleerd hebben, hebben mij tot 3 keer toe een foute diagnose gegeven. (best wel ernstige fout zat er 2x tussen, waarvan 1x met blijvende schade hierdoor)

Om je klachten op een forum te bespreken om te kijken of iemand het herkent, als je al bij een dokter bent geweest vind ik dus niet zo heel verontrustend.
quote:Roelfien schreef op 05 januari 2015 @ 17:55:

Gebeurt het als je je hoofd beweegt?Nee
quote:winkelfanaat schreef op 05 januari 2015 @ 18:34:

[...]

De heren meneren die ervoor geleerd hebben, hebben mij tot 3 keer toe een foute diagnose gegeven. (best wel ernstige fout zat er 2x tussen, waarvan 1x met blijvende schade hierdoor)

Om je klachten op een forum te bespreken om te kijken of iemand het herkent, als je al bij een dokter bent geweest vind ik dus niet zo heel verontrustend.

Nee, dat vind ik dus ook.

Heren doktoren hebben bij mijn moeder een nektumor over het hoofd gezien, dus ik vraag altijd bij mensen na, ook die geen med. achtergrond hebben.Mensen die dezelfde symptomen hebben zijn vaak een bron van oplossingen
quote:miedo schreef op 05 januari 2015 @ 18:38:

[...]

Nee, dat vind ik dus ook.

Heren doktoren hebben bij mijn moeder een nektumor over het hoofd gezien, dus ik vraag altijd bij mensen na, ook die geen med. achtergrond hebben.Mensen die dezelfde symptomen hebben zijn vaak een bron van oplossingenJa dat bedoel ik. Soms heeft een arts ook niet meteen door wat eraan scheelt. Het is dan gewoon makkelijker als je al een idee hebt wat het zou kunnen zijn. Als de geleerde er dan niet uitkomt, kan je zelf nog met suggesties komen of aangeven dat je het vermoeden hebt dat het dat of dat zou kunnen zijn.
lage bloeddruk, het kan ook uit het oor komen zoals ménière of een ander probleem/ontsteking in het oor.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoi miedo, ik herken wat je beschrijft.

-Zonder reden heel even duizelig.

-Dus niet wanneer je opstaat of andere actieve acties.

Ik had zelf een laag vitamine b12 waarde.

Misschien een idee om een algemene bloedonderzoek aan te vragen bij je huisarts. Met ondere andere vitamine d, b12, ijzer, schildklier etc. En vraag aan je ha of je printje van de uitslagen mag hebben. Ik heb namelijk de ervaring gehad dat mijn ha zei dat alles goed was, terwijl het niet zo was. En daardoor onnodig onderzoeken had laten doen en te lang met mijn klachten gelopen.
Ook een mogelijkheid: kalksteentjes die aan het zwerven zijn in het evenwichtsorgaan... je kan het na een hoofdbeweging krijgen, en als je het hebt is het naar 1 bepaalde kant.

De dokter kent een trucje om het steentje weer op de juiste plek te krijgen.
Ouwe postduif

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven