eczeem, goede dermatoloog?
maandag 7 maart 2016 om 22:44
Ik heb al mijn hele leven eczeem. De laatste jaren weer best heftig. Ik heb 2x een prednison injectie gehad en mensen.... Wat voel ik me goed in de weken met een gave huid, geen jeuk... en dan komt ook het besef hoezeer de eczeem dus mijn gemoedstoestand bepaald. Nu ben ik op zoek naar een goede dermatoloog / allergoloog Ik wil duidelijk hebben wat mijn eczeem zo triggert, waar komen die uitbraken vandaan? Een dermatoloog die niet alleen aankomt met verschillend corticosteroïden zalven maar meedenkt naar een oplossing.
Wie heeft er tips, goede ervaringen met een dermatoloog/ ziekenhuis?
Ik woon in de kop van nh. Ik wil er best een stukje voor rijden, maar niet meer dan een km of 80.
Wie heeft er tips, goede ervaringen met een dermatoloog/ ziekenhuis?
Ik woon in de kop van nh. Ik wil er best een stukje voor rijden, maar niet meer dan een km of 80.
maandag 7 maart 2016 om 22:49
Ook ik heb er mijn hele leven al last van! Het was jaren weg maar ineens kwam het terug, voornamelijk onder mijn ogen. Ik ben via de dokter naar een dermatoloog in het ziekenhuis verwezen en heb hier een contact allergie test gehad waaruit 3 allergieen kwamen. Even bijde dokter vragen dus?
Voor al mijn andere allergieen heb ik een uitgebreid onderzoek gehad in het allergologisch centrum in amsterdam, door middel van prikken op je rug kunnen ze de reacties meten.
Hoop dat je er iets aan hebt! Sterkte x
Voor al mijn andere allergieen heb ik een uitgebreid onderzoek gehad in het allergologisch centrum in amsterdam, door middel van prikken op je rug kunnen ze de reacties meten.
Hoop dat je er iets aan hebt! Sterkte x
maandag 7 maart 2016 om 22:52
Misschien goed om je persoonlijke berichtenfunctie even aan te zetten. Niet iedereen wil vanwege herkenbaarheid op openbaar gedeelte van het forum zetten waar hij/zij woont.
Je kunt vragen om een allergietest.
Al eens UV-therapie gehad? Heeft bij mij goed geholpen. Doen dermatologen meestal alleen wanneer de zwaarste hormoonzalf niet helpt.
Je kunt vragen om een allergietest.
Al eens UV-therapie gehad? Heeft bij mij goed geholpen. Doen dermatologen meestal alleen wanneer de zwaarste hormoonzalf niet helpt.
maandag 7 maart 2016 om 23:30
Dank jullie wel! Morgen op de laptop even kijken naar mijn berichten functie!
Ik heb het voornamelijk op mijn handen en in mijn hals. Maar ook mijn gezicht is erg droog en onrustig.
Ik liep bij centrum oosterwal in alkmaar. Zij boden ook lichttherapie aan maar ik moest daarvoor 2x per week naar alkmaar voor een periode (voor mij 45 km enkele reis) en dat is simpelweg helaas niet haalbaar voor mij.
Ik heb een heel scala aan allergieën. Voor dieren, noten, stof, huisstofmijt. Maar ik heb het gevoel dat nog niet alles is kaart is gebracht.
Ik heb het voornamelijk op mijn handen en in mijn hals. Maar ook mijn gezicht is erg droog en onrustig.
Ik liep bij centrum oosterwal in alkmaar. Zij boden ook lichttherapie aan maar ik moest daarvoor 2x per week naar alkmaar voor een periode (voor mij 45 km enkele reis) en dat is simpelweg helaas niet haalbaar voor mij.
Ik heb een heel scala aan allergieën. Voor dieren, noten, stof, huisstofmijt. Maar ik heb het gevoel dat nog niet alles is kaart is gebracht.
maandag 7 maart 2016 om 23:32
maandag 7 maart 2016 om 23:45
Zilverkleur, nee niet geprobeert. Hormoonzalven smeer ik ook niet meer, zelfs de zwaarste deed ook niets meer. Ik heb juist het gevoel dat het er erger van wordt.
Parbluemonieu, om het vet te houden smeer ik crème van Louis widmer. Ik heb van dit merk ook douche olie, shampoo en gezichtscreme. Heel fijn merk zonder parfum en andere rommel erin, ook aangeraden door de dermatoloog.
Maar ik wil inderdaad uitpluizen waar het vandaan komt. Tenminste, ik héb eczeem dat zal altijd blijven. Maar waardoor steekt het zo de kop op, er moet iets zijn waar ik op reageer. Zalven en lichttherapie halen de oorzaak niet weg, het onderdrukt alleen de symptomen.
Parbluemonieu, om het vet te houden smeer ik crème van Louis widmer. Ik heb van dit merk ook douche olie, shampoo en gezichtscreme. Heel fijn merk zonder parfum en andere rommel erin, ook aangeraden door de dermatoloog.
Maar ik wil inderdaad uitpluizen waar het vandaan komt. Tenminste, ik héb eczeem dat zal altijd blijven. Maar waardoor steekt het zo de kop op, er moet iets zijn waar ik op reageer. Zalven en lichttherapie halen de oorzaak niet weg, het onderdrukt alleen de symptomen.
dinsdag 8 maart 2016 om 00:44
Hier een zoontje met eczeem. Van alles geprobeerd en altijd aan iedereen die informeert naar mijn kinderen verteld over zijn eczeem. Laatst was het weer heftig en toen kreeg ik het adres van een geweldige dermatoloog. Zijn naam is dokter Overbeke en zijn praktijk in Amsterdam op de weteringschans. Google op zijn naam en je leest goed nieuws. Het eczeem is binnen enkele dagen enorm verminderd dankzij de crèmes die hij zelf laat samenstellen bij een apotheek op de overtoom. Het is een hele goede arts van het oude stempel. Ik ben de man intens dankbaar voor wat hij voor mijn zoontje heeft gedaan. Succes!
dinsdag 8 maart 2016 om 05:39
quote:Safiya schreef op 07 maart 2016 @ 23:45:
Zalven en lichttherapie halen de oorzaak niet weg, het onderdrukt alleen de symptomen.
Het is natuurlijk altijd goed om proberen de oorzaak te achterhalen. Maar de oorzaak vaststellen en weghalen, is lang niet altijd mogelijk. Wel goed om je dat te realiseren en je te realiseren dat uitslagen van allergietesten ook niet 100% betrouwbaar zijn.
Je gaf trouwens aan evt. tachtig kilometer te willen reizen voor een goede dermatoloog. Denk er wel even aan om te informeren of deze dermatoloog/ziekenhuis contract heeft met je zorgverzekeraar en er dus (m.u.v verplicht en eventueel vrijwillig eigen risico) vergoeding van de gemaakte kosten plaats zal vinden. Als je zelf moet opdraaien voor kosten van allergietesten, behandelingen e.d. kan dit erg duur zijn.
Sterkte gewenst. Hoop dat je een goede dermatoloog vindt.
Zalven en lichttherapie halen de oorzaak niet weg, het onderdrukt alleen de symptomen.
Het is natuurlijk altijd goed om proberen de oorzaak te achterhalen. Maar de oorzaak vaststellen en weghalen, is lang niet altijd mogelijk. Wel goed om je dat te realiseren en je te realiseren dat uitslagen van allergietesten ook niet 100% betrouwbaar zijn.
Je gaf trouwens aan evt. tachtig kilometer te willen reizen voor een goede dermatoloog. Denk er wel even aan om te informeren of deze dermatoloog/ziekenhuis contract heeft met je zorgverzekeraar en er dus (m.u.v verplicht en eventueel vrijwillig eigen risico) vergoeding van de gemaakte kosten plaats zal vinden. Als je zelf moet opdraaien voor kosten van allergietesten, behandelingen e.d. kan dit erg duur zijn.
Sterkte gewenst. Hoop dat je een goede dermatoloog vindt.
woensdag 23 maart 2016 om 21:11
Reizen is niet altijd even makkelijk maar als je daardoor je klachten kunt verminderen (misschien zelfs eraf komt) is het zeker de moeite waard. Ik heb ook last van eczeem en ben onder behandeling in een universitair ziekenhuis (dermatologie). Mijn ervaring is dat ze in een universitair ziekenhuis juist op zoek gaan naar de oorzaak en daarop de behandeling inzetten. Na jaren van smeren met zalfjes op eigen verzoek laten verwijzen en ik ben enorm blij want ik ben inmiddels al ruim een jaar eczeem vrij!
De kilometers waren het dubbel en dwars waard.
De kilometers waren het dubbel en dwars waard.