Gezondheid alle pijlers

Echo onderbuik/niet naar de wc/drinken

17-02-2014 19:57 31 berichten
Volgende week krijg ik een echo van de onderbuik. Om alle organen goed te kunnen zien, mag ik 3 uur van te voren niet naar de wc en moet een uur van tevoren een liter drinken.

Nu ben ik een enorme "zeikerd". Ik ga dat dus niet redden (ook 's nachts minimaal 2 keer uit bed om naar de wc te gaan).

Hoe breng ik dit tot een droog einde ?. Iemand ervaring/tips?
Ik ga nu al zo min mogelijk naar de wc, maar 3 uur heb ik nog niet gered (en dan drink ik niet eens een liter).
Alle reacties Link kopieren
Heel weinig drinken de dag voor het onderzoek. Voor een keer niet erg.
Je zult het toch moeten doen. De blaas heeft een bepaalde vulling nodig en als er te weinig inzit laten ze je nog een berg water drinken en wachten tot hij wel vol genoeg is.
Weet iemand hoe erg het is als ik het niet red en b.v 1,5 uur voor het onderzoek wel naar de wc ga?
quote:LillyFeeee schreef op 17 februari 2014 @ 19:59:

Je zult het toch moeten doen. De blaas heeft een bepaalde vulling nodig en als er te weinig inzit laten ze je nog een berg water drinken en wachten tot hij wel vol genoeg is.Ik ga het ook wel doen, maar ben dus bang dat het misgaat. Als ik nu naar de wc moet, moet ik soms al rennen.
Het gaat er vooral om dat ie niet helemaal leeg is. Als je rest Vd dag gewoon normaal drinkt en niet te weinig kun je ook best wat minder dan die liter drinken. Het kan dan wel zijn dat ze iets harder op je buik moeten drukken of je een standje geven dat je blaas niet heel vol is op echo, maar dan moet je gewoon verbaast reageren. Niks aan de hand alleen als blaas echt te leeg is dan lukt echo niet goed.
Wat zou beter zijn?

1, 5 uur van te voren naar de wc en een uur van te voren een liter drinken. Of

3 uur van te voren niet meer naar de wc en minder dan een liter drinken?

MartjeB, verbaasd kijken kan ik heel goed. Ik zet wel even mijn onschuldigste gezicht op
quote:bootje_op_de_golven schreef op 17 februari 2014 @ 19:58:

Heel weinig drinken de dag voor het onderzoek. Voor een keer niet erg.

Dan is het effect toch weg? Het gaat er juist om dat die blaas vol is, jezelf uitdrogen lijkt me niet zinvol.

TO ik zou even met het ziekenhuis bellen. Die drie uur is natuurlijk een richtlijn. Als jouw blaas zich toevallig gewoon sneller vult en leegt, of kleiner is dan die van doorsnee mensen zit jouw blaas misschien met een uur niet plassen en veel drinken al vol.
Zou je het redden om 2 uur van tevoren niet meer naar de wc te gaan en een uur van tevoren die liter water te drinken?

Of een uur van tevoren een halve liter en een half uur voor het onderzoek nog een halve liter.

Geef vooral bij de radioloog aan als je het niet meer kan houden, dan kan hij er rekening mee houden.
Elein, Ik denk dat ik dat inderdaad maar het beste kan doen. Als ik nu al niet red, ga ik het helemaal niet redden als ik volgende week de stress erbij heb dat i niet naar de wc mag.
Als je moet plassen dan moet je plassen. Als ik moet dan kan ik het echt niet meer ophouden. Dus met richtlijnen als je mag 1,5 uur van te voren niet meer naar de wc kan ik niets. Dan zou ik juist moeten.

Het enige wat je kan doen is je er niet te druk over proberen te maken. Die liter water te drinken en als je dan toch naar de wc moet gewoon gaan.

Dan krijg je hoogstwaarschijnlijk een standje in het ziekenhuis dat je blaas te leeg is en wordt je naar de wachtkamer gestuurd met de opdracht water te gaan drinken en wordt je over een x aantal minuten / half uur weer opgeroepen.
quote:avanda schreef op 17 februari 2014 @ 20:12:

Zou je het redden om 2 uur van tevoren niet meer naar de wc te gaan en een uur van tevoren die liter water te drinken?

Of een uur van tevoren een halve liter en een half uur voor het onderzoek nog een halve liter.

Geef vooral bij de radioloog aan als je het niet meer kan houden, dan kan hij er rekening mee houden.Drinken/wc is bij mij altijd al een probleem. Ik moet een half uur naar het werk rijden en soms moet ik dus bij een tankstation stoppen, omdat ik het anders niet red. Ik heb twee kinderen en als we op vakantie gaan, hoeven we nooit voor hen te stoppen, maar altijd voor mij.
quote:sugarmiss schreef op 17 februari 2014 @ 20:13:

Als je moet plassen dan moet je plassen. Als ik moet dan kan ik het echt niet meer ophouden. Dus met richtlijnen als je mag 1,5 uur van te voren niet meer naar de wc kan ik niets. Dan zou ik juist moeten.

.

Dat heb ik dus ook. Oja en liever een standje dat mijn blaas te leeg is dan een natte broek

Het zit trouwens in de familie. Mijn vader had ook eens zo'n onderzoek. Onderweg naar het ziekenhuis hebben we mooi kunnen stoppen.
Ai vervelend zeg. Dan zou ik inderdaad even met het ziekenhuis bellen, kijken wat er mogelijk is. Misschien dat je gewoon terplekke gaat drinken en dan snel geholpen kan worden zodra je blaas vol is...
Herkenbaar!!! Ik had precies hetzelfde. Ik moet altijd zo onwijs vaak plassen. Daarom heb ik geen extra water gedronken en hield hetgeen 3 uur vol zonder plassen. Ben een uurtje voor de echo gewoon nog gegaan. Niks aan de hand want vlak voor de echo moest ik eigenlijk gewoon weer hoor. Blaas zat dus prima vol.
quote:moekoe schreef op 17 februari 2014 @ 20:19:

Herkenbaar!!! Ik had precies hetzelfde. Ik moet altijd zo onwijs vaak plassen. Daarom heb ik geen extra water gedronken en hield hetgeen 3 uur vol zonder plassen. Ben een uurtje voor de echo gewoon nog gegaan. Niks aan de hand want vlak voor de echo moest ik eigenlijk gewoon weer hoor. Blaas zat dus prima vol.Dit geeft mij al weer wat rust. Ik denk dat het bij mij ook zo werkt.
Het gaat er inderdaad om dat de blaas goed vol zit en alle organen (inclusief blaas dus) goed kunnen worden bekeken.

Als de richtlijnen voor jou niet haalbaar zijn, moet je doen wat voor jou wel haalbaar is. Ik zou denk ik het toch proberen, lukt het niet, dan na het plassen weer flink gaan drinken.

Bij ons zou je bij een nieuwe afspraak krijgen denk ik als het onderzoek niet betrouwbaar mogelijk is. Het programma op de echo is veelste druk om te zeggen ohhh ga maar even water drinken, kijken we zo wel weer..

Je zit er trouwens voor jezelf, niet voor de dokter.

Heel verbaasd kijken en doen alsof je toch echt de richtlijnen hebt gevolgt is echt oliedom. (bovendien ze zien je blaas he..?)
...
quote:mariel1989 schreef op 17 februari 2014 @ 20:45:

Je zit er trouwens voor jezelf, niet voor de dokter.

Heel verbaasd kijken en doen alsof je toch echt de richtlijnen hebt gevolgt is echt oliedom. (bovendien ze zien je blaas he..?)Dat snap ik ook wel. Maar als je je best doet, zit je op niet op het gezeur te wachten. Wat niet lukt, lukt niet. En ik ga er ook vanuit dat iedere blaas anders gevuld is na het drinken. Je lichaam is geen machine, dat als je een liter drinkt er na een uur ook een liter in de blaas zit.
Bel even met het ziekenhuis dat je de richtlijnen niet haalt en wat het beste alternatief is.
Ik zou idd even bellen. Wij kunnen met elkaar wel oplossingen bedenken maar wij weten niet precies wat er onderzocht moet worden.

Het lijkt mij dat wel meer mensen hier moeite mee hebben. Vraag me af waar ze willen dat jij die liter laat
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik heb bij mijn echo's gewoon de hele dag netjes gedronken en ca twee uur ervoor wat extra echt geen hele liter. Ook nog beetje geplast ca uur van te voren. En dan zit er daarna echt nog wel wat in die blaas bij mij iig wel. Maar het is ook beetje de stress dat je denkt dat je nodig moet denk ik dat herken ik wel.
En ik zou idd even bellen er moeten toch veel meer mensen zijn die dit probleem hebben. Ben erg benieuwd wat ze zullen zeggen.
quote:martjeb schreef op 17 februari 2014 @ 21:27:

En ik zou idd even bellen er moeten toch veel meer mensen zijn die dit probleem hebben. Ben erg benieuwd wat ze zullen zeggen.Ik bel morgen en laat het (als ik het niet vergeet) even weten wat ze zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven