Gezondheid alle pijlers

Echo onderbuik/niet naar de wc/drinken

17-02-2014 19:57 31 berichten
Volgende week krijg ik een echo van de onderbuik. Om alle organen goed te kunnen zien, mag ik 3 uur van te voren niet naar de wc en moet een uur van tevoren een liter drinken.

Nu ben ik een enorme "zeikerd". Ik ga dat dus niet redden (ook 's nachts minimaal 2 keer uit bed om naar de wc te gaan).

Hoe breng ik dit tot een droog einde ?. Iemand ervaring/tips?
quote:martjeb schreef op 17 februari 2014 @ 20:03:

Het kan dan wel zijn dat ze iets harder op je buik moeten drukken of je een standje geven dat je blaas niet heel vol is op echo, maar dan moet je gewoon verbaast reageren.

Het lijkt me toch zinniger om eerlijk toe te geven dat je niet in staat bent om 3 uur je plas op te houden dan tegen de arts liegen dat de vloeistof niet aankomt, want dat klinkt echt niet helemaal normaal. je krijgt niet voor niets een echo!

Je gaat toch ook geen afspraak met de vk maken en net doen of je zwanger bent, om dan heel verbaasd te kijken!

Verder: TO: sterkte! (en als tip: oefening baart kunst?)
Alle reacties Link kopieren
Oh ja... herkenbaar. Ik moest het ook voor een echo. Een uur tevoren een liter drinken. Dus ik flink drinken en op de fiets naar het zh. Mooi dat ik 1 minuut voor het ziekenhuis het echt niet meer kon houden en echt moest plassen! Gauw bij de chinees naar binnen en plassen... Onderzoek werd een half uurtje uitgesteld en moest in het zh alsnog een liter naar binnen werken ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik heb recent ook deze echo gehad en moest idd ook een liter water drinken een uur vooraf het onderzoek. Ik kan mij niet herinneren dat er een 3 uurs regel vooraf was.

Iig vond ik het bijzonder lastig om vol te houden...ze hielden er wel rekening, nadat ik mij gemeld had werd ik direct geholpen terwijl ik een kwartier te vroeg was.

Eerst onderzoeken ze de blaas, daarna mag je plassen, waarna vervolgens de rest van de echo wordt uitgevoerd.

Het is wel belangrijk dat je blaas vol zit, dit willen ze kunnen zien op de echo, daarna kunnen ze dan vergelijken met de leeggeplaste blaas.

Succes.
Mijn situatie laatst:

Ik had laatst een terugplaatsing voor ivf en daarvoor moest mijn blaas vol zijn.

Toen ik aankwam met de auto pieste ik al bijna in m'n broek en ben ik toch naar de wc gegaan omdat ik voelde dat ik t niet volhing houden.

Ik was 3 kwartier te vroeg dus leek mij voldoende tijd om t drinken.

Na bijna een liter in 30 minuten gedronken te hebben bleek de afspraak al uit te lopen en jawel, ik stond alweer op knappen.

Kreeg aangegeven dat ik toen nog een half uur moest wachten. Nou mooi niet dat ik dat nog ging redden.. (Was ook doodsbang dat ik het daar met m'n benen in de lucht niet meer kon ophouden).

Ben dus gewoon maar weer naar de wc gegaan en heb daarna ongeveer een halve liter gedronken. Bij de echo bleek mijn hele blaas gewoon mooi vol te zitten dus volgens mij kan t best snel gaan.

Nu zou ik t bovenstaande niet adviseren maar ik snap je gevoel!

Halverwege een beetje aftappen werkt ook niet haha.. Sterkte!
[quote]lavendelbloem schreef op 17 februari 2014 @ 20:07:

Wat zou beter zijn?

1, 5 uur van te voren naar de wc en een uur van te voren een liter drinken.

Deze optie heb ik dus gedaan en als de echo gedaan is kan je gelijk gaan uitplassen. Was blij dat ik toen naar de wc kon.
Ik heb net gebeld. Ze gaven aan dat de blaas vol moet zijn en dat er in de brief richtlijnen staan. Volgens degene aan de telefoon kon ik beter (vlak) van tevoren veel drinken en het advies van 3 uur van te voren niet naar de wc schrappen. Dat was bijna niet vol te houden zei hij nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven