Gezondheid alle pijlers

eczeem en warmte

25-10-2013 11:04 30 berichten
Mijn zoon van 6 reageert erg op warmte( verwarming en inspanningen ) en heeft dan extra last van zijn eczeem. Na een dagbehandeling met koolteerzalf is er iets verbetering opgetreden. Zijn er o.a. Achter gekomen dat hij allergisch reageert op wolvetten en vetalcoholen. Nu smeert hij bij jeuk met koelzalf zonder rozenolie en vaseline paraffine. Maar ik heb het idee dat we zijn huid zo dicht smeren dat de warmte helemaal niet weg kan. Hij krijgt ook arius voor de jeuk maar dit lijkt ook niet echt te helpen. Iemand tips????
quote:ladytruckster schreef op 25 oktober 2013 @ 13:38:

Ik ben zelf 47,en al jaren bij tijd en wijlen

exceem gevoelig.

Bij ligt het niet zozeer aan warmte,maar meer aan droogte.

Heb dan ook overal van die bakjes aan de verwarming hangen.

Ook stress en voedsel (ik reageer heel sterk op varkensvlees en chocolade) zijn triggers bij mij.

Let op met al die zalfjes,vaak zitten er veel hormonen in,en wordt je huid er erg dun van,wat je exceem (in mijn geval) nog meer verergert.

Wat bij mij het beste werkt,voor het slapen gaan de droge plekken flink insmeren met vaseline.

Uierzalf niet,dat zit ook vol hormonen.

Bij juist gebruik van hormoonzalf komen bijwerkingen niet of nauwelijks voor. Vroeger was er veel minder bekend over het gebruik van hormoonzalf, door onjuist gebruik bestaat nu de onterechte gedachte dat het een dunne huid veroorzaakt.

Dat kan een bijwerking zijn, maar hoeft bij juist gebruik niet zo te zijn.

In uierzalf zitten overigens geen hormonen.
We hebben inmiddels dermasilk pyamas en handschoenen. Dit is erg luchtig en wij vinden ze erg fijn. In radbout hebben Ze ook wel geprobeerd om ander gedrag aan te leren bij jeuk maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan! Hij heeft zijn eigen koelstenen en een jeukdagboek en ze leren dan zalf te smeren bij jeuk dus overal liggen tubes zalf en handschoenen!! Dit zal wel even mijn laatste reactie zijn! Gaan een weekendje zeelucht pakken!
Alle reacties Link kopieren
wat voor mij werkte(bij anderen weer niet hoor!)

bij het douchen de plekken met eczeem wassen met itchy scalp shampoo van head&shoulders. Doordat hier munt in zit verkoelt dit je huid heel sterk, ik kan nu weer gewoon "warm" douchen.

(kan wel iets prikken als de huid kapot is)

verder gebruik ik als zalf de ehbo-zalf van erica(homeopatisch), het stinkt, maar zorgt dat de huid sneller geneest.

washandje met ijsblokjes/icepack er op houden(zou ook op de bso kunnen)

bij mij wordt het overigens ook erger als ik ergens tegen op zie, hoe vindt hij het gymmen op de bso? vindt hij het misschien vervelend om in zijn ondergoed te gymmen(dat iedereen het kan zien), dan kan het juist helpen om wel(dunne) kleding aan te hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf Elocon en dat heb je in zalf, crème en lotion. De crème vind ik veel en veel prettiger en luchtiger aanvoelen dan de zalf, die meer vaseline-achtig is. De lotion heb ik ook geprobeerd, maar die is wel erg dun, meer voor behaarde oppervlakten. Ik zou dus vragen of sommige middelen die je gebruikt er ook op een andere manier zijn, dus in een gel of een zalf, zodat het niet zo afdekt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik heb ook eczeem alleen gelukkig jeukt het bij mij niet.

Ik smeer er daarom niets op, omdat dat bij mij allemaal niet helpt.

Wat ik doe is zo min mogelijk koemelkproducten eten/drinken (daar wordt het bij mij erger van) en elke dag twee vitaminepillen slikken. Ook douche ik niet elke dag, maar om de dag en zorg ik ervoor dat mijn kleding losjes zit om de plekken waar de eczeem zit. Sinds ik dat doe, nu ongeveer 9 maanden, is mijn eczeem echt een stuk rustiger en soms zijn sommige plekken zelfs helemaal weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven